#1 Skrevet Mai 15, 2008 Har hatt flere 90 talls audier, og en gjenganger er dårlig antenne. Selv med strøm på antenneforsterkeren. Ble til slutt dritt lei dette på min c4 100Q og kjøpte ny antenne med forsterker på biltema (helt lik den gamle) og trakk ny kabel helt fram til spilleren. Resulat: Et fantastisk bra radio singnal. Får inn Svensk Radio 1, 2 og 3 her i sandefjord 400kr god investering! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 15, 2008 Være forsiktig så flya over deg ikke ramler i hodet på deg.. Virket som kraftige saker:):):) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 15, 2008 Artikkelnummer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 15, 2008 Høres ut som noe jeg trenger:) Universalantenne dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 15, 2008 Biltema har ikke postordre: mad : Noen som vet om antenneledning skal ha en viss motstand, altså om det er forskjell på hvilken type ledning en kjøper, dyr eller billig? Jeg fleska til med ny antenne og ledning på 2`er Golfen ifjor, ble ikke noe bedre: mad : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 15, 2008 Biltema har ikke postordre: mad : Noen som vet om antenneledning skal ha en viss motstand, altså om det er forskjell på hvilken type ledning en kjøper, dyr eller billig? Jeg fleska til med ny antenne og ledning på 2`er Golfen ifjor, ble ikke noe bedre: mad : Så lenge du bruker 75ohm's kabel så går det bra. RG59 eller lignende. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 15, 2008 Dette er laget som erstatning for vw audi antenna passer rett i hullet i taket og er nesten helt lik som den gamle. Anenneforsterker 31-557 Antenne 31-601 I tillegg så måtte jeg ha skjøtekabel (avant) 31-1091 La forsterkeren under setet bak. tynn som en tusj og koblet til remote (blå med hvis stripe på spilleren) Tror ikke dette er noe kraftigere enn det orginale, men etter neste 20 år så er det slitent. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 15, 2008 Koblet til remote (blå med hvis stripe på spilleren)Tror ikke dette er noe kraftigere enn det orginale, men etter neste 20 år så er det slitent. Koble til remote? Hvis jeg har koblet antenneforsterkeren min feil nå altså 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 15, 2008 Koble til remote?Hvis jeg har koblet antenneforsterkeren min feil nå altså Den skal bare ha +12v da...... men hvis du kopler den direkte til + så tømmer den jo bilen for strøm etter hvert.. Kjører forresten med tema-pisk på orginalfoten... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 16, 2008 Den skal bare ha +12v da...... men hvis du kopler den direkte til + så tømmer den jo bilen for strøm etter hvert.. Kjører forresten med tema-pisk på orginalfoten... Ok, ble nesten redd der:p Koblet den på samme + som spilleren får når tenningen er på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 16, 2008 Biltema har ikke postordre: mad : Send en pm hvis du trenger hjelp til å få handla en og sendt i posten opp i Nord:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 16, 2008 Dette er laget som erstatning for vw audi antenna passer rett i hullet i taket og er nesten helt lik som den gamle. Anenneforsterker 31-557 Antenne 31-601 I tillegg så måtte jeg ha skjøtekabel (avant) 31-1091 La forsterkeren under setet bak. tynn som en tusj og koblet til remote (blå med hvis stripe på spilleren) Tror ikke dette er noe kraftigere enn det orginale, men etter neste 20 år så er det slitent. Det står at den antenna har innebygget forsterker, er det da nødvendig med ennå en? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 16, 2008 Monterte samme på min bil for 2.mnd siden. Ble STOR forskjell på radioforholdene i Bodø etc. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 16, 2008 Trur jeg må gjøre det samme her. Er det noen problem å montere antenneforsterker når man ikke har dette originalt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 16, 2008 Denne antenna ER en orginal VAG-antenne. På den jeg kjøpte var delenumret påbegynt bortslipt, men det var der fremdeles.. Monterte forøvrig en sånn uten å merke noen forskjell i mottakersignalet. Kan det være dårlig jording i foten på antenna som gjør det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 16, 2008 Har selv bytta antenna til Biltemas uten at det ble bedre (funker nesten ikke) Må strekke ny ledning tenker jeg, MEN.......Ligger antenneledningen langs taket? Hvor kommer den ned? Må mange paneler tas av? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 16, 2008 Send en pm hvis du trenger hjelp til å få handla en og sendt i posten opp i Nord:) Takk takk, skal ha det bakhodet:) Har selv bytta antenna til Biltemas uten at det ble bedre (funker nesten ikke) Må strekke ny ledning tenker jeg, MEN.......Ligger antenneledningen langs taket? Hvor kommer den ned? Må mange paneler tas av? På de bilene jeg har byttet antenne og ledning har jeg tatt ned taktrekket, løsnet på deksel ved A-,B- og C stolpe. Da får en tilstrekkelig med plass til å dra ledningen frem. Er nok mulig å dra den ned C stolpen, men da trenger en sikkert en lengre ledning:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mai 16, 2008 Trur jeg må gjøre det samme her. Er det noen problem å montere antenneforsterker når man ikke har dette originalt? absolutt ikke, du kan og bruke remote-ledningen til f.eks forsterker for å slå den på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mai 16, 2008 Hørte av en venn som hadde gjort dette at å bytte takantenne var et rent helvete... Kjører selv en '94 Passat stv. tenkte om det kunne gå å løsne taktrekket bak.... og så feste en slik snor man bruker til å trekke ledninger inni vegger nede ved radioen når jeg drar ut ledningen, så jeg får den tilbake igjen? noen kommentarer til den ideen? Kjøpte en slik antenneforterker til å montere nede ved radioen til bilen min....Ble endel bedre signal av det, men er ikke sikker på om min antenne har innebygd forsterker den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mai 16, 2008 Hørte av en venn som hadde gjort dette at å bytte takantenne var et rent helvete...Kjører selv en '94 Passat stv. tenkte om det kunne gå å løsne taktrekket bak.... og så feste en slik snor man bruker til å trekke ledninger inni vegger nede ved radioen når jeg drar ut ledningen, så jeg får den tilbake igjen? noen kommentarer til den ideen? Kjøpte en slik antenneforterker til å montere nede ved radioen til bilen min....Ble endel bedre signal av det, men er ikke sikker på om min antenne har innebygd forsterker den? Den delen som sitter rett bak radioen,(31-557) er en forsterker og også strømforskyning til takantennen hvis den også har forsterker.(31-601) Orginal golfIV/bora (sikkert alle vag) har forsterker i antennefoten som får arb. spenning via coax-kabelen. Dette har også biltema settet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mai 17, 2008 På min 100 avant var det ihverfall enkelt å bytte. Ta ut lyset bak under antenne, ta av deksel på bakerste stolpen tre kabelen over hjulbuen og fram under baksetet. Skru løs instegslistene og tre fram. Tok bare en times tid. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Mai 17, 2008 Har en A6 sedan, hvordan er det på denne bilen? Er antenna montert i vinduet eller? er det antenneforsterker på denne og hvor finne jeg den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...