#1 Skrevet Mai 15, 2008 Jeg har fått byttet driknute på min 98 A4 1.8TQ. Merket i dag at jeg har mye slark i samme hjulet som denne ble byttet på (en liten uke etter verkstedbesøket). Kan dette være slapt arbeid, eller er det kun defekt/slitt hjullager som forårsaker slark (kan "vippe" hjulet ved å ta tak i over- og underkant)? Har ikke registrert slik slark i hjulet tidligere - byttet bremseklosser for ca. en måned siden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 15, 2008 Jeg har byttet hjullager bak på Q fordi jeg kunne vippe slik du beskriver. Men, du kan jo ta en liten sjekk da, om senterbolten er løs, er den det, er det virkelig slett arbeid. Event sjekke hjulboltene også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 15, 2008 Hvis du ikke har hatt noe antydninger til problemer med det hjullageret før, er det nok dårlig arbeid som er problemet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 15, 2008 Event sjekke hjulboltene også. Var ifm. hjulskift jeg oppdaget problemet, så boltene sitter som de skal. Litt seint ute med å få på sommergummien . Men de nye Vredestein Ultrac Sessanta tror jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 15, 2008 Mest sannsynlig er senter bolten som holder drivledder/akselen fast i "hjullagerhuset" som ikke er strammet skikkelig. Denne holder hjulageret på plass...så om den ikke den srammes blir det slakk... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...