Slark i hjul etter bytte av drivknute

Anbefalte innlegg

Jeg har fått byttet driknute på min 98 A4 1.8TQ. Merket i dag at jeg har mye slark i samme hjulet som denne ble byttet på (en liten uke etter verkstedbesøket). Kan dette være slapt arbeid, eller er det kun defekt/slitt hjullager som forårsaker slark (kan "vippe" hjulet ved å ta tak i over- og underkant)?

 

Har ikke registrert slik slark i hjulet tidligere - byttet bremseklosser for ca. en måned siden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har byttet hjullager bak på Q fordi jeg kunne vippe slik du beskriver.

Men, du kan jo ta en liten sjekk da, om senterbolten er løs, er den det, er det virkelig slett arbeid. Event sjekke hjulboltene også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du ikke har hatt noe antydninger til problemer med det hjullageret før, er det nok dårlig arbeid som er problemet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Event sjekke hjulboltene også.

Var ifm. hjulskift jeg oppdaget problemet, så boltene sitter som de skal. Litt seint ute med å få på sommergummien : flau :. Men de nye Vredestein Ultrac Sessanta tror jeg : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mest sannsynlig er senter bolten som holder drivledder/akselen fast i "hjullagerhuset" som ikke er strammet skikkelig. Denne holder hjulageret på plass...så om den ikke den srammes blir det slakk...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.