Et stort problem!(Kommer ikke inn i bilen, dørlåsproblem)

Anbefalte innlegg

Jeg har en coupe som jeg ikke kommer inn i....

Det har seg sånn at dørene ikke vil la seg åpne fra utsiden. Fra insiden er det ikke noe problem. Det er en ting som kommer og går. Begge dørene er slik. Det har gått greit så lenge det bare har vært en dør av gangen, men nå har det hendt med begge dørene på en gang.

Jeg kan jo bare klatre gjennom bakluka da. Måtte gjøre det istad... Det var kult... Midt på parkeringsplassen forran skolen. Men så fort jeg låser dørene vil de ikke åpnes fra utsiden.

Dørene låses opp som de skal. Jeg ser ihvertfall at "pinnene" kommer opp, men jeg drar i håndtakene og det skjer ingenting. Bortsett fra at jeg blir j..lig forbanna.

 

Noen som har vært borti noe slikt tidligere?

Eller noen som har tips?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, kan se for meg din frustrasjon..

 

Prøv å skru av dørhåndtaket, er vel en overføring/vaier eller noe som er hoppet/røket av. Sikkert lurt å skru innenfra, altså ta av dørtrekket og se...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Bjørn Sørheim

Hehe, kan se for meg din frustrasjon..

 

Prøv å skru av dørhåndtaket, er vel en overføring/vaier eller noe som er hoppet/røket av. Sikkert lurt å skru innenfra, altså ta av dørtrekket og se...

 

Den har ikke hoppet av desverre.

Lukker jeg først opp døra innefra så er det ikke noe problem å lukke den opp utenfra eller. Men så fort jeg låser døra og så låser opp igjen er det umulig å lukke den opp utenifra. Dette problemet kommer og går...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Trond-Martin Olaussen

Den har ikke hoppet av desverre.

Lukker jeg først opp døra innefra så er det ikke noe problem å lukke den opp utenfra eller. Men så fort jeg låser døra og så låser opp igjen er det umulig å lukke den opp utenifra. Dette problemet kommer og går...

 

Er det ikke en av de "pinnene" som betjener låsemekanismen som er montert feil, slik at de kommer i klem etter at du har låst døra?

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Trond-Martin Olaussen

Den har ikke hoppet av desverre.

Lukker jeg først opp døra innefra så er det ikke noe problem å lukke den opp utenfra eller. Men så fort jeg låser døra og så låser opp igjen er det umulig å lukke den opp utenifra. Dette problemet kommer og går...

 

Regner med at du har sentralås, kan være en kontakt feil, jord feil e.l Uansett en fordel å ta en nærmere titt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På A100'en fikk jeg et liknende problem. Førerdøra ville ikke åpne seg helt. Måtte åpne bakdøra og dra opp pinnen. Det var visst noe som måtte skiftes. Husker ikke i farten hva det nå het. Noe mekanisk jaffal. :)

Verkstedet fikk den jobben med å finne ut hva det var. Det gjorde dem, og fornøyd var jeg.

Skal titte i fakturaene hva det het.

 

Sorry, var kanskje ikke så mye hjelp her da :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg justert litt på stanga som går fra låsen til håndtaket på førersiden og det virker som den har blitt litt "tigthere". Er ikke like mye slakk i den nå lenger. Får se om det fungerer før jeg gjør noe med passasjerdøren...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville tatt av dør-trekket og f.eks "lukket døra" i åpen stilling...altså bare skyve inn selve låsetappen i dørlåsen.

Låse døren for deretter og låse den opp utenfra.

da kan du se hva som skjer. Vil nok tro det er den mekaniske biten fra "låse mek." som ikke er helt 100% og da av og til ikke låser opp låsen selv om selve pinnen går opp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.