#1 Skrevet Oktober 8, 2004 Audi 100, 91 - TorSen diff Nå som vintern nærmer seg med små skritt, har jeg planer om å klippe den blå fine ledninga alle snakker om. Men har et lite problem. Når jeg kobler ut sperra manuelt, har den ofte en tendens til å ikke koble seg ut. Har hørt noe om at det kan være fordi den er brukt lite. Men finnes det noen tips man kan gjøre, for å få den litt mer up to date? For det vil ikke være noe hyggelig å ikke få kobla den ut i det heletatt om jeg skulle klippe ledninga. (Kobler seg automatisk av etter 25 km/h - uten problem) - men til tider er den seig når jeg bruker knappen... Tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 8, 2004 Sperrene kobler seg jo ikke ut så lenge det er 'spenn' i systemet, på min bil har jeg opplevd at sperrene bruker en 20-30 sekund på å koble inn/ut under kjøring. Men det var kanskje større tregheter enn dette du mente? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 8, 2004 Såpass.. nei. Noe i den duren... Trodde ikke dem skulle bruke så lang tid. Noen ganger kobler den seg ut etter noen få sekunder 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 8, 2004 Du kan jo kjøre bilen opp på bukk og sjekke hvordan vakum styringen virker. Mulig denne kan bli treg da den ligger ganske åpent for dritt og veisalt ol.. Som sagt det ligger ganske åpent, så du kan sikkert kontrolere dens funksjon og smøre det opp slik at den vakumstyrte armen jobber lettere mot diffen. Legger ved ett bilde slik at du kan se hvordan det ser ut. Det er også en mulighet at du har lekkasje på dette systemet da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...