Snodi Oppførsel på Passat 3bg

Anbefalte innlegg

Hei. Skulle montere turbotrykksmåler på min 1.9TDI en dag tidligere her. Finner ikke ut hvor den skal kobles til, har prøvd omtrent alle vakumslanger uten resualtat. MEN, en dag her (igår), så har turboen begynnt å skape seg noe helt jæ...! Enkelte ganger kan den kutte HELT, stopper bilen og starter den igjen, og den kan komme tilbake enkelte ganger, men ikke som normalt. Får ikke turbotrykk før den er oppe i 3000 o/min, uansett om chip er koblet til eller koblet fra. Sett litt på IC slangene og det virker som den spytter en del olje:( Noen som har hadd dette problemet før på slik motor? Kan det være vakumklokka, gåen IC, turboklokka, tett dieselfilter eller noe annet forslag? Ikke blåst i alle vakumslangene enda, men må prøve det også. Dette passa meg egentlig meget dårlig, da det kommer en og skal se på bilen om 14 dager. Dette plager meg veldig, da jeg er avhengig av bil. Bilen ble chipet på 116 000km, og har nå rullet 168 000km. Bruker turboene å gå så tidlig på slike motorer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Olje i IC-slangene er det ALLTID å finne, ingen fare der..

 

Ang fuskingen på motoren, så kan jeg jo gjette på at én av slangene du har prøvd å kople deg inn på, nå ikke er helt tett. Sjekk disse plassene/slangene.

 

Ellers så ville jeg tippe på gåen n75 ventil kanskje.. Bare å prøve seg fram hvis du ikke har tilgang på diagnoseverktøy : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Olje i IC-slangene er det ALLTID å finne, ingen fare der..

 

Ang fuskingen på motoren, så kan jeg jo gjette på at én av slangene du har prøvd å kople deg inn på, nå ikke er helt tett. Sjekk disse plassene/slangene.

 

Ellers så ville jeg tippe på gåen n75 ventil kanskje.. Bare å prøve seg fram hvis du ikke har tilgang på diagnoseverktøy : vinke :

Gått over alle vakumkoblingene, og alle slangene sitter på der. Vil jeg få disse symptomene når n75 ventilen er gåen da? Og hvor befinner den seg neddi motorrommet? Er ikke så kjent på alle områder..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må innrømme at jeg ikke har hatt hodet i motorrommet på slik en bil, men vil tippe at du finner den hvis du følger slangene i fra luftfilterboksen og fram til innsuget. Søker du på forumet finner du sikkert svar. Eventuelt finner du bilde av hvordan den ser ut (hvis du ikke allerede vet det da) slik at letingen blir lettere.

 

Og ja, bilen kan oppføre seg slik hvis n75 er gåen.

Men få tatt diagnose på bilen først, så slipper du å lete i blinde :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ta diagnose på bilen i helgen hos en kamerat, så får vi se da hvordan det ser ut..Hvor for en kjøpt n75 da? Selges den separat? Håper det kan være noe så simpelt som den..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

n75 ligger (hvis du står foran grillen) på venstre side av radiatoren... firkanta klump med mange vakumslanger på igrunn lett å se...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var slik den så ut den jeg henta idag også, de hadde heldigvis igjen på lager:) Så da får jeg stikke ut og skifte N75 og dieselfilter..Om problemet fortsetter kommer jeg tilbake. Takker for raske og gode svar folkens:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er ventilen skiftet, og bilen går som normalt igjen (170hk). Takk og pris for at det var den ventilen og ikke turboen. Skiftet olje i samme slengen, og dieselfilter blir skiftet på Søndag i samme slengen som vi tar diagnose på bilen for å sjekke at alt er i orden, før den overleveres til ny eier om ikke lenge..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.