#1 Skrevet Mai 15, 2008 Da laderen som stod i bilen når jeg kjøpte den, viste seg å være søppel, kjøpte jeg en ny G-lader og noe annet småtteri ; Nybygd, max porta lader Red Top Dyser 3,5bar fpr 68mm reimhjul og en chip, merket : SNS Stage 4 MEN, etter jeg byttet alt dette, fusker bilen noe helt forferdelig. Ikke har jeg noe særlig ladetrykk heller ( 0,7-,08 bar ), og syns rett og slett bilen går dårlig. Til sammenligning, så kjøpte jeg en speller ny G-lader av Stian Sele til gamle Corradoen min, og jeg syns den gikk fælt i forhold. Det var etter hva jeg vet, ikke gjort noe med motoren sånn trimmingsmessig. Det som irriterer meg mest nå fuskinga. Lurer på om det kan være feil chip jeg "fikk med på kjøpet", eller om det er noe annet galt ? Det lukter også fælt av bensin inni bilen, og for meg så virker det som om den får altfor mye av det. For den "hakker" noe så ille ved maks pådrag. Nå er jeg ikke noen mekaniker selv akkurat, så prøver meg derfor blant G-60 guruene her Og når det gjelder ladetrykket, så burde vel det vært mye høyere ? Fikk høre at en maks porta lader, burde lade et sted mellom 1,1 og 1,2 med 68mm hjul. Noen her som har noen formeninger ? Takker for alle svar Mvh, Kristoffer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 15, 2008 SNS stage 4 pleier å være for orginale dyser og 3,5 bar fpr. Da blir det omtrent som å kjøre med ca 70-80 cc for store dyser for chippen. Dog umulig for meg å si hva den er mappet for uten å se hva som ligger i chippen. Her kan sikkert Stian hjelpe deg mer. Fusking kan være feil chip, men også tenning. Sjekk tenning Er pluggene gamle, og hva slags type plugger er det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 15, 2008 Tips for å sjekke om bilen får for mye bensin er å ta ut pluggene for å se på disse. Hvis motoren får for mye bensin vil gjerne pluggene sote, og igjen være utsatt for overslag slik at bilen "lugger" og fusker. Hvis ikke chippen er laget for dette oppsettet er det stor fare for at det er her problemet ligger. Røde dyser og 3,5bar fpr, gir vesentlig mere bensin enn grønne orginaldyser og 3bars fpr. Så chippen må være laget for disse delene. Du burde vel ha hatt noe høyere ladetrykk ja. Den beste måten å bli kvitt feil, er vel å sette tilbake alle orginaldeler, og se om dette gir deg bedre resultat. Eventuellt ta kontakt med Frode eller Stian å få kjøpt deg en chip som er laget for oppsettet ditt slik at du er sikker. Tenningtispunkt, rotor, pluggkabler, fordelelokk, bankesensor og blå tempsensor, kan også føre til fusking... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 15, 2008 Er pluggene gamle, og hva slags type plugger er det? Det er jeg neimen ikke helt sikker på. Skal få sjekket det i morgen. De er vel omkring et år gamle. Tips for å sjekke om bilen får for mye bensin er å ta ut pluggene for å se på disse. Hvis motoren får for mye bensin vil gjerne pluggene sote, og igjen være utsatt for overslag slik at bilen "lugger" og fusker. Hvis ikke chippen er laget for dette oppsettet er det stor fare for at det er her problemet ligger. Det skal også sjekkes i morgen. Nå er jeg som sagt ikke noen mekaniker, så alt det andre, skal jeg få en kar i nærheten her til å sjekke. Jeg har kun blitt dreven på å bytte g-ladere 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 23, 2008 Har nå sjekket et par småting som jeg finner ut av selv, men ikke blitt noe klokere. Har derfor bestilt time på verksted nå, og avtalt at om han ikke finner ut av det, så plukker han av "uoriginale" dyser, fpr og chip. Skithaugen har nå idag brukt en KVART TANK BENSIN på 38KM. Noe jeg syns er helt sykt Da kjører jeg heller med en original motor, enn å måtte feilsøke i votter og vinter for å komme fram til en "grei" løsning. Når jeg kjøpte bilen, kjørte jeg fra Sola Flyplass og hjem til Moss på ÉN tank, og fortsatt hadde jeg kvart tank igjen. Så det er ikke noe must for meg å ha de få, ekstra hestene, med det bensinforbruket. Da venter jeg heller til jeg får råd til en råere bil Men takk igjen for tips ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 23, 2008 Ja,og hvis du ser deg lei på bilen,og har lyst til å selge,så vet du vel hvem du skal ringe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 23, 2008 Ja,og hvis du ser deg lei på bilen,og har lyst til å selge,så vet du vel hvem du skal ringe? Ja, jeg har fått med meg det noen ganger nå Hehe.. Men det er vel større fare for at jeg brått sitter på 2biler, enn at jeg selger denne.. Vil heller bruker penger på å få bilen 110% nå, før jeg overhodet gidder å tenke noe mer på motor og den slags "tull" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 25, 2008 Har nå sjekket et par småting som jeg finner ut av selv, men ikke blitt noe klokere. Har derfor bestilt time på verksted nå, og avtalt at om han ikke finner ut av det, så plukker han av "uoriginale" dyser, fpr og chip. Problemet ditt ligger 99% sikkert i det jeg har merket med rødt Red Top Dyser 3,5bar fpr 68mm reimhjul og en chip, merket : SNS Stage 4 Tipper du har en chip for org dyser og 3,5 bar fpr. Ved å kjøre rød dysene på 3,5 bar på samme chip får du ca 21% for mye bensin hver gang dysen åpner seg. Det er et must å match dyser, fpr og chip 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...