#1 Skrevet Mai 15, 2008 Hva kan være galt? Gikk til innkjøpt av termostat i dag, begynte å bytte den, men viste seg at "eksperten" på Mekonomen viste meg feil sted i motorrommet hvor termostate sitter. Flaut for meg å ha eid flere Golfer uten å vite hvor termostaten sitter, men har aldri byttet den på noen av bilene mine:o Så, hvor sitter den, og hvor mye jobb er det å skifte denne? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 15, 2008 sensoren som sitter i ekspansjonstanken (om du har det) kan være synderen til den blinkende lampa...koster ikke så mye for en ny faktisk, så verdt å prøve, samt at man får en ny og fin beholder i motorrommet (bling-bling) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 15, 2008 Termostaten står på nederst på vannpumpa, mellom pumpa og den "svarte albuen" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 15, 2008 termostaten sitter i et svart palsthus under vannpupa lokket sitter i to skruer som bruker og sitte fast så hver litt forsiktig der når du skal løsne skrua og skift ut o ringen mellom lokket og vannpumpa så du slipper lekasje etter på, og husk og få lufta ornti 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 16, 2008 sensoren som sitter i ekspansjonstanken (om du har det) kan være synderen til den blinkende lampa...koster ikke så mye for en ny faktisk, så verdt å prøve, samt at man får en ny og fin beholder i motorrommet (bling-bling) Har mistenkt denne, siden den har blinket ei stund helt uten grunn. Men når jeg dro fra jobb i dag, da blinket lampa som vanlig, stoppet og startet bilen igjen, og plutselig gikk ikke bilen varm eller lampa blinket. Mistenker at radiatortetten jeg kjøpte her om dagen var synderen, for bilen har hatt en minimal vannlekkasje ei stund. Takk for hjelp, folkens;) Drar opp tråden igjen hvis problemet fortsetter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 16, 2008 sensoren som sitter i ekspansjonstanken (om du har det) kan være synderen til den blinkende lampa...koster ikke så mye for en ny faktisk, så verdt å prøve, samt at man får en ny og fin beholder i motorrommet (bling-bling) Sensoren følger ikke med hvis du kjøper en ny beholder.. du får kjøpt den løst... Jeg hadde også en periode hvor lampa blinket, men det var fordi jeg hadde lekasje fra radiatoren så det var lite vann igjen... byttet alt, men sliter fortsatt med at bilen blir varm på tomgang men.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...