Vann inn takluka... Noen råd???

Anbefalte innlegg

Jeg har en uorginal takluke som tar inn vann i fremkant. Denne luken er kun vipp på, så årsaken til at den lekker er at når luken står oppe presser den pakningen sammen i fremkant. Pakningen er derfor noe deformert, og med tiden har den blitt hard. Noen som har råd til hva jeg kan gjøre uten å bytte hele luka?

 

-Svenning-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en uorginal takluke som tar inn vann i fremkant. Denne luken er kun vipp på, så årsaken til at den lekker er at når luken står oppe presser den pakningen sammen i fremkant. Pakningen er derfor noe deformert, og med tiden har den blitt hard. Noen som har råd til hva jeg kan gjøre uten å bytte hele luka?

 

-Svenning-

 

hadde samme problem med min. vist ikke du får tak i ny pakning noen plass, så e det bare å lime igjen med silikon;) det måtte jeg gjør. eneste utvei for å få det tett. prøvde mye rart, men ingen ting som funket: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde samme problem med min. vist ikke du får tak i ny pakning noen plass, så e det bare å lime igjen med silikon;) det måtte jeg gjør. eneste utvei for å få det tett. prøvde mye rart, men ingen ting som funket: bh :

 

 

Veldig lite sugen på å lime igjen med silikon. Det begynner vel å leke igjen før eller siden...? Lurte litt på å prøve å legge litt vindustettnings masse i ytterkant av pakningen, men vet ikke om dette er en helt god løsning...: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig lite sugen på å lime igjen med silikon. Det begynner vel å leke igjen før eller siden...? Lurte litt på å prøve å legge litt vindustettnings masse i ytterkant av pakningen, men vet ikke om dette er en helt god løsning...: klø :

 

ja jeg skjønner deg gått;) har litt lyst til å rive opp igjen min å prøve noe annet sånn at jeg kan bruke den.

det med den vindustettnings massen blir vel nesten det samme som å lime den?: klø : men har tenkt på det samme!:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja jeg skjønner deg gått;) har litt lyst til å rive opp igjen min å prøve noe annet sånn at jeg kan bruke den.

det med den vindustettnings massen blir vel nesten det samme som å lime den?: klø : men har tenkt på det samme!:)

 

Tenkte i såfall å bruke vindustettemasse som ikke stivner. Er dette som er årsaken til at jeg vurderer det, men blir et voldsomt gris hvis jeg får det ned i setene...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Loctite har bra tettningsmidler som ikke limer. Det kan jo være verd et forsøk og varme pakningen forsiktig med varmepistol og se om du klarer å få tilbake formen igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.