Trenger hjelp til Golf3 - Problemer over 4000 RPM

Anbefalte innlegg

Hei

Trenger litt hjelp til 3'er golfen min (96-mod).

Har byttet plugger, fordelerlokk, rotor, pluggledninger.

Samme om den er kald eller varm så har den problemer når den når 4000 RPM. Gir på og går fint opp til 4000, så er det akkurat som om bilen møter en vegg og nekter og gå høyere på turtall, tenkte på turtallssperra, men er vel litt tidlig for den å slå inn på 4000?

Skjer det samme i alle gir fra 1-5...

Hjelp?

mvh

Vegard

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du 1,6 med 100 hk?

Isåfall, sjekk den blå temp-sensoren som styrer bensinmengden.... den var gåen på min. Hvis det ikke er denne kan det være Luftmassemåler som lager krøll. Men temp-sensoren er billig,så prøv den først. Den var gåen på min, og da gikk den ikke over 5000, og var vond å starte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Ja, har 1.6 med 100hester.

Kan du si litt mer om hvor på bilen den temp-sensoren sitter?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke 100% sikker,da jeg måtte sette min på verksted til slutt, etter å ha byttet alt mulig...

Men jeg tror den sitter på høyre side av blokka.Det går bare en ledning inn på den... Hvis du drar av hettene på de sensorene du ser, så vil du finne en som er blå under hetta. Det var denne som skapte trøbbel for meg...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.