Anbefalte innlegg

Var ikke sikker på hvor jeg skulle poste dette, så vær snill å flytte denne posten om det er feil!

Er russ i år, og bruker en '89 VW Caravelle til å farte rundt i....

Leste igjennom vognkortet i går, og fant til min store overraskelse ut at bilen er registrert med 6 sitteplasser.: eek : Bilen er registrert som kombinertbil, og har 2 seter foran, og en vanlig "benk" bak, som det er i de fleste kombinertbilene, med det jeg ihvertfall trodde var 3 sitteplasser(er ihvertfall 3 belter). Mulig beltet i midten er langt nok til å rekke rundt 2 stykker??

Noen som vet noe mer om dette? Er det lov å kjøre med 4 i baksetet?

Prøvde å søke på vegvesenets hjemmesider, men fant ikkenoe interresant der....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da kan det virke som om noen har byttet seter en gang i tida... kanskje bytta ut benken framme med 2 separate seter for eksempel...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei, er nå ganske sikker på at innredningen er original, er en slags spesialutgave denne jeg har, med "snubare" seter foran....originalstæsj fra vw. Mener også å huske at noen venner av foreldrene mine hadde en tilsvarende caravelle da jeg var mindre, som også hadde samme type innredning... Denne var også reg. med 6 seter....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde en sånn Caravelle selv en gang (en 87-mod), den var en original 8-seter, 2+3+3, men den var likevel registrert som en 10-seter minibuss når jeg kjøpte den. Jeg fikk den omregistrert til personbil, men jeg spurte kontrolløren på biltilsynet om hvordan den kunne ha vært regisrert som 10-seter med 8 originale sitteplasser, men det visste han jaggu ikke.

Uansett, jeg mener også at T3 ble solgt som enten 5-seter (2+3) eller 6-seter (3+3) kombi i Norge, dvs. at baksetet var laget for tre personer, ikke fire. T4 ble solgt med 4 sitteplasser i det norskproduserte baksetet i kombiutgave med kort akselavstand (dvs maks 7 sitteplasser) mens den lange utgaven brukte originalt VW baksetet og var dermed enten en 5- eller 6-seter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har en følelse av at dette baksetet også kanskje er av norsk-produsert-type? Er flere steder på jernrørene i konstruksjonen som er merket xxxx-rørmøbelfabrikk(husker ikke helt hva navnet var, men lurer på om ikke det stod minnesund eller noe sånt). Altså er nok deler av baksetet ihvertfall produsert her i hjemlandet.

Baksetet har en bulk i seg, der det er meningen at hver persom skal sitte(3 i alt), men det midtre setebeltet, er langt nok til at to voksne personer kan ha det rundt seg om man sitter 4 i baksetet, altså bør det jo være mulig å få sikret alle passasjerene også.

Skal ringe vegvesenet i morgen og spørre etter noen kloke svar, får se hva de sier, skal gi en oppdatering her når jeg vet noe mer!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De som hadde flatt sete bak er reg for 6 pers, de som hadde slikt sete med kuler på var reg for 5,

Det flate sete er også litt bredere og dermed så sier regelverket at det kan sitte 4 i bredden

det er bare sitte plasser til antall seler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.