#1 Skrevet Mai 16, 2008 Var ikke sikker på hvor jeg skulle poste dette, så vær snill å flytte denne posten om det er feil! Er russ i år, og bruker en '89 VW Caravelle til å farte rundt i.... Leste igjennom vognkortet i går, og fant til min store overraskelse ut at bilen er registrert med 6 sitteplasser. Bilen er registrert som kombinertbil, og har 2 seter foran, og en vanlig "benk" bak, som det er i de fleste kombinertbilene, med det jeg ihvertfall trodde var 3 sitteplasser(er ihvertfall 3 belter). Mulig beltet i midten er langt nok til å rekke rundt 2 stykker?? Noen som vet noe mer om dette? Er det lov å kjøre med 4 i baksetet? Prøvde å søke på vegvesenets hjemmesider, men fant ikkenoe interresant der.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 16, 2008 da kan det virke som om noen har byttet seter en gang i tida... kanskje bytta ut benken framme med 2 separate seter for eksempel... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 16, 2008 nei, er nå ganske sikker på at innredningen er original, er en slags spesialutgave denne jeg har, med "snubare" seter foran....originalstæsj fra vw. Mener også å huske at noen venner av foreldrene mine hadde en tilsvarende caravelle da jeg var mindre, som også hadde samme type innredning... Denne var også reg. med 6 seter.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 16, 2008 Jeg hadde en sånn Caravelle selv en gang (en 87-mod), den var en original 8-seter, 2+3+3, men den var likevel registrert som en 10-seter minibuss når jeg kjøpte den. Jeg fikk den omregistrert til personbil, men jeg spurte kontrolløren på biltilsynet om hvordan den kunne ha vært regisrert som 10-seter med 8 originale sitteplasser, men det visste han jaggu ikke. Uansett, jeg mener også at T3 ble solgt som enten 5-seter (2+3) eller 6-seter (3+3) kombi i Norge, dvs. at baksetet var laget for tre personer, ikke fire. T4 ble solgt med 4 sitteplasser i det norskproduserte baksetet i kombiutgave med kort akselavstand (dvs maks 7 sitteplasser) mens den lange utgaven brukte originalt VW baksetet og var dermed enten en 5- eller 6-seter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 18, 2008 har en følelse av at dette baksetet også kanskje er av norsk-produsert-type? Er flere steder på jernrørene i konstruksjonen som er merket xxxx-rørmøbelfabrikk(husker ikke helt hva navnet var, men lurer på om ikke det stod minnesund eller noe sånt). Altså er nok deler av baksetet ihvertfall produsert her i hjemlandet. Baksetet har en bulk i seg, der det er meningen at hver persom skal sitte(3 i alt), men det midtre setebeltet, er langt nok til at to voksne personer kan ha det rundt seg om man sitter 4 i baksetet, altså bør det jo være mulig å få sikret alle passasjerene også. Skal ringe vegvesenet i morgen og spørre etter noen kloke svar, får se hva de sier, skal gi en oppdatering her når jeg vet noe mer! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 18, 2008 De som hadde flatt sete bak er reg for 6 pers, de som hadde slikt sete med kuler på var reg for 5, Det flate sete er også litt bredere og dermed så sier regelverket at det kan sitte 4 i bredden det er bare sitte plasser til antall seler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...