Anbefalte innlegg

Har en s4 2,2t 92mod som ikke vil starte, tenning ok, bensin på fuelrail men ingenting ut av dyser... hva kan være direkte årsak til at dysene ikke åpner, veivsensor, lmm??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kåme ån

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få lest ut feilkoder, det er en god begynnelse. Dersom du oppdaterer profilen din med bosted så er det sikkert noen i nærheten som har Vag-Com som kan lese av for deg. Går bensinpumpa di da? Skal en del trykk til for at dysene åpner.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja pumpa går, til og med satt i ny 044 pumpe da jeg trodde det var den som var gåen... Kjenner en audi mekaniker som kan lese av med vag com men har ikke mulighet før over helga.. hvor mye er det egentlig som ligger inn på diagnose på disse bilene? får man lest av det meste av sensorer osv? tenkte bare vist noen viste om noen konkrete sensorer som gjør at dysene ikke åpner vist de er gåene, evt ohm resultat i normalstand på disse

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

opp igjen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du gnist?du får feilkode på veivsensor og turtallsføler..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har gnist ja

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nesten helt sikkert hallsensoren bak kamdrev som er gåen, (eller er du en av de få med sensoren i 'juksefordeler' i bakkant?) du kan gjøre et lite forsøk med frysespray, men tipper du må bytte. Ny på møller eller annen leverandør, (også noen her på forumet) eller kjøp en herfra (CYHME301) og bytt selv. Du kan se om det er noe signal på pluggen under injectordekselet ved å sjekke signal ut fra denne med oscilloskop, signalet er også mulig å måle med et bra multimeter. (Ikke mål med ohmmeter, da kan du ta livet av utgangen.)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okey! er nok en av de få med hallgiver i bakkant, hvilket resultat skal man få på utgangen da? generer den noe spenning?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du har 5 volt på begge pinnane, men den skal bryte spenningen på den midterste ledningen på kontakten når kammen er der den skal ver, håper det er til hjelp, holder på med det samme sjøl, men var det nederste reimhjulet på registeret som hadde tatt kveld, har veldigvis ikkje tatt ventilene. men er du sikker på at du har gnist?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okey, da skal jeg ut å prøve.. altså tar jeg av kontakten å måler direkte på hallsensor mens jeg drar motor på starter, slik å forstå? har gnist ja

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hører du det tikker i dysene da du kjører den på starteren da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okey, da skal jeg ut å prøve.. altså tar jeg av kontakten å måler direkte på hallsensor mens jeg drar motor på starter, slik å forstå? har gnist ja

 

du bare drar av gummimuffa fra kontakten, kontakten må stå i for at du skal få målt noe i det heiletatt, er 3 pinner på den, ein som er jord, (brun med rød stripe) ein som kommer fra hjernen og ein som går inn igjen til hjernen, tror nok at startmotoren vil driva maskinen for fort rundt til at du klare å lesa kortid den bryter. me drog den rundt med skralle på kamdrevet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okey, da skal jeg ut å prøve

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har 5volt mellom framerste ledning og jord konstant, og den bryter 5volt på midterste ledning på ett punkt på kammen, så da virker sikkert den da... noen andre ideer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm.. samme som hos meg då, så då kan det ver at nedre reimhjul har tatt kweld hos deg og... har prøvd diagnose sant? eg fekk frem at hallgiveren var feil kver gang eme tok diagnose. men hallgiveren fungerer, men kammen er ute av posisjon i forhold til veiven, så då vill ikkje hjernen gi gnist på pluggene..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okey, nei jeg har overhalt motoren, og når jeg plukket den ned var drevet sprukket, skjønner ikke at det holdt! så har ståldrev fra dahlback nå, tviler sterkt på at det er noe galt med det, isåfall skal jeg kakke treskokongen i hode med en tresko! hehe... har jo gnist på pluggene, det er bare de hersens dysene som ikke vil åpne... tråden på lmm er også hel.. hva med svinghjulssensoren??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan ver ein av dei og jah, står 2 stk der som fungerer på samme måten som hallgiveren. engien speed sensor og referance sensor

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

javell da prøver vi det, takk for hjelpen foresten!:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen årsak, har slete med det samme sjøl i det siste så, håper eg får min opp å gå igjen i mårra. må ha lykke til iallefall..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg hadde også problem med at S4 ikke fikk bensin, da var det startsperren som var føkka..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan nevna at min våkna opp igjenn fra dvalen igjen i dag :) så utroli herligt :):):) du må ha lykke til og håpe du og finne ut av problemene snart.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fint at noen får orden på sakene da!:) nå er det håp for min og, en hjelpende hånd kom med vag-com i dag. og får feilkode på G28 sensoren, engine speed sensor. så da blir det bestilling av den i morgen så får vi se!:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.