#26 Skrevet Mai 20, 2008 fint at noen får orden på sakene da! nå er det håp for min og, en hjelpende hånd kom med vag-com i dag. og får feilkode på G28 sensoren, engine speed sensor. så da blir det bestilling av den i morgen så får vi se! Den får du feil på uansatt så lenge motor ikke går. Tror ikke det er feilen din Du kan bytte om på G28 og trigger sensoren og bytte pluggen om og. Begge de giverene er like bortsett fra fargen på pluggen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Mai 20, 2008 da skulle jeg vel egentlig fått feil på begge de sensorene da? når vi plugget i vag-com så poppet den opp med en gang, slettet så feilkoden og kjørte motor på starter, da poppet den opp igjen, "no signal" fra g28. men starter den med kun en av de sensorene da, altså vist jeg bytter om så starter den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Mai 20, 2008 da skulle jeg vel egentlig fått feil på begge de sensorene da? når vi plugget i vag-com så poppet den opp med en gang, slettet så feilkoden og kjørte motor på starter, da poppet den opp igjen, "no signal" fra g28. men starter den med kun en av de sensorene da, altså vist jeg bytter om så starter den? Grunnen til at du får feil på den er pga den ikke får nok turtall. Om det hadde vært feil på den og du hadde bytta de om skulle du fått feil på trigger sensoren Men tipper du får feil på rpm sensoren nok en gang. Begge må være iorden for å få start Men får du gnist? Da er nok begge i orden. For å få gnist må hallsensor,rpm og trigger sensor være ok. Har du 12v på dysene dinne når tenningen er på da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Mai 20, 2008 har gnist og 12v på dysene ja, mangler kunn minus signalet fra hjernen for at de skal åpne 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Mai 20, 2008 Den får du feil på uansatt så lenge motor ikke går.Tror ikke det er feilen din Du kan bytte om på G28 og trigger sensoren og bytte pluggen om og. Begge de giverene er like bortsett fra fargen på pluggen Ifølge SJM skal det være mulig å sjekke om de funker uten at motor går, så lenge du kjører startern i 5 sekunder og lar tenninga være på med VAG-COM innkoblet: Timing sensors and connectors As mentioned previously, you can crank the engine over for 5 seconds and leave the ignition turned on, and then check for any stored fault codes. This can help verify the timing sensors are ok if no fault codes are stored. If you get a stored fault code for one of these timing sensors, check the RPM and Timing Sensor connections at the firewall bracket. Other possibilities: You lost the rpm or timing reference sensor. The TDC reference pin is gone or damaged. The flywheel teeth are damaged. You may want to remove the two sensors and make sure the clutch has not come apart which may have somehow damaged the timing sensors or flywheel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Mai 21, 2008 vi gjorde akkurat dette, kjørte på starteren og da poppet feilkoden opp igjen, hadde også starthjelp påkoblet for å få bra fart på starteren. det er ikke så mange andre muligheter igjen egentlig, med mindre som det står at tennene på svinghjulet er ødelagt, det tviler jeg mer på enn den sensoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Mai 21, 2008 Får ikke nok fart med starteren uansett....og hadde den ene vært def hadde du ikke fått gnist heller. Ville begynt å sjekke om ECU får alle de + spenninger de skal ha jeg da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Mai 21, 2008 kan ikke skjønne at man må ha sånn fart for at det skal reagere, altså vist dysene å tenning skal styres av disse sensorene, hvordan starter da motoren vist sensorene ikke virker føør man faktisk har startet motoren.. det vil jo da si at pluggene og dysene må tenne helt vilt fra man vrir om nøkkeln til man har 1000rpm!?! synes det er rart. eller har jeg helt feil tankegang her.... og hvorfor i all verden får man feilkode i vag-com på den sensoren når den egentlig er i orden, og hvorfor får man da ikke feilkoder på resten av sensorene da det er flere som ikke gir fra seg signal uten at motor snurrer.. virker kanskje kranglete dette, men det virker bare så ulogisk for meg, prøver bare å finne svar:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Mai 21, 2008 Er bare slik motronicen er bygd opp.... Alle S2/S4 biler jeg har kjørt vag.-com på gir feil på G28...seinest en i går. Har blitt fortalt at G28 skal ha et vist turtall for og ikke lage den koden. Du kan jo sjekke at du har bensintrykk i fuel railen Ellers så er neste tips og sjekke at alle sensorer og slikt har den 5v og 12v spenning de skal ha. Så ville jeg sjekka at ecu har de 12v spenninger de skal ha. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Mai 21, 2008 jeg målte spenningen på g28 sensoren på samme måte som hallgiver, fikk bare litt under 1volt, kan det da være utgang på ecu? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet Mai 21, 2008 du kan ikke måle den på samme måte Hvis du måler RPM sensor med AC spenning skal du få ca 1v når motoren sviver. Trigger sensor er litt værre da denne bare gir en puls pr omdr. Men om du setter den der RPM skal stå skal den gi 1v ca den og. Hall sensor skal ha 5v på den yttersete pinnen 5v på den i mitten men den skal forsvinne på viduet i lokket er foran sensor Gass spjell skal ha 5 og 12v om jeg ikke husker helt feil. Lamda skal ha 12v på forvarminga. Motoren har 4 sikringer som du bør sjekke er hele. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet Mai 21, 2008 hvor er motorsikringene da? har sjekket alle de vanlige ved førerdøra, og den 5A oppå motronicen, ellers har sensorer de spenningene de skal ha 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet Mai 23, 2008 sikringene sitter ved ECU og den finner du under gulvteppet på passasjer siden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...