Bensintom ... Startproblemer, trenger hjelp

Anbefalte innlegg

Greide i dag å gå bensintom med min 00 s3, meget rart da bensinmåleren sto på 10 km og normalt kan jeg kjøre ett godt stykke førjeg trenger å fylle...

Da jeg derimot fikk på bensin på tanken igjen vil den ikke starte, drar rundt og alt høres i ordnen ut, men den får antageligvis ikke bensin..

Bilen er ellers i topp stand, ingen andre kjente komplikasjoner eller "sykdommer"

Prøve både å ta den på trill og taue den i gang uten hell, prøvde også å blåse med trykkluft inn i bensinpåfyllingen for å prøve å få trykk i "systemet".

Er det bensinpumpa som har gått? Den har hatt litt problemer (drar litt tungt) når det er lite bensin på tanken før, så kan hende det er den som har tatt kvelden..

Noen som har noen tips til hvordan jeg kan få den igang, eller eventuelt være helt sikker på at det er den som har gått?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gikk tom på en TDI for noen år siden, der var det luft i systemet som gjorde at den var tungstartet og gikk veeldig dårlig i en times tid eller så etterpå. Du har sjekket at du har gnist og at alt er iorden der? Lukter ikke bensin av eksosen, og ikke våte plugger? Hvor lenge har du prøvd å få start? Hører du bensinpumpa gå?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvd å starte den ca 50 ganger, var borti samme problemet på en tdi jeg hadde inne til shine for en tid tilbake og der funket lufttrikset, derfor jeg prøvde det på min også... Lukter ikke bensin overhodet, og kan ikke si jeg hører bensinpumpa gå... Men jeg er ikke den mest kompetente til å avgjøre dette... Ikke verdens beste mekaniske forståelse..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få noen til å slå på tenninga og gjøre et forsøk på å starte. Legg deg så ned bak bilen ved bensintanken og hør om du hører en summelyd. Alternativt kan du finne bensinrøra fremme i motorrommet, løsne den og sette den inn på ei flaske mens du prøver å starte motoren. Dersom det kommer bensin, er pumpa "friskmeldt". Hvis ikke, er det bare å bestille ny.

Det er også noen pumper som ikke tåler å dra inn luft, så er ikke umulig at det er det som har gjort at din har tatt kvelden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får se hva jeg finner ut i morgen, hørte også at det kan gå ann med kondensfjerner , at det kan ha ligget litt vann nederst i tanken?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hører summelyd og klikkelyd fra pumpa, virker som om den er i orden... Akkurat som om bilen har gått i en slags safe modus eller noe som gjør at den ikke vil starte...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VagCom, få lest av feilkoder. Har du sjekket gnisten din?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde jeg funnet igjen vag comen så kunne jeg ha skjekket, men den er sporløst forsvunnet..

Tviler på at det er noe av gnisten, pluggene ble skiftet for ikke sånn veldig lenge siden..

Fikk med en kar som har litt greie på bil i dag, og han var overbevisst om at bensinpumpa ikke gikk, så da er det sikkert den som har tatt kvelden dessverre..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gnisten kan fortsatt være borte selv om pluggene er nye. Du får håpe det er bare å bytte pumpe da, så er alt ok igjen. Sjekk også at flottøren ikke henger fast, slik at du slipper å gå tom en gang til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok av strømmen på bensinpumpa og satte den inn igjen så startet den.. Spørs om det lønner seg å bytte den, eller er det ingen fare ettersom den startet igjen ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.