Turbo konvertering Ng motor

Anbefalte innlegg

Hei jeg fikk tak i en Ng motor gratis:D har da en 90 Q.Har noen spørsmål angående turbokonvertering av denne motoren.

1.Fra Ng ledningsnett til Eventuelt MC-1? Passer disse omhverandre?Mulig og bruke noe av dette?

2.Er det mulig og bruke topp fra MC1+innsug+grenrør på Ng motoren?

eller er det enkleste og bare skaffe en MC-1 motor og sitte den i bilen?

3.Passer girkassen?

takker for svar:)

mvh sindre

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo flere som har turbo konvertert 10V , så det har jo blitt gjort før.

Men hvorvitt det lønner seg i forhold til en orginal Mc1 med tanke på holdbarhet ,så kan det kansje vært like greit å skaffe seg en orginal motor :)

En oppgraderingen til et hiddensprut ville vel kansje lønt seg fremfor å begynne å mikse samme ledningsnettene (med tanke på jobb)

G

irkassen passer , så det er ikke noe problem.... , og NG er vel den mest "egna" 10V for turbo konvertring grunnet underspyling av stempel :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Herlig følelse å sitte og skru istedenfor å gå i tog idag iallefall:P

men angående veiv og råder.Har lest at ved bruk av 20vt veiv og 20vt råder kan gi sterkere mellomregister og muligens opp til 100nm ekstra. men hiddensprut koster jo,og bør vel velge en hiddensprut som styrer tenningen også.FIkk av toppen idag og tenkte jeg skulle sjekke ventilene.Hvilke avstand skal være på ventilene? og hva er begrensingen på innmaten? Utgangspunktet mitt er og få gjort dette billigst mulig:P

Bør vel finne ut hva jeg trenger, begynne på en liten handleliste.

men er nyskjerrig på hvilket sprut som skal brukes.

http://www.034motorsport.com/product_info.php?cPath=22_41&products_id=304

Fant også ett grenrør.:http://www.034motorsport.com/product_info.php?cPath=28_63_71&products_id=136

Er dette overkommelig for en nybegynner.går utifra at det ikke er akkurat så veldi enkelt og mappe sjøl.

takker for svar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei har noen spørsmål angående konverterteringen,

1. kan jeg bruke den orginale mengdefordeleren?og Varmkjørings regulator

2.Noen som kan anbefale hiddensprut til en billig penge?

3.Og med hiddensprut trenger jeg Fordeler med Varkum/Trykk styring, slik at jeg får dratt tilbake tenning ved trykk?

Har sett litt på 034 sprut og megasquirt til 10V turbo.Hva som er best for en ``Nybegynner``?

takker for svar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.