#1 Skrevet Mai 17, 2008 motoren min har under de få gangene jeg har kjørt bilen gitt indikasjon på lavt/manglende oljetrykk. dvs oljelampa blinker og hyler. olje er det nok av, så enten er det vel en føler eller sliten oljepumpe. det er veldig uregelmessig når det skjer, dvs ingen fast rutine akkurat. siden jeg uansett har tatt av bunnpanna for å rette en bulk og rense litt oppi der så er det greit å sjekke tilstanden på pumpe og evnt bytte denne. har skrudd den ut og kan ikke se noen skader på drevene og alt flyter fint rundt. skal man måle klaringene? på drevene er det 2 merket, er det av noe hensyn? de sto ikke ovenforhverandre ved demontering! takk for all hjelp mvh RA 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 17, 2008 Hadde noe av de samme symptomene på 16v'n. Rensa pickupen og det hjalp nada, bytta føleren som sitter ved filteret og da ble det ok! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 18, 2008 regner nesten med at problemet ligger her jeg og.. men nå er hele greia ute så om man kan måle så gjør jeg gjerne det.. pickupen er renset og blåst ren. jeg får vel bytte føleren, får litt grøsninger når denna dritten piper.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 18, 2008 Skal faktisk endel til for at oljepumpa ryker,og skal ver greit skuring å se om den er ødelagt eller ikke.. Ting som går igjen når det gjelder oljetrykket er vel tett oljesil eller defekt trykkføler.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 18, 2008 Man skal måle klaringen mellom drevene inad, og mellom drevene/lokket. husker ikke helt klaringene her, men jeg skal ut i verkstedet idag så jeg skal prøve å huske å ta med G60 boka mi.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 18, 2008 Eg måtte bytte oljepumpe på begge bilene mine (Corrado g60 og Rallye G60) i januar. Den med corrradoen opplevde eg det samma som deg. Aldrig noken faste tider varsellampa begynte å lyse/hyle. Mistenkte ein oljetrykks bryter eg og men det viste seg og vera pumpa. Er vel ein slags trykk ventil i pumpa som kan henge og gjøre at det blir som det blir? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 18, 2008 nå har jeg sjekket haynes boka og klaringene står der. uansett etter å ha vasket pumpa rein så kunne jeg se noen stygge sår i godsen ved det ene drevet, så jeg bytter nok pumpa uansett om det ikke har noe å si.. for er den dårlig så blir den nok fort dårligere og dårligere. da kan det fort bli litt krise 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...