#1 Skrevet Mai 18, 2008 Se mitt innlegg under deler kjøpes. Kan noen hjelpe meg med svar her?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 18, 2008 jeg mangler plast dings på revers delen/tappen på gear stanga Kan den kjøpes løst, eller må hele gearstanga kjøpes? Noen som har plastdings eller hele stanga med plastdings? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 18, 2008 det er på bildet i midten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 18, 2008 Da jeg har mangla denne plastdingsen en stund, ser det ut til at reverse "tappen" har gnagd på plast plata på den gullfargede metallplata som ligger rundt hele "gear velger makanismen" Det har vært metall mot plast der det skal være plast mot plast. Resultat har blidt at det har blidt gnagd ut en buet forsenkning på plast plata. har prøvd å ta bilder av dette. Nå vet jeg ikke hvordan det skal se ut når det er i orden. Må kanskje bytte hele gull plata eller plastplata til denne. Kan dette kjøpes nytt evnt noen som har dette liggende. Dette må jeg ha nå da jeg holder på å montere short shift. Ikke rart at bilen har vært vanskelig å få i revers og knotet å få i femte gear. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 18, 2008 skal plastdingsen på reverse tappen gli langs plastplata på gullplata? Det er jo en forsenkning i plastdingsen på reversetappen. Skal plastplata gå inn i denne forsenkningen, slik at plastdingsen omslutter plastplata, og nå man setter bilen i revers, trykkes plastdingsen ned og under plastplata? Teit forklaring, men nå jeg ikke vet hva disse duppedittene heter må det bli slik sikkert noen der ute som har skrudd på dette og kan gi meg de svar jeg trenger. dette må jeg ha nå, noen som har..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 18, 2008 Hei Er det noen som kan hjelpe meg med svar på mine spørsmål? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 18, 2008 Tappen på girstanga skal skli langs plastbiten i rammen du har avbildet. Det skal være en kant på plastbiten i rammen som gjør at du må trykke girstanga nedover får å få tappen på stanga forbi kanten på plastbiten. Kanten er så gradert slik at tappen på girstanga kan skli tilbake over kanten uten å måtte trykkes ned. Normalt merker du at tappen forlater plastbiten når du tar bilen ut av revers ved at stangen spretter oppover med en markant "kakke"-lyd. Den eneste funksjonen til plastbiten og tappen på girstanga er at du ikke skal kunne bryte girkassa i revers uten å trykke ned girspaken. Sånn som det ser ut på dine deler vil du kanskje merke at spaken blir litt ekkel å flytte inn og ut av revers om du IKKE holder den nedtrykt. 5.gir har ingenting med dette å gjøre, så om du har problemer med det tipper jeg at det er andre problemer som ligger i bunn der. Dra på en audiforhandler og hør om de får tak i nye plastdeler til deg, det er nok eneste mulighet om du skal ha nye deler. Alternativt kan du stikke på en hugger og se om det er mulig å finne noe helt er. Men satt litt på spissen fungerer girskift helt fint om du bare fjerner plastbiten på rammen. Du mangler bare sperre for å sette girspaken i revers. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 18, 2008 Hei Kay og takk for svar. slik du forklarer det kan det se ut til at plasbiten på ramma skal være/se ut som den gjør. Men er du sikker på at det ikke påvirker 5 gearet? Da er jo spaken helt til høyre, og da mener jeg at plast dingsen på gearstanga skal skli langs plastbiten på ramma. Når plastdingsen mangler har ikke gerstanga noe å skli langs...det fører til "slark"/lugging i det metallet på spaken kommer borti plasten på ramma. (det er min teori. ikke sett i praksis). Noen andre som vet noe om dette, evnt har de delene liggende som jeg trenger. takk så langt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 18, 2008 Hei Kay og takk for svar.slik du forklarer det kan det se ut til at plasbiten på ramma skal være/se ut som den gjør. Men er du sikker på at det ikke påvirker 5 gearet? Da er jo spaken helt til høyre, og da mener jeg at plast dingsen på gearstanga skal skli langs plastbiten på ramma. Når plastdingsen mangler har ikke gerstanga noe å skli langs...det fører til "slark"/lugging i det metallet på spaken kommer borti plasten på ramma. (det er min teori. ikke sett i praksis). Noen andre som vet noe om dette, evnt har de delene liggende som jeg trenger. takk så langt Det der påvirker nok ikke 5giret. Det er en reverssperre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 18, 2008 Svein, det kan tenkes at metallbiten (som mangler plasthette) på spaken lugger litt i den gulere myke gummien som er festet til rammen når du skal legge inn 5.gir. Jeg er litt usikker på om det kan stemme, men det kan være en mulighet som du evt må kontrollere ved prøving. Men den hvite plastbiten på rammen skal du ikke være i nærheten av før du presser girspaken bakover mot R. Generelt ang slark og lugging kan det være greit å sjekke at ikke gummilagrene i overføringen til kassa er fulle i girolje og svampaktige. Det skaper slark og lugging fordi du ikke får komplett bevegelse på girspaken når du girer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 18, 2008 Ja det er nok som du sier Kay da det kun er når man fører spaken bakover og mot høyre at de to plast delene kommer i kontakt. Men når du fører spaken fremover til høyre, femte gear,så kan metall tappen som mangler plasthette komme borti den mykere gummien. jeg ha rogså merka det når jeg skal geare i femte at gearstanga nesten vil for langt mot høyre, vanskelig å "treffe gearet". Slik blir det jo også ettersom ikke plasthetta som skal ta i mot kanten er der. må få tak i "plasthette" evnt ny gearstang med "plasthette". Er spent på å se hvordan dette egentlig er/ser ut når man gearer. Aldri sett det før ettersom det har vært skult av gearstang mansjetten/midtkonsollen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 19, 2008 Da har jeg fått bekreftet at disse deler ikke går å få tak i nytt. Har begynt å undersøke med ulike bildemonterings firmaer, uten å få napp. Så hvis noen der ute har dette, kan jeg få kjøpe det av dere? HAr funnet ut at audi 100 fra 88-91 og da turbo utgaven, smat audi 200 fra 88-91 har disse likt. Vet ikke om det er samme på s4 og s2. jeg må ha -gearstang med plastdings for revers inntakt -anslag overdel, (den gullfarga metakllplata), med plastdel inntakt. Noen som har? svein 95844054 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...