Hva slags dyser er dette? Hva holder de til?

Anbefalte innlegg

En kamerat har et sett dyser liggende.. Dette er det vi fant ut via delenr..

 

Injectors with e.g. 440cc/min (Bosch 0280 150 558) -

14,2 ohm 440cc @ 3bar

 

 

Noen som vet hva de er fra, om de er fra "noe" ? Og hva de holder til? Vil de funke på mitt oppsett som er 400-420hk på en 5'er?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke rs2 dyser ca 440cc da? holder jo til formålet ditt da tror jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke rs2 dyser ca 440cc da? holder jo til formålet ditt da tror jeg.

 

Jo. Var det jeg også mente.. Er vel noen her som har litt peil? :) Dyser er noe jeg ikke har peiling på i det hele tatt :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det disse limegrønne?

 

anyway, 440ccm holder i masservis til et slikt oppsett...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det disse limegrønne?

 

anyway, 440ccm holder i masservis til et slikt oppsett...

 

Har ikke sett de, men en kamerat som hadde disse, og de ble for små for han.. Men han sa de var grønne :)

 

Om de holder fint så ble det billige dyser på meg da..

 

Takker folks :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal sies at sprøytebildet fra Ford SVT dysene ikke er ideelt for 4 eller 5v topper, men fungere ok. (Hvem har ikke kjøpt billige dyser fra USA:rolleye:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I følge denne holder de til rett i ovekant av 250 hk med en bsfc på 0,65... Til 400-420 hk vil vel 700cc dyser være mer rett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I følge denne holder de til rett i ovekant av 250 hk med en bsfc på 0,65... Til 400-420 hk vil vel 700cc dyser være mer rett.

 

Det virka litt heftig vel? Når RS2 dysene på 444 eller noe sånt holder til rett over 400hk?

 

Det skal sies at sprøytebildet fra Ford SVT dysene ikke er ideelt for 4 eller 5v topper, men fungere ok. (Hvem har ikke kjøpt billige dyser fra USA:rolleye:)

 

 

Hm.. Ikke bra! Disse dysene stod at ble mye brukt til VR6 og GTI 8v og 16v?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok mest trolig fordi en 2.2L 20V turbo ikke har en bsfc på 0.65 (kanskje på en stor "gammeldags" V8 med turbo) men nærmere 0.55 (mer moderne motorer) I tillegghar nok de som programmerer chipen tillatt mer enn 0.8% duty cycle (uheldig). Ved å forhøye grunntrykket er det mulig å få ut mer flow.

 

Mange små triks for å få ut litt mer av dysene, men hvis man ønsker å være på den sikre siden rører man ikke anbefalt grunntrykk og maksimal duty cycle.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal sies at sprøytebildet fra Ford SVT dysene ikke er ideelt for 4 eller 5v topper, men fungere ok. (Hvem har ikke kjøpt billige dyser fra USA:rolleye:)

 

Har vært ganske vanlig å bruke disse dysene på 400hk oppsett på 5'mer i årevis så er sikkert optimalt nok.

Om de er billige fra USA har da vel ikke noe å si da de fortsatt er produsert av Bosch...?

 

 

I følge denne holder de til rett i ovekant av 250 hk med en bsfc på 0,65... Til 400-420 hk vil vel 700cc dyser være mer rett.

 

Disse blir vel rett i overkant av 500ccm ved 4bar, som er på AAN motorer, og da på 90% holder de til en 460hk.

-700ccm dyser til 400hk er overkill i massevis, og skal man kjøre motronic så må man fortsatt ha høyohms, og i den str der er utvalget begrenset, får vel og en temmelig rufsen tomgang da org sprutet ikke skal være så fan av så store dyser.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med 0.55 bsfc og alt annet på den sikre siden (et havari er vel nok eller hva Mikkel;) ) med orginal fpr (3 bar) og 80% dc så holder de fortsatt ikke til mer enn 320 hk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

440cc holder til 440hk på en 5er.

 

cc = hk på en 5er, sånn røffli ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med 0.55 bsfc og alt annet på den sikre siden (et havari er vel nok eller hva Mikkel;) ) med orginal fpr (3 bar) og 80% dc så holder de fortsatt ikke til mer enn 320 hk.

 

Rart at Roger H sin 16vt har bremset 306 hk med disse dysene på 3,5 bar da, ute å makse dysene (disse dysene har lett for å hoppe fra 84% til 100%, rekker ikke å lukke)?

 

16v er jo en 20v med sylinder for lite.

 

De kalkulatorene du finner på nettet stemmer ikke helt med hva du i praksis kan bremse på de forskjellige dysene. Jeg har ikke sett en som stemmer for noen VAG motor enda

 

Som Ole nevner er dysestr i CC omtrent lik maks effekt på 20v. Mener å ha lest et sted at det tilsvarer DC på rundt 87%

 

Hvis de kalkulatorene (den du nevner og RCeng.com) stemmer gir det en BSFC på 0,46

 

er nok noen som vil selge store dyser ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her var det mye lærerikt stoff gutter :)

 

Men, noen sier at de funker og andre sier at det ikke er bra?

 

Og Terje.. Et havari er nok på en måte :P Derfor jeg spørr vettu. Da jeg veit at bensinmengde osv er alvorlig...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men, noen sier at de funker og andre sier at det ikke er bra?

...

 

Det er vel ingen som sier det ikke virker, men at det er andre som funker mye bedre. Ta en titt på filmene til USRT så ser du hvorfor,

 

Vet at det sies at på 16vT er vistnok lettere å mappe med 630cc dyser, enn med 440cc dysene. Det skyldes at spraymønsteret er bedre, og de lukker og åpner raskere. Vanligvis er det sånn at dess større dyser, dess verre å mappe tomgang. De som har byttet fra disse 440cc dyser tiil feks Genesis sier også at de kan ta ut en del mer bensin av mappen på tomgang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel ingen som sier det ikke virker, men at det er andre som funker mye bedre. Ta en titt på filmene til USRT så ser du hvorfor,

 

Vet at det sies at på 16vT er vistnok lettere å mappe med 630cc dyser, enn med 440cc dysene. Det skyldes at spraymønsteret er bedre, og de lukker og åpner raskere. Vanligvis er det sånn at dess større dyser, dess verre å mappe tomgang. De som har byttet fra disse 440cc dyser tiil feks Genesis sier også at de kan ta ut en del mer bensin av mappen på tomgang.

 

Hang ikke helt med der:p

 

Skal kjøre orginal sprut, Motronic'n.. Hva er Genesis?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Genesis er et dysemerke. Skal du kjøre med Motronic, må du enten holde deg til de dysene som chippet du skal benytte deg av er mappet for, eller velge dyser selv og satse på custom mapping

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Genesis er et dysemerke. Skal du kjøre med Motronic, må du enten holde deg til de dysene som chippet du skal benytte deg av er mappet for, eller velge dyser selv og satse på custom mapping

 

Tenkte Jonus skulle mappe. Men kan jo ta en telefon til han å høre hva han mener.. Like enkelt det sikkert :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.