Anbefalte innlegg

Hvordan kommer man til denne? må hele tunelldekselet av?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

......det satt ikke værre nei..: bh :: bh ::)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men tilbake til den egentlige problemstillinga.

 

Har seg sånn at ABS lyset i dasj og det grønne diff-lyset starter og lyse ved pådrag(uten at diffsperra er aktivert).Noe som virkelig irriterer meg.

 

Klippa derfår hvit/blå leder til diffbryter , men ingen endring.

Diff sperra slår seg av etter 30kmt dersom jeg slår den på manuelt... dette skal vell heller ikke fårekomme da overnevnte ledning er

klippet?

 

noen forslag??

Diff 002 (Small).jpg

Diff 003 (Small).jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke ledningen innpå selve bryteren du skal klippe, men den som går ut av koblingsboksen under baksetet..

Var hvertfall slik på min 90 og tror det er likt på din.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Abs slåes av når sperra aktiveres..derfor kommer abs-lampa di på.

Er noe feil da hvis sperra går inn av seg selv kun ved pådrag.

Ellers så sitter det jo abs-følere ved hvert nav som ofte er kranglete, men tror ikke de er synderen ettersom du får grønt lys i sperre-knappen din når dette skjer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får ta noen runder på asfalten å høre om den faktisk kobler inn sperra da...

 

Fortsatt åpen får forslag: dum :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det ikje en føler nede på diffen som kan gi feil signal da ? eventuelt tull med dem ledningan ??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det ikje en føler nede på diffen som kan gi feil signal da ? eventuelt tull med dem ledningan ??

 

Det er ihvertfall det på eldre quattroer, slik at lampa først tenner når diffen faktisk er sperret, og ikke når knappen aktiveres. Det kan godt være at det er feil med denne føleren, og at det er derfor lampene lyser.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm, skal prøve å bytte den føleren på diffen jeg.. har samme problemet med abs\diff som slår inn under gasspådrag...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

litt ot, men angående det å klippe den ledningen som kobler ut sperra på 30km/t, kunne godt tenkt meg å gjøre det på min egen for å få det litt mer lekent, men tåler sperra belastningen med fult pådrag?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Søk litt på forumet så finner du det ut. Men ska gjøre det enkelt får deg... Sålenge du ikke kobler inn diffen i fart/sving så skal den takle en god trøkk.

 

Sensor på diffen sier dere? jaja godt det bare ikke er jeg som har problemer med detta.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan også være at det er en defekt enveisventil et sted slik at det kommer turbotrykk i dette systemet når ladetrykket kommer. I motorrommet skal det sitte en enveisventil som lukker når det blir overtrykk sånn at det kun slipper til vakuum her, da styringen av sperren er vakuumstyrt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan også være at det er en defekt enveisventil et sted slik at det kommer turbotrykk i dette systemet når ladetrykket kommer. I motorrommet skal det sitte en enveisventil som lukker når det blir overtrykk sånn at det kun slipper til vakuum her, da styringen av sperren er vakuumstyrt.

 

Ja høres ikke så halvgæli ut det. Ca plassering på den ventilen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husker ikke, men er rimelig sikker på at den er et sted i motorrommet, i bakkant av motoren.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klippa rett kabel nå. Morro. Står bare igjen å få retta ABS/Diff smymtomet som kommer ved pådrag

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husker ikke, men er rimelig sikker på at den er et sted i motorrommet, i bakkant av motoren.. :)

 

 

Noen som veit mer eksakt hvor denne ventilen er?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er vakumsytringa til diffen bygd opp? kombinert med sentralåsen? Hva går de 3 gummislangne til fra boksen under setet til? Den lengst fram deler seg i et Y ledd hvor den ene går bak til diffen, om jeg ikke tar helt feil. Den andre går videre framover (til overnevnte ventil?) Sitter en form får skjøt fra Y leddet og framover. Se vedlegg

Diff 008 (Small).jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lite tips selv om du sikkert har skjønt det for lenge siden: ABS'en skrur seg alltid av når diff-lampa lyser, så det ene følger det andre her..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja er med på den. Veit ikke om diffen slår inn selv om den grønne lampa lyser jeg. Eller om det bare er følern som "lurer" systemet siden den ev. er deffekt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror du merker fort om spærra er inne eller ikke?

Må du ha mye fart for at dette skal begynne og lyse?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må det se.

 

Men kommer ikke derom diff ikke belastes. dvs rusing i fri...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, for kommer spærra inn ved fullt pådrag og du kjører i en liten kurve vill jeg tro du merker fort om den kobler inn eller ikke :)

er vell gjerne vackumfeil, eller feil med bryteren som det diskuteres legre opp i tråden...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det pungt 3. som er den enveisventilen?

innsug_s4 (Medium).jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OT: dæven.. Waldrab jo :) lenge siden.....gammle askim elektro ;) hehe..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe du som gikk i klasse med øyvind? bynner å bli en sund sida ja.svar via PM a?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.