#1 Skrevet Mai 18, 2008 Hvordan kommer man til denne? må hele tunelldekselet av? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 18, 2008 ......det satt ikke værre nei..: bh : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 18, 2008 Men tilbake til den egentlige problemstillinga. Har seg sånn at ABS lyset i dasj og det grønne diff-lyset starter og lyse ved pådrag(uten at diffsperra er aktivert).Noe som virkelig irriterer meg. Klippa derfår hvit/blå leder til diffbryter , men ingen endring. Diff sperra slår seg av etter 30kmt dersom jeg slår den på manuelt... dette skal vell heller ikke fårekomme da overnevnte ledning er klippet? noen forslag?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 18, 2008 Er ikke ledningen innpå selve bryteren du skal klippe, men den som går ut av koblingsboksen under baksetet.. Var hvertfall slik på min 90 og tror det er likt på din. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 18, 2008 Abs slåes av når sperra aktiveres..derfor kommer abs-lampa di på. Er noe feil da hvis sperra går inn av seg selv kun ved pådrag. Ellers så sitter det jo abs-følere ved hvert nav som ofte er kranglete, men tror ikke de er synderen ettersom du får grønt lys i sperre-knappen din når dette skjer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 18, 2008 Får ta noen runder på asfalten å høre om den faktisk kobler inn sperra da... Fortsatt åpen får forslag: dum : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 18, 2008 er det ikje en føler nede på diffen som kan gi feil signal da ? eventuelt tull med dem ledningan ?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 18, 2008 er det ikje en føler nede på diffen som kan gi feil signal da ? eventuelt tull med dem ledningan ?? Det er ihvertfall det på eldre quattroer, slik at lampa først tenner når diffen faktisk er sperret, og ikke når knappen aktiveres. Det kan godt være at det er feil med denne føleren, og at det er derfor lampene lyser. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 18, 2008 hmm, skal prøve å bytte den føleren på diffen jeg.. har samme problemet med abs\diff som slår inn under gasspådrag... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 18, 2008 litt ot, men angående det å klippe den ledningen som kobler ut sperra på 30km/t, kunne godt tenkt meg å gjøre det på min egen for å få det litt mer lekent, men tåler sperra belastningen med fult pådrag? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 18, 2008 Søk litt på forumet så finner du det ut. Men ska gjøre det enkelt får deg... Sålenge du ikke kobler inn diffen i fart/sving så skal den takle en god trøkk. Sensor på diffen sier dere? jaja godt det bare ikke er jeg som har problemer med detta. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 18, 2008 Kan også være at det er en defekt enveisventil et sted slik at det kommer turbotrykk i dette systemet når ladetrykket kommer. I motorrommet skal det sitte en enveisventil som lukker når det blir overtrykk sånn at det kun slipper til vakuum her, da styringen av sperren er vakuumstyrt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 18, 2008 Kan også være at det er en defekt enveisventil et sted slik at det kommer turbotrykk i dette systemet når ladetrykket kommer. I motorrommet skal det sitte en enveisventil som lukker når det blir overtrykk sånn at det kun slipper til vakuum her, da styringen av sperren er vakuumstyrt. Ja høres ikke så halvgæli ut det. Ca plassering på den ventilen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 18, 2008 Husker ikke, men er rimelig sikker på at den er et sted i motorrommet, i bakkant av motoren.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 19, 2008 Klippa rett kabel nå. Morro. Står bare igjen å få retta ABS/Diff smymtomet som kommer ved pådrag 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 19, 2008 Husker ikke, men er rimelig sikker på at den er et sted i motorrommet, i bakkant av motoren.. Noen som veit mer eksakt hvor denne ventilen er? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 19, 2008 Hvordan er vakumsytringa til diffen bygd opp? kombinert med sentralåsen? Hva går de 3 gummislangne til fra boksen under setet til? Den lengst fram deler seg i et Y ledd hvor den ene går bak til diffen, om jeg ikke tar helt feil. Den andre går videre framover (til overnevnte ventil?) Sitter en form får skjøt fra Y leddet og framover. Se vedlegg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mai 20, 2008 Lite tips selv om du sikkert har skjønt det for lenge siden: ABS'en skrur seg alltid av når diff-lampa lyser, så det ene følger det andre her.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mai 20, 2008 Ja er med på den. Veit ikke om diffen slår inn selv om den grønne lampa lyser jeg. Eller om det bare er følern som "lurer" systemet siden den ev. er deffekt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mai 20, 2008 tror du merker fort om spærra er inne eller ikke? Må du ha mye fart for at dette skal begynne og lyse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mai 20, 2008 Må det se. Men kommer ikke derom diff ikke belastes. dvs rusing i fri... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Mai 20, 2008 ok, for kommer spærra inn ved fullt pådrag og du kjører i en liten kurve vill jeg tro du merker fort om den kobler inn eller ikke er vell gjerne vackumfeil, eller feil med bryteren som det diskuteres legre opp i tråden... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Mai 20, 2008 Er det pungt 3. som er den enveisventilen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Mai 20, 2008 OT: dæven.. Waldrab jo lenge siden.....gammle askim elektro hehe.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Mai 20, 2008 hehe du som gikk i klasse med øyvind? bynner å bli en sund sida ja.svar via PM a? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...