#1 Skrevet Mai 18, 2008 skal da bestille opp en del deler til god gullet:p en 93mod s4 avant men det er sikkert masse som mangler er snakk om og stor overhale motor og understell i sommer forhåpentligvis, vist tiden strekker til på alt. Men skal kjøpe inn det meste av deler nå Ting som er på listen allerede Understell++ : hjul lager foran og bak 4 stk bremseslanger foran 2 stk. Fjærbeinslager fremme (muligens, må sjekke) foringer foran høyre og venstre. 4 stk og 2 stk foringer bak 4 stk høyre/venstre (resten var byttet for ikke så lenge siden) endeledd på styrestag høyre og vestre Motor: Strekkbolter Termostat Simmeringer foran og bak oljefilter Pakning bakre (mot svinghjul) Koilstammer register reim ny clutsj (steg 3, 450hk fra 034 motorsport, er denne et bra kjøp?) ny oljekjøler kansje (siden jeg fant ut at min var borte) Motor Pakninger : topppaknings sett oljepumpe pakning Toppen : Ventiltetninger slipesett til topp Spørsmål 1: toppen skal overhales så skriv hva toppen kan ha godt av og bytte spørsmål 2: pakning i bak diffen? begge sidene ut svetter litt olje(høyre og venstre). hvilke pakninger er det som bruker og ta kvelden da? Ser at det er blitt sprutet olje opp under bilen. har etka så det holder med nr vist du har noe og vise:) det meste skal ned og lakkerest i sommer. alt av understellet blir i allefall fikset, så får se om motoren blir tatt på slutten av sommeren oppdaterer tråden etterhvert som ting blir skrevet. Dette er det jeg kom på i forbifarten. bestiller i løpet av uka:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 18, 2008 45 stykker og ingen har noe og tilføye: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 18, 2008 Overhale topp, da kan du kjøpe slipesett til topp... Sjekke/slipe ventiler. Bytte ventiltetninger. Overhaler du topp/motor veil jeg også anbefale at du bytter alle simringer i for og bakkant Hydrauliske løftere, hva som er forskjell? mellom hydrauliske og mekaniske mener du? Hydrauliske er fylt med olje, mekaniske er bare en løfter av metall, holder bedre om du trimmer mye, men tikker til gjengjeld ganske mye:P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 18, 2008 Når du først er på autohaus så betill gjerne Uderstell: -2x Camberstag bak (ca 300 kr, koster 2000 hos møller) -2x Fjærbeinslager fremme Motor: - 2x Bunnpannepakning - Vannpumpe - Strammehjul - 5x Coilstammer (patetisk latterlig billig på autohaus) - 5x tennplugger - 16x Eksosmutter (kjekt å ha) - Simmerringer i for og bakkant av motor - Pakning bakre (mot svinghjul) - Stempelringer (beste pris du noen gang vil finne) - eventuelt råde og rammelagre Det var det jeg kom på i farten hadde nok kjøpt ARP toppbolter isedetefor nye originale. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 18, 2008 dær ja, da er jeg litt lengre på vei:) takk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 19, 2008 noen flere ting? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 19, 2008 sny clutsj (steg 3, 450hk fra 034 motorsport, er denne et bra kjøp?) er vel spec clutch det, da er det samme clutchen som eg har, er heilt topp til vanligt bruk, lett å fin på pedalen, men eg syns an slure litt på rivstarter.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 19, 2008 spør kansje litt dumt. men jeg bare lurer. det er vell ikke forskjell på clutsjer med 5 og 6 trinns kasse? jeg har i allefall 6 trinns kasse:) clutsjen jeg har nå går det ikke ann og ta rivstart med. den klarer 1 gir litt men i 2 stopper bilen og bare slurer den hele tiden:S så jeg vill ha ny. slurer faktisk ved forbikjøringer i 2 giret noen ganger. men har egentlig ei komplett liste liggende nå. så jeg bestiller masse stasj i kveld:) må ta det på 2 bestillinger uansett. så alt av understell skal jeg fikse i kveld:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 19, 2008 ingen forsjell på clutchene nei har hatt både 5 trinns og 6 trinns kasse på samme clutch 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 20, 2008 okey:) da blir den pluss noe til fra 034 bestilt om ikke så lenge:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 20, 2008 skulle til og betale autohauzaz bestillingen nå. men i siste liten så kom jeg på foringer bak? finner ikke det jeg=S er det ikke 3 foringer på hver side 1+1=1 sett også 1 foring for seg selv. sånn som foran? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 20, 2008 de foringene som settes inn fra hver side bak er i allefall gåene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 20, 2008 Se vedlegg Pos.14a heter 443505171F $34.89 ¨ 18a heter 4A0511247B eller 4A0511249 ¨ 11 4D0511523C $17.20 Autohausaz har foringene som det står priser bak. Mener å huske at Møller ikke hadde så verst pris på foringene til pos 18a. Bakstilling.doc 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 20, 2008 dær ja:D tusen takk:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...