bytte av bunnpanne på 1.8T A6

Anbefalte innlegg

må skifte min bunnpanne på min 2000 modell 1.8T q pga møkkaveger her i troms: bh : ,er det noen kan gi meg noe tips ang skifte bunnpanna??løfte motoren eller er det mer som må gjøres

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

løfte motor og senke forstilling i framkant er vel det som må til. Så sant det er likt som på passelat og a4 riktig nok..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

løfte motor og senke forstilling i framkant er vel det som må til. Så sant det er likt som på passelat og a4 riktig nok..

så det betyr litt arbeid å gjøre allså: mad :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja er litt arbeid å gjøre... anbefaler å ha bilen på løftebukk, når dette gjøres, husk å merke forstillinga, før du løsner på den, sånn at du får den på samme plass når du skrur denn på plass igjen, hvis ikke må du vel ha ny forstillings-kontroll.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja er litt arbeid å gjøre... anbefaler å ha bilen på løftebukk, når dette gjøres, husk å merke forstillinga, før du løsner på den, sånn at du får den på samme plass når du skrur denn på plass igjen, hvis ikke må du vel ha ny forstillings-kontroll.

uff da trur eg tar den på verksted: bh : noen som veit ka det koster på verksted og skifte bunnpannne?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du ikke har tilgang på løftebukk, kan du jo heller løfte utav hele motoren da. Og så kan du overhale motoren litt i samme slengen. Skifte av bunnpanne på verksted koster nok litt. Har ikke peiling på hvor mye, men på Møller skal de sikkert ha 10 000,- for jobben, for de er jo ikke klok.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du garasjejekk og bukker, samt har skrudd litt før så går det i garasjen uten løftebokk og.. Dog det anbefales at du har noe du kan løfte motoren litt opp med. (For å få bedre klaring under traversen) Ligger en guide her på forumet et sted. Uansett om du bytter selv eller tar det på verksted, RENS OLJESILEN!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener de tok 1500.- for uten klima og 4500.- for med klima for å bytte oljepumpe og det er jo mer eller mindre samme jobben

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du ikke har tilgang på løftebukk, kan du jo heller løfte utav hele motoren da. Og så kan du overhale motoren litt i samme slengen. Skifte av bunnpanne på verksted koster nok litt. Har ikke peiling på hvor mye, men på Møller skal de sikkert ha 10 000,- for jobben, for de er jo ikke klok.

har ikke tilgang til løftebukk.møller skal ha 8000 for jobben: bråk :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du garasjejekk og bukker, samt har skrudd litt før så går det i garasjen uten løftebokk og.. Dog det anbefales at du har noe du kan løfte motoren litt opp med. (For å få bedre klaring under traversen) Ligger en guide her på forumet et sted. Uansett om du bytter selv eller tar det på verksted, RENS OLJESILEN!

har ikke garasje kun uteparkering så det blir vel litt dritt visst det begynner å regne og sant.rense oljesilen skal nok gjøres ja

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ikke tilgang til løftebukk.møller skal ha 8000 for jobben: bråk :

Bunnpanne og pakning koster 1400+200kr (ca)

Finn noen som gjør dette privat for en tusing eller 2, eventuelt hør med et anne verksted. 8k skulle jo tilsvare en hel dags arbeid på verksted, og så lang tid bruker ikkje jeg på garasjegulvet engang!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bunnpanne og pakning koster 1400+200kr (ca)

Finn noen som gjør dette privat for en tusing eller 2, eventuelt hør med et anne verksted. 8k skulle jo tilsvare en hel dags arbeid på verksted, og så lang tid bruker ikkje jeg på garasjegulvet engang!

Har hørt på eit annet verksted og da kom det på 5200 og det er innkludert bunnpanne/pakkning/castrol olje+filter og rens av oljesila

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det ikke noe å lure på! Jeg ville evt vurdert å bytte oljepumpen når de først har alt av, for den er svak på disse motorene. Isåfall følger ny oljesil med oljepumpen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det ikke noe å lure på! Jeg ville evt vurdert å bytte oljepumpen når de først har alt av, for den er svak på disse motorene. Isåfall følger ny oljesil med oljepumpen.

Nei er ikke det og ka koste ny oljepumpe koster??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På 034motorsport koster de ca 130$ + frakt, så rundt tusenlappen gjerne?

Her i Norge vet jeg ikke. 2000,-?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.