#1 Skrevet Mai 18, 2008 Hei. Har en S4 sedan som er momset inn i landet. Er det mulig ved å kjøpe et norskt karroseri av samme type og bruke det chassinummeret og få dette lovlig godkjent? Noen som er inne på akkurat dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 18, 2008 Du kan ta karosseribytte, men da må du kunne dokumentere betydelig skade på det norske karosseriet. Samt at du må flytte over 3 hovedkomponenter fra den norske bilen (eks. motor, girkasse og bakaksling). Flytte over chassisnummeret funker ikke, det blir bare stemplet i vognkort at bilen har fått nytt chassisnummer. Blir vel også slått inn i det nye karosseriet om jeg ikke husker helt feil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 18, 2008 Da går det ikke, for karroseriet er uten motor Det som da kan gjøres er å flytte alt fra den svenske bilen over i det norske karroseriet, det kan da ikke være noe problem? Og registrere bilen. Forslag? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 18, 2008 Hvis bilene er identiske, så er det så vidt jeg vet ingen ting som hindrer deg i å flytte absolutt hver eneste lille del over fra den svenske til den norske. Omvendt blir det derimot som Thomas Hansen sier. Må godkjennes som chassis-bytte, og det er visst ikke lett lenger! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 18, 2008 Hvis du skulle få tak i et karroseri fra en norsk-registrert S4, med papirer selvfølgelig, så er det ingenting i veien for å bygge opp denne med delene fra en delebil. Hvis karroseriet skulle være registrert som f.eks. en 2.3 eller 2.6 quattro, må du gjennom mølla for å få den godkjent som ombygget til en S4, men hvis det er en S4 i utgangspunktet, så er det bare å begynne å skru! Ang karroseri-bytte, så er det en ting som kommer i tillegg til det Thomas nevnte her, det er at man må først og fremst søke til tollvesenet, og de må gi godkjenning for byttet. Hvis det er en UrS4 det er snakk om, så tviler jeg på at de godkjenner det, da verdien i bilen ikke er stor nok til å godkjenne byttet. Å bare "ta en spansk en" og flytte chassisnummeret er dokumentforfalskning, med streng straff. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 18, 2008 Jeg har også hørt at det nesten ikke lar seg gjøre med chassibytte lenger, er det noe som stemmer?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 18, 2008 Jeg har også hørt at det nesten ikke lar seg gjøre med chassibytte lenger, er det noe som stemmer?? Det er jo et smutthull, og som kjent så blir alle smutthull fjernet, før eller siden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 18, 2008 Hvis du skulle få tak i et karroseri fra en norsk-registrert S4, med papirer selvfølgelig, så er det ingenting i veien for å bygge opp denne med delene fra en delebil. Hvis karroseriet skulle være registrert som f.eks. en 2.3 eller 2.6 quattro, må du gjennom mølla for å få den godkjent som ombygget til en S4, men hvis det er en S4 i utgangspunktet, så er det bare å begynne å skru! Ang karroseri-bytte, så er det en ting som kommer i tillegg til det Thomas nevnte her, det er at man må først og fremst søke til tollvesenet, og de må gi godkjenning for byttet. Hvis det er en UrS4 det er snakk om, så tviler jeg på at de godkjenner det, da verdien i bilen ikke er stor nok til å godkjenne byttet. Å bare "ta en spansk en" og flytte chassisnummeret er dokumentforfalskning, med streng straff. Jeg har en S4 sedan orginal svensk. Det norske chassiet er et orginalt S4 SMS Revo chassi som stv. Regget for 303hk. Jeg regner med at det er små forskjeller på STV og Sedan, driverk og ALT skal passe, da bilene er like lang mellom hjulene. Hvis jeg kan få skilter på denne bilen og BT godkjenner prosjektet så er det bare å begynne å skru eller hva sier dere? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 18, 2008 eller hva sier dere? YES!!! ..sier vi;) Og selvfølgelig prosjekttråd:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 18, 2008 Hvis du skulle få tak i et karroseri fra en norsk-registrert S4, med papirer selvfølgelig, så er det ingenting i veien for å bygge opp denne med delene fra en delebil. Hvis karroseriet skulle være registrert som f.eks. en 2.3 eller 2.6 quattro, må du gjennom mølla for å få den godkjent som ombygget til en S4, men hvis det er en S4 i utgangspunktet, så er det bare å begynne å skru! Ang karroseri-bytte, så er det en ting som kommer i tillegg til det Thomas nevnte her, det er at man må først og fremst søke til tollvesenet, og de må gi godkjenning for byttet. Hvis det er en UrS4 det er snakk om, så tviler jeg på at de godkjenner det, da verdien i bilen ikke er stor nok til å godkjenne byttet. Å bare "ta en spansk en" og flytte chassisnummeret er dokumentforfalskning, med streng straff. Hva er dette med at verdien ikke er stor nok for å godkjenne byttet? Har en kompis som krasjet sin S4 like etter nyttår og taksten kom på 80k. Han har nettopp importert en svensk S4 og fortolla denne for å ta karosseribytte. Søknaden er vel under utarbeidelse as we speak. Har ikke hørt dette med verdi før så det hadde vært kjekt med litt mere info om akkurat det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 18, 2008 Jeg har en S4 sedan orginal svensk.Det norske chassiet er et orginalt S4 SMS Revo chassi som stv. Regget for 303hk. Jeg regner med at det er små forskjeller på STV og Sedan, driverk og ALT skal passe, da bilene er like lang mellom hjulene. Hvis jeg kan få skilter på denne bilen og BT godkjenner prosjektet så er det bare å begynne å skru eller hva sier dere? Da er det bare tut og kjør ja:) Jeg tenkte med en gang at den norske bilen var skadet, derfor du ville ha karosseribytte. S4 SMS Revo er jo ikke så dumt:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...