HJELP noe er galt med ur quattroen min:(

Anbefalte innlegg

Har skiftet girkasse på bilen min,etter det så skytter den og fusker på ca 3000omd

Hva i f kan det vere: klø :

Bilen er en org 10vt fra 82

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk at alle jordingskabler sitter godt, og har rene flater mot hverandre. Dette kan gi mange merkelige problemer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Har ikke vert demont noen jordingskabler ved girkasse bytte

Lurer litt på om det kanskje er en lekarsje under på wastegate,de 2 skruene som holder wastegate fast i motor/gir er løse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

10VT har vel noen vakumslanger som også kan lage krøll?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle vakumslanger ser bra ut.

Noen som kan bekrefte hva som skjer om det er lekarsje under på wastegate?

Bilen skyter og får sort røyk på ca 3000+

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallo,ingen som veit?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skudd i mørket: Sitter fordeler i bakkant av motor og kan ha fått seg en liten trøkk i operasjonen? Høres ut som litt feil tenning, spør du meg!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle vakumslanger ser bra ut.

Noen som kan bekrefte hva som skjer om det er lekarsje under på wastegate?

Bilen skyter og får sort røyk på ca 3000+

 

Sjekka alle turboslanger og intercooleren?

Er samme symptomene som var på 200en min når intercooleren sprakk..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om den var feil på tenning,ville den vel vere tungstartet og gå ujevnt på tomgang?

Ingen turboslanger eller intercooler med sprekk i.

Når jeg gasser fort,går den til ca 3000 så begyner den å skytte og fjuske

Når jeg gasser sakte,går den til ca 4000 så vil den ikke mere(fusker/skytter ikke så mye,bare vil ikke mere)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om den var feil på tenning,ville den vel vere tungstartet og gå ujevnt på tomgang?

Ingen turboslanger eller intercooler med sprekk i.

Når jeg gasser fort,går den til ca 3000 så begyner den å skytte og fjuske

Når jeg gasser sakte,går den til ca 4000 så vil den ikke mere(fjusker/skytter ikke så mye,bare vil ikke mere)

 

Leste litt på kjente feil på 10V UR når jeg kikka på slike for noen år siden, mener å huske at defekt tempføler i innsuget kunne forårsak fusk fra ca 4000 rpm..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje det: klø :

Noen her som har vert bortig dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den vil nok ikke fuske selv og du har lekasje mellom manifold og wg, men du kan få problemer meg og få fullt turbotrykk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok,noen som veit hva det kan vere: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Har ikke vert demont noen jordingskabler ved girkasse bytte

 

Min type 85 har en jording i bakkant av blokka, ein kraftig kabel som henger i ene bolten som fester girkasse til motor. Dersom du har samme type så må den ha vert av ved girkasse bytte.

 

Uanset så kan du jo sjekke at du virkelig har en god jording av motoren

 

Tom Rune

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut til min har jording på motorfeste,ikke i bakkant av blokka

Skal få sjekket denne jordingen.

Takk for svar:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et longshot , men kunne du ha klemt bensinrøra under oprasjonen? slik at den ikke får skikkelig med bensin....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et longshot , men kunne du ha klemt bensinrøra under oprasjonen? slik at den ikke får skikkelig med bensin....

 

Evt bytta bensinfilter?: klø :

 

Lykke til!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen får bensin

Fikk beskjed i dag at den kutter gnisten på 3-4000(ser ut til føler på girkasse får feil singnal,og den er ny)

Da girkasse ble byttet,hadde jeg av clutchen.

Er det noe merke på den,hvordan den skal stå?(den er sentrert)

DSC00023.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke noe på clutchen som tilsier at du skal få fusking på 3-4000 rpm, men det skal være 1 "styrepinne" som sitter på svinghulet. Denne er et referansepunkt for tenninga, og fungerer ved hjelp av magnetisme. Du kan jo prøve å vaske den, evt. pusse den litt hvis den er rusten. Kan jo hende at det er det som gjør at den jukser. Får ikke denne signal, vet ikke hjernen hvor stemplene er, og dermed er det jo litt vanskelig å fordele tenninga. :)

Husker ikke hvem av sensorene som leser styrepinnen, så det er mulig det er den som sitter på siden av blokka di som tuller også. Mener det er den på toppen av kassa som leser tennene på startkransen, også er det den nede på siden som leser referansepunktet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk takk

Har ikke veldig løst til å ta ned kassen igjen,men men

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har ikke jeg heller... Clutchen løser ikke ut, og jeg er ikke spesielt glad i å ta av girkassa på urquattro'n... Det er en møkkajobb! Men lykke til. Men forresten, så kan du vel dra motoren rundt manuelt, for å se om pinnen er rusten/møkkete. Og hvis den er det, så må du vel kanskje ha av kassa for å få pussa/vaska den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har et koblingsskjema til denne, motor kode WR(2,2 10vt)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det ryker svart og smeller så vil jeg ikke tro bensin er problemet hvertfall :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.