#1 Skrevet Mai 18, 2008 Har skiftet girkasse på bilen min,etter det så skytter den og fusker på ca 3000omd Hva i f kan det vere: klø : Bilen er en org 10vt fra 82 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 18, 2008 Sjekk at alle jordingskabler sitter godt, og har rene flater mot hverandre. Dette kan gi mange merkelige problemer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 18, 2008 Hei Har ikke vert demont noen jordingskabler ved girkasse bytte Lurer litt på om det kanskje er en lekarsje under på wastegate,de 2 skruene som holder wastegate fast i motor/gir er løse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 18, 2008 10VT har vel noen vakumslanger som også kan lage krøll? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 18, 2008 Alle vakumslanger ser bra ut. Noen som kan bekrefte hva som skjer om det er lekarsje under på wastegate? Bilen skyter og får sort røyk på ca 3000+ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 19, 2008 Hallo,ingen som veit? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 19, 2008 Skudd i mørket: Sitter fordeler i bakkant av motor og kan ha fått seg en liten trøkk i operasjonen? Høres ut som litt feil tenning, spør du meg! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 19, 2008 Alle vakumslanger ser bra ut.Noen som kan bekrefte hva som skjer om det er lekarsje under på wastegate? Bilen skyter og får sort røyk på ca 3000+ Sjekka alle turboslanger og intercooleren? Er samme symptomene som var på 200en min når intercooleren sprakk.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 20, 2008 Om den var feil på tenning,ville den vel vere tungstartet og gå ujevnt på tomgang? Ingen turboslanger eller intercooler med sprekk i. Når jeg gasser fort,går den til ca 3000 så begyner den å skytte og fjuske Når jeg gasser sakte,går den til ca 4000 så vil den ikke mere(fusker/skytter ikke så mye,bare vil ikke mere) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 20, 2008 Om den var feil på tenning,ville den vel vere tungstartet og gå ujevnt på tomgang?Ingen turboslanger eller intercooler med sprekk i. Når jeg gasser fort,går den til ca 3000 så begyner den å skytte og fjuske Når jeg gasser sakte,går den til ca 4000 så vil den ikke mere(fjusker/skytter ikke så mye,bare vil ikke mere) Leste litt på kjente feil på 10V UR når jeg kikka på slike for noen år siden, mener å huske at defekt tempføler i innsuget kunne forårsak fusk fra ca 4000 rpm.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 20, 2008 Kanskje det: klø : Noen her som har vert bortig dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 22, 2008 den vil nok ikke fuske selv og du har lekasje mellom manifold og wg, men du kan få problemer meg og få fullt turbotrykk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 23, 2008 Ok,noen som veit hva det kan vere: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 23, 2008 HeiHar ikke vert demont noen jordingskabler ved girkasse bytte Min type 85 har en jording i bakkant av blokka, ein kraftig kabel som henger i ene bolten som fester girkasse til motor. Dersom du har samme type så må den ha vert av ved girkasse bytte. Uanset så kan du jo sjekke at du virkelig har en god jording av motoren Tom Rune 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 23, 2008 Ser ut til min har jording på motorfeste,ikke i bakkant av blokka Skal få sjekket denne jordingen. Takk for svar:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 25, 2008 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 25, 2008 Et longshot , men kunne du ha klemt bensinrøra under oprasjonen? slik at den ikke får skikkelig med bensin.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mai 26, 2008 Et longshot , men kunne du ha klemt bensinrøra under oprasjonen? slik at den ikke får skikkelig med bensin.... Evt bytta bensinfilter? Lykke til! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mai 27, 2008 Bilen får bensin Fikk beskjed i dag at den kutter gnisten på 3-4000(ser ut til føler på girkasse får feil singnal,og den er ny) Da girkasse ble byttet,hadde jeg av clutchen. Er det noe merke på den,hvordan den skal stå?(den er sentrert) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mai 27, 2008 Det er ikke noe på clutchen som tilsier at du skal få fusking på 3-4000 rpm, men det skal være 1 "styrepinne" som sitter på svinghulet. Denne er et referansepunkt for tenninga, og fungerer ved hjelp av magnetisme. Du kan jo prøve å vaske den, evt. pusse den litt hvis den er rusten. Kan jo hende at det er det som gjør at den jukser. Får ikke denne signal, vet ikke hjernen hvor stemplene er, og dermed er det jo litt vanskelig å fordele tenninga. Husker ikke hvem av sensorene som leser styrepinnen, så det er mulig det er den som sitter på siden av blokka di som tuller også. Mener det er den på toppen av kassa som leser tennene på startkransen, også er det den nede på siden som leser referansepunktet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mai 27, 2008 Takk takk Har ikke veldig løst til å ta ned kassen igjen,men men 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Mai 27, 2008 Det har ikke jeg heller... Clutchen løser ikke ut, og jeg er ikke spesielt glad i å ta av girkassa på urquattro'n... Det er en møkkajobb! Men lykke til. Men forresten, så kan du vel dra motoren rundt manuelt, for å se om pinnen er rusten/møkkete. Og hvis den er det, så må du vel kanskje ha av kassa for å få pussa/vaska den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Mai 29, 2008 Noen som har et koblingsskjema til denne, motor kode WR(2,2 10vt) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Mai 29, 2008 Du kan jo sjekke denne: http://www.t85q.com/WR_MB_Manual.html 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Juni 2, 2008 Hvis det ryker svart og smeller så vil jeg ikke tro bensin er problemet hvertfall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...