påfyllingsventil til AC på S4

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en 92.mod S4, må fylle på AC gass, noen så vet hvor påfyllingsventilen sitter hen på denne mod.?

Vil spør her før jeg begynner å plukke.

Mvh.

Morten H.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Påfyllingen gjør man på lavtrykkssiden, og fylleventilen her sitter under plastdekselet mellom frontrute og motorrom, rett ved fordamperen. Her må man skru ut lavtrykksbryteren, brokoble i kontakt og fylle gjennom ventilen denne er skrudd på. Det er ikke noen egen fylleventil på disse bilene. Husk også å fylle erstatningsgass, ikke ren R134a dersom systemet ikke er konvertert.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Påfyllingen gjør man på lavtrykkssiden, og fylleventilen her sitter under plastdekselet mellom frontrute og motorrom, rett ved fordamperen. Her må man skru ut lavtrykksbryteren, brokoble i kontakt og fylle gjennom ventilen denne er skrudd på. Det er ikke noen egen fylleventil på disse bilene. Husk også å fylle erstatningsgass, ikke ren R134a dersom systemet ikke er konvertert.

Takker å bukker for kjapt svar. :tilber:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som vet om noen i bergens området som kan fylle på "erstatningsgass" som ikke korroderer? R12 er jo ulovlig R134a er korroderende, så den vil eg ikke bruke, vil ikke bytte alle slanger og slikt..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

R134a er ikke korroderende, men den transporterer ikke oljen som brukes i et R12-system, så å fylle R134a vil føre til havari på systemet i de fleste tilfeller. Stort sett alle gamle R12-slanger funker med R134a. Erstatningsgass har de fleste kjølefirmaer. Denne består faktisk av rundt 90% R134a og litt annet småtteri.. ;) Fylte erstatningsgass på bilen til faren min for 5 år siden, det funker like fint den dag i dag, på et ellers urørt R12-system.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor i Oslo får man fylt R12 til en rimelig penge?

Møller skal ha 2500,- for jobben, jeg syntes det var mye, eller? Møller ville ikke fylle R12 heller, jeg tar ikke sjansen på R134a da jeg ikke vet om S4'en (C4) tåler det..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hør med audisentrum.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et R12-anlegg må fylles med R12 eller egnet erstatningsgass om det ikke er konvertert, mens et R134a-anlegg må fylles med R134a. Det går ikke om hverandre i noen retning.. ;)

En 93-modell S4 kan ha begge deler, om kondensatoren (AC-radiatoren) er buet på toppen (høyest på midten) er det R12, er den helt flat er det 99% sannsynlig R134a.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.