#1 Skrevet Mai 18, 2008 Hei. Har en 92.mod S4, må fylle på AC gass, noen så vet hvor påfyllingsventilen sitter hen på denne mod.? Vil spør her før jeg begynner å plukke. Mvh. Morten H. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 18, 2008 Påfyllingen gjør man på lavtrykkssiden, og fylleventilen her sitter under plastdekselet mellom frontrute og motorrom, rett ved fordamperen. Her må man skru ut lavtrykksbryteren, brokoble i kontakt og fylle gjennom ventilen denne er skrudd på. Det er ikke noen egen fylleventil på disse bilene. Husk også å fylle erstatningsgass, ikke ren R134a dersom systemet ikke er konvertert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 18, 2008 Påfyllingen gjør man på lavtrykkssiden, og fylleventilen her sitter under plastdekselet mellom frontrute og motorrom, rett ved fordamperen. Her må man skru ut lavtrykksbryteren, brokoble i kontakt og fylle gjennom ventilen denne er skrudd på. Det er ikke noen egen fylleventil på disse bilene. Husk også å fylle erstatningsgass, ikke ren R134a dersom systemet ikke er konvertert. Takker å bukker for kjapt svar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 18, 2008 noen som vet om noen i bergens området som kan fylle på "erstatningsgass" som ikke korroderer? R12 er jo ulovlig R134a er korroderende, så den vil eg ikke bruke, vil ikke bytte alle slanger og slikt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 18, 2008 R134a er ikke korroderende, men den transporterer ikke oljen som brukes i et R12-system, så å fylle R134a vil føre til havari på systemet i de fleste tilfeller. Stort sett alle gamle R12-slanger funker med R134a. Erstatningsgass har de fleste kjølefirmaer. Denne består faktisk av rundt 90% R134a og litt annet småtteri.. Fylte erstatningsgass på bilen til faren min for 5 år siden, det funker like fint den dag i dag, på et ellers urørt R12-system. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 11, 2008 Hvor i Oslo får man fylt R12 til en rimelig penge? Møller skal ha 2500,- for jobben, jeg syntes det var mye, eller? Møller ville ikke fylle R12 heller, jeg tar ikke sjansen på R134a da jeg ikke vet om S4'en (C4) tåler det.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 11, 2008 Hør med audisentrum. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 12, 2008 Et R12-anlegg må fylles med R12 eller egnet erstatningsgass om det ikke er konvertert, mens et R134a-anlegg må fylles med R134a. Det går ikke om hverandre i noen retning.. En 93-modell S4 kan ha begge deler, om kondensatoren (AC-radiatoren) er buet på toppen (høyest på midten) er det R12, er den helt flat er det 99% sannsynlig R134a. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...