Anbefalte innlegg

jeg har satt på forge på min, gir en litt sånn puste/pese lyd når du slepper gassen. jeg synes lyden var veldig pen jeg da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok.. Lyden er vell ikke det viktigeste, men om begge ventilene holder mål så går jeg for den billigeste..

Håper noen kan svare på det ganske kjappt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De fungerer nok helt fint begge to, selv om den rimeligste nok ikke kan justeres uten å gjøre litt hjemmemekk! (Det er sjelden nødvendig hvis ikke du har store trimmeplaner..)

Fin pris på den billige, forresten!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forge er vell det sørste merke på slike ting og er veldig anerkjent. Har solgt forge ventiler i mange år å har ikke hatt problemer med det noen gang så lenge den blir smurt 1-2 ganger i året slik den skal. Sånn at ikke stemplet går tørt og setter seg fast.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forge er vell det sørste merke på slike ting og er veldig anerkjent. Har solgt forge ventiler i mange år å har ikke hatt problemer med det noen gang så lenge den blir smurt 1-2 ganger i året slik den skal. Sånn at ikke stemplet går tørt og setter seg fast.

 

litt OT: Hva kan skje om man glemmer dette? Turbokutt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville anbefale deg å kjøpe original ventil, eller den som vitterlig skal komme i fra TT225..

 

Jeg orker i allefall ikke å ta av ventilen 2 ganger i året for å smøre den opp/skifte o-ringer.

Tok av min Forge her om dagen, og satte tilbake bosch sin plastikk ventil..

 

Men hvis du/dere ønsker det, kan dere få kjøpe en Forge ventil hos meg. Under 1 år gammel..

Noen interesserte?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forge er vell det sørste merke på slike ting og er veldig anerkjent. Har solgt forge ventiler i mange år å har ikke hatt problemer med det noen gang så lenge den blir smurt 1-2 ganger i året slik den skal. Sånn at ikke stemplet går tørt og setter seg fast.

 

alle sier smør og smør, men hva i allverden skal man smøre med?? Vaselin?: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

klemte neddi omegafett jeg i min dahlback resirk, funker nå bra det. grei ventil og egentlig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

klemte neddi omegafett jeg i min dahlback resirk, funker nå bra det. grei ventil og egentlig.

 

har samme ventil, kulelagerfett fra statoil funker også bra:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville anbefale deg å kjøpe original ventil, eller den som vitterlig skal komme i fra TT225..

 

Jeg orker i allefall ikke å ta av ventilen 2 ganger i året for å smøre den opp/skifte o-ringer.

Tok av min Forge her om dagen, og satte tilbake bosch sin plastikk ventil..

 

Men hvis du/dere ønsker det, kan dere få kjøpe en Forge ventil hos meg. Under 1 år gammel..

Noen interesserte?

 

Kjører du originalt eller chippet da ?

Har allerede kjøpt meg en Forge, type TS racing..

Må bare få montert den..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bosch 710N heter vel den TT225hk's resirkventilen? Kjørt med den jeg også. helt grei ventil. ikke hatt noen problemer med den.. men viste ikke kor lenge den kom til å vare med 1,6bar trykk, så eg har montert på forge...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville anbefale deg å kjøpe original ventil, eller den som vitterlig skal komme i fra TT225..

 

Jeg orker i allefall ikke å ta av ventilen 2 ganger i året for å smøre den opp/skifte o-ringer.

Tok av min Forge her om dagen, og satte tilbake bosch sin plastikk ventil..

 

Men hvis du/dere ønsker det, kan dere få kjøpe en Forge ventil hos meg. Under 1 år gammel..

Noen interesserte?

 

det er en grunn til at man bytter, og det er når man chiper en bil så er ikke den orginale resiken sterk nok til å tåle trykket over lengre tid. det funker, ja absolutt men ikke lenge.

 

jeg har sett utfalle av å kjøre med en orginal resik med trimmet motor og det blir dyrere enn å kunne bytte en resik for å si det sånn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er en grunn til at man bytter, og det er når man chiper en bil så er ikke den orginale resiken sterk nok til å tåle trykket over lengre tid. det funker, ja absolutt men ikke lenge.

 

jeg har sett utfalle av å kjøre med en orginal resik med trimmet motor og det blir dyrere enn å kunne bytte en resik for å si det sånn.

 

Prøver du å si at du fikk motorhavari pga deffekt resirk? Da kjenner du ikke bilen din godt gitt..

 

Kjører litt i overkant av 1 bar..

Bruker den 710N ventilen som er nevnt over her. Denne mener jeg burde klare dette trykket, over lengere periode også.. Min mening i alle fall..

 

Den "originale" er også veldig billig, rundt 300,-

Dessuten merker man godt når den går i stykker ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. Nå har jeg kjørt med min TurboXS resirk fra KRB siden jeg ikke gadd å bytte flere 710N'er for snart 5 år siden, og jeg har ennå til gode å måtte ta den ut eller smøre opp noe som helst.. Fin funk!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Men hvis du/dere ønsker det, kan dere få kjøpe en Forge ventil hos meg. Under 1 år gammel..

Noen interesserte?

 

Hvor mye skal du ha for denne ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye skal du ha for denne ?

 

500,- ?

 

+oppkrav..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpt ...

 

.... og min adresse er sendt deg på PM!

 

Ellers får dere alle sammen ha en fin-fin helg! :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.