Golf Mk3: Diverse irriterende små problem.

Anbefalte innlegg

vel, påtide å begynne å fikse på disse problemene også, alle tips/løsninger mottas med stor takk.

 

Irritasjon 1.

 

Låsing av bil:

Sentral lås, viss jeg holder nøkkelen helt til høyre ved låsing av bilen i mer enn 5sec. så går vinduene ned! skulle de ikke gått opp? feil kobling? : klø :

 

Irritasjon 2.

 

Elektriske vinduer:

Av og til fungerer fører vinduet fint, holder knappen inne en liten stund og vinduet går fint ned, men store deler av tiden så må jeg sitte og trykke det ned, går bare 3-5 cm ned for så å stoppe før jeg må trykke igjen...

 

Irritasjon 3.

 

Start av bil.

Har skjedd 2 ganger nå at når jeg starter bilen så øker rpm'en til 2000 rpm uten at jeg såvidt berører gasspedalen.. alvorlig feil eller noe som henger?

 

Irritasjon 4.

 

Tap av kjøleveske.

Er ingen lekkasje spor i garasjen, men jeg mister ofte kjøleveske, går fra max til litt under min på 1-1.5mnd. Ikke hvit eller blå eksos.

 

Irritasjon 5.

 

Hører det best på nylagt asfalt..men når jeg kjører på en rett strekke og "svinger" til venstre så hører jeg en svak gnisse/suse lyd. skal ikke mye sving til bare så vidt.. har dette noen sammenheng med de gåene hjullagrene? lyden kommer fra forstillengen/hjulene.

 

Irritasjon 6.

 

ved slepp av bremsepedla så kommer det en "skvik"/"kvine" lyd, skjer ikke i høye hastigheter.

 

Irritasjon 7.

 

Det største irritasjonsmomentet EVER! Metalliske "klapre" lyder fra forstillinga ved kjøring i lav hastihet på humpete veier.

Noen nevnte monteringssettet til bremsene. andre sa grus som lå og lagde lyd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ingen bilmekaniker, men ville kommentere det med el. vinduer..

Lurer på om det kan være dårlige kontakter, eller sliten ledninger da ledningene blir gnisset i stykker når man lukker og åpner døra, men du nevner ikke årsmodell så jeg regner med at du har en nyere golf!!

 

ville ha feilsøkt ledningene...var trøbbel med sentrallåsen på min gamle caravelle, den var elektronisk styrt, da bytta jeg til sterkere ledninger ved dør hengslene, kan det være samme med el.vinduer på denne og andre VAG?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Glenn Ove Pedersen

vel, påtide å begynne å fikse på disse problemene også, alle tips/løsninger mottas med stor takk.

 

Irritasjon 1.

 

Låsing av bil:

Sentral lås, viss jeg holder nøkkelen helt til høyre ved låsing av bilen i mer enn 5sec. så går vinduene ned! skulle de ikke gått opp? feil kobling? : klø :

 

Irritasjon 2.

 

Elektriske vinduer:

Av og til fungerer fører vinduet fint, holder knappen inne en liten stund og vinduet går fint ned, men store deler av tiden så må jeg sitte og trykke det ned, går bare 3-5 cm ned for så å stoppe før jeg må trykke igjen...

 

Irritasjon 3.

 

Start av bil.

Har skjedd 2 ganger nå at når jeg starter bilen så øker rpm'en til 2000 rpm uten at jeg såvidt berører gasspedalen.. alvorlig feil eller noe som henger?

 

Irritasjon 4.

 

Tap av kjøleveske.

Er ingen lekkasje spor i garasjen, men jeg mister ofte kjøleveske, går fra max til litt under min på 1-1.5mnd. Ikke hvit eller blå eksos.

 

Irritasjon 5.

 

Hører det best på nylagt asfalt..men når jeg kjører på en rett strekke og "svinger" til venstre så hører jeg en svak gnisse/suse lyd. skal ikke mye sving til bare så vidt.. har dette noen sammenheng med de gåene hjullagrene? lyden kommer fra forstillengen/hjulene.

 

Irritasjon 6.

 

ved slepp av bremsepedla så kommer det en "skvik"/"kvine" lyd, skjer ikke i høye hastigheter.

 

Irritasjon 7.

 

Det største irritasjonsmomentet EVER! Metalliske "klapre" lyder fra forstillinga ved kjøring i lav hastihet på humpete veier.

Noen nevnte monteringssettet til bremsene. andre sa grus som lå og lagde lyd.

 

Elektriske vinduer på mkIII er det alltid noe feil med ! Det må du bare venne deg til..... Har du åpnet og sitt så har du kanskje lagt merke til alle ledningene.... her trengs et koblingsskjema eventuelt du kan håpe på dårlig kontakt en plass og sjekke det !!

 

At du nevner lyd fra bremsene ved "slepping" det er standard på vw... går utifra at du har bremse tromler bak ? ;)

 

Når en har dårlige hjullager så får en disse "ule" lydene....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja er tromler bak. og bilen er en 92 mod GL.

 

edit: var deg jeg hilste på i går erling? ved oasen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Glenn Ove Pedersen

ja er tromler bak. og bilen er en 92 mod GL.

 

edit: var deg jeg hilste på i går erling? ved oasen?

 

da er "knirke" lyden når du slipper bremsen helt normal ;) standard på vw med tromler bak!

 

var meg ja!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tap av kjøleveske: Hadde nettopp dette problemet selv. Sjekk slangen som går fra beholderen direkte inn på blokka. Finner du noen "missfarging" der? Jeg hadde lekasje i slangen der..og de byttet også en o-ring der.

 

Den duringa som kommer, særlig på fin asfalt, tyder på et gåent hjullager. Hadde samme problem på Poloen jeg hadde før. Blir det helt "stille" når du svinger andre veien?

 

Skvikelyden er standar på tromler ja, men kan ofte gi seg ved en skikkelig oppsmøring.

 

Klaprelyd: Sjekket foringene til støtdemperne under panseret ditt? Løse?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nr 3;

Skitt i tomgangsregulator. Rens eller bytt denne. Jeg greide aldri å rense min, så ikke spør hvordan. :) Evt bytt gass-wire. Bilen blir en helt annen å kjøre etter det. BTDT!

 

Nr 5;

Typisk når hjullager er gåen. BTDT igjen. :D

 

Nr 7;

Bytt fjærbeinslager. Koster lite, og byttes på 30min. Lager et voldsomt leven på kupert vei når de er slitte/gåene.

 

Håper dette hjelper litt ihvertfall.. : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nr 7 høres mer ut som stabilisatorstaget, evt.lenkestag til dette som er løst/slarkete.

 

Fjærbeinslagere lager vel heller en knirke-/knakelyd enn slag. Gjorde hvertfall på ex-caben min, hvor de var helt gåene. Kan forsåvidt være en annen type innfesting i dempertoppen på MK3 enn 80-caben kanskje ?.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg har noe av det samme problem som Irritasjon 7.. det virker hos meg mest som at det er noe som gnisser ? ! Irriterer meg overanturlig mye over det :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Stian Thune

Tap av kjøleveske: Hadde nettopp dette problemet selv. Sjekk slangen som går fra beholderen direkte inn på blokka. Finner du noen "missfarging" der? Jeg hadde lekasje i slangen der..og de byttet også en o-ring der.

 

Den duringa som kommer, særlig på fin asfalt, tyder på et gåent hjullager. Hadde samme problem på Poloen jeg hadde før. Blir det helt "stille" når du svinger andre veien?

 

Skvikelyden er standar på tromler ja, men kan ofte gi seg ved en skikkelig oppsmøring.

 

Klaprelyd: Sjekket foringene til støtdemperne under panseret ditt? Løse?

 

skal sjekke slangene, den ene ser rimelig spreng ut, den som går under dynamoen..veldig oppblåst vertfall :D

 

Duringa kommer ikke når jeg svinger andre vei.

 

har ikke sjekket foringene til støtdemperene nei.. og de sa heller ingenting på dette problemet ved eu godkjenning av bilen hos møller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Knut Arne Oppigård

Nr 3;

Skitt i tomgangsregulator. Rens eller bytt denne. Jeg greide aldri å rense min, så ikke spør hvordan. :) Evt bytt gass-wire. Bilen blir en helt annen å kjøre etter det. BTDT!

 

Nr 5;

Typisk når hjullager er gåen. BTDT igjen. :D

 

Nr 7;

Bytt fjærbeinslager. Koster lite, og byttes på 30min. Lager et voldsomt leven på kupert vei når de er slitte/gåene.

 

Håper dette hjelper litt ihvertfall.. : ja :

 

Fjærbeinslager? vanskelig å bytte? eller kan en person med liten kunnskap bytte dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På samtlige biler jeg har hatt, har det kommet skikkelige klonkelyder når fjærbeinslageret har tatt kvelden.

 

Dersom det er samme patent som på corradoen el 80'en, bytter du selv dette på kort tid. Det er dog en fordel å få tak i en luft-trekker.. Legger ved bilde av lageret..

fjærbein.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vel er jo ikke klonke lyder... klonk lyder får jeg når jeg kjører over hulla i oppkjørslen som er en 4-6cm dype... og klonket kommer bakfra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det største irritasjonsmomentet EVER! Metalliske "klapre" lyder fra forstillinga ved kjøring i lav hastihet på humpete veier.

Noen nevnte monteringssettet til bremsene. andre sa grus som lå og lagde lyd.

 

Jeg har en passat89 modell med akkurat de samme symptonene.

Etter at jeg skiftet "endeleddene" på styringen forsvant disse metalliske dunkelydene.

Og det beste av alt det tok bare en halvtimes tid å skifte og prisen var under 200 kr for begge sider (Biltema) Prisen hos Vag var ca 1000 kr..

 

Mr Flower - Power

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vanskelig å skifte disse ende leddene? har kommet opp en del svar på dette problemet nå, men kan bli en dyr opplevelse viss jeg bytter alt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nr 3;

Skitt i tomgangsregulator. Rens eller bytt denne. Jeg greide aldri å rense min, så ikke spør hvordan. :) Evt bytt gass-wire. Bilen blir en helt annen å kjøre etter det. BTDT!

 

Nr 5;

Typisk når hjullager er gåen. BTDT igjen. :D

 

Nr 7;

Bytt fjærbeinslager. Koster lite, og byttes på 30min. Lager et voldsomt leven på kupert vei når de er slitte/gåene.

 

Håper dette hjelper litt ihvertfall.. : ja :

 

 

Har kanskje samme problem som på 7-ern.

Var ute og "skrudde" litt tidligere i dag, da jeg fant ut at jeg skulle sjekke åssen det stod til under plastdekslet på fjærbeinslageret.

Oppdaget at fra karosseriet og opp til fjærbeinslageret var det en glippe på cirka 15 mm.

Når jeg gynget bilen fra side til side så gikk jo naturlig nok disse opp og ned også.

Kan umulig være bra for kjøreegenskapene ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg og:)

når jeg jekker opp bilen,kan jeg løfte hjulet 2-3cm opp uten motstand, da ser jeg toppen av fjærbeinet bevege seg opp og ned under panseret... så da må kanskje jeg og bytte?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.