Onboard film + bilder fra Audi S2 på Nürburgring Mai 08

Anbefalte innlegg

Her kommer litt film og bilder fra en ukes ferie på Nürburgring forrige uke.

Jeg fikk kjørt 4 av 5 planlagte dager da jeg oppdaget en ødelagt trykkslange rett etter turboen som jeg ikke klarte å få tak i der nede...

Siste runden (på tirsdag) før jeg jeg oppdaget trykk lekasjen... ble 8,43 btg

De to første bilene jeg passerer er en E39 M5 og en 135i (306hk)

Første runden fra mandags morran. Tok det litt pent i førsten for å temperatur i dekka osv. Også denne endte opp med 8,43 BTG

Denne runden hadde jeg avtalt å ligge bak en kompis og filme han (Hvit BMW 520). Men begynte med å kjøre forbi en E92 M3, en Z4 M Coupe og en 997 (eller 996?) GT3 for å ta han igjen:)

Til slutt en morsom runde hvor jeg kjørte nesten hele runden sammen med en MV Augusta. Først hadde jeg den lenge bak meg men valgte etterhvert å slippe den forbi. Runden fikk en litt utrivelig slutt da den var en ulykke rett etter Pflanzgarten som kom veldig brått på. En påminnelse om at Ringen ikke er det rette stedet å tøye grensene!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen bilder

IMG_3820.jpg

IMG_3822.jpg

IMG_3824.jpg

IMG_3825.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen bilder av meg:)

Touris066920080512.jpg

IMG_4051.jpg

IMG_4056.jpg

IMG_4063.jpg

IMG_4117.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her slapper vi av i skyggen og nyter utsikten:

IMG_3735.jpg

IMG_3738.jpg

Ring Taxien som kjører publikums vennlig.

IMG_4023.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se der ja. Blitt litt av en ringrev nå, Magnus.

Effektiv kjøring ja.. Hva skjedde egentlig på siste filmen? Motorsykkel som veltet eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se der ja. Blitt litt av en ringrev nå, Magnus.

Effektiv kjøring ja.. Hva skjedde egentlig på siste filmen? Motorsykkel som veltet eller?

Har nok endel igjen før jeg kan kalle meg ringrev:) (selv om jeg føler at jeg begynner å bli litt kjent:o)

Det var en Rover (eller MG?) cabriolet som hadde vært i autovernet og havnet ut i banen igjen. Skummelt når man kommer så tidlig etter ulykken og ingen har rukket å komme til for å varsle. Det går jo veldig fort i det partiet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser helt rått ut...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fine bilder, bra kjøring etter det jeg kan bedømme. Nürburgring krever respekt, ellers biter den tilbake. Håpe det gikk bra med folka i Rover/MG'en da.

Spørsmål, hvor har du montert kameraet ditt hen egentlig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ringen krever mye respekt. Hadde tilsvarende skjedd på Rudskogen eller Våler ville det mest sannsynlig bare vært en snurring ut i en sandfelle. Ikke totalvraket bil. Det virket som det gikk bra med folka, jeg løp tilbake men før jeg var kommet halveis var det allerede 10-15 folk på plass så jeg snudde igjen.

Bulletkameraet sitter der det venstre tåkelyset egentlig skulle vært. Jeg har trekt kabler inn i coupen og har en liten bryter for fjernstyring mellom setene. Mikrofonen er også montert inne i coupen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, rart å "sitte på" siden man har kjørt noen runder der på PS2. Man kjenner seg liksom igjen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ringen krever mye respekt. Hadde tilsvarende skjedd på Rudskogen eller Våler ville det mest sannsynlig bare vært en snurring ut i en sandfelle. Ikke totalvraket bil. Det virket som det gikk bra med folka, jeg løp tilbake men før jeg var kommet halveis var det allerede 10-15 folk på plass så jeg snudde igjen.

Bra det da. Du kunne jo raskt ha havnet i trøbbel selv pga dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gåtta`ba-an Magnus: rock :. Skjønner ikke du tørr kjøre så fort..: eek :

Hvor stor hastiget fikk du pressa opp i på det meste her...??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen bilder

IMG_3824.jpg

IMG_3825.jpg

Råtøft med Dymag karbon/magnesium-felger på den bilen der!! Ikke helt billige de felgene der for å si det sånn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ååååååååååååååååååååååå gleder meg til ringen 19juni!: gb :: gb :

skal kose meg med videoene nå :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gåtta`ba-an Magnus: rock :. Skjønner ikke du tørr kjøre så fort..: eek :

Hvor stor hastiget fikk du pressa opp i på det meste her...??

Går fort til tider ja, he he. Titter ikke så mye på nåla selv, men når det ikke var trafikk tømmer jeg 5. giret og måtte inn med 6. i dumpa mellom Flugplatz og Schwedenkreuze, hvis det sier deg noe:) I følge pssasjeren har vi 250-260 på nåla der.

Tipper også jeg hadde en 220-230 i bunnen etter Fuchsröre og på sletta etter Pflanzgarten.

Snittfarta på de raskeste rundene ligger på ca 145km/t.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går fort til tider ja, he he. Titter ikke så mye på nåla selv, men når det ikke var trafikk tømmer jeg 5. giret og måtte inn med 6. i dumpa mellom Flugplatz og Schwedenkreuze, hvis det sier deg noe:) I følge pssasjeren har vi 250-260 på nåla der.

Tipper også jeg hadde en 220-230 i bunnen etter Fuchsröre og på sletta etter Pflanzgarten.

Snittfarta på de raskeste rundene ligger på ca 145km/t.

respektable hastigheter det der, har hatt 235 på strekka mellom flugplatz og schwedenkreuz, men 230 i fuchsröhre er bare sykt! :P Den dumpa skremmer meg litt.

Beste tid noen sinne var med snitt på 135, og da hadde vi lite trafikk, og ingen andre som hadde uhell.

Hvor mye gamp har du egentlig i bilen? Jeg sliter no sykt med turbo lag i en del av svingene: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

respektable hastigheter det der, har hatt 235 på strekka mellom flugplatz og schwedenkreuz, men 230 i fuchsröhre er bare sykt! :P Den dumpa skremmer meg litt.

Beste tid noen sinne var med snitt på 135, og da hadde vi lite trafikk, og ingen andre som hadde uhell.

Hvor mye gamp har du egentlig i bilen? Jeg sliter no sykt med turbo lag i en del av svingene: rolleyes

Dumpa er skremmende ja, men utrolig morsom. Kompresjonen i bunnen er jo helt vanvittig:)

235 er jo også veldig veldig fort. Tipper jeg har over 200kg mindre å dra på og noe mer effekt. Har du standard RS2?

Jeg har målt 355 hk på hjula med G-tech i 3.gir (målt på en kjølig sensommerkveld). Men jeg kjørte nok med endel mindre effekt på disse klippa , hadde også en trykklekasje som mest sannsynlig sendte baktrykket litt i været...

IMG_4144.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her kommer noen fler bilder av biler utenfor hotellet. Er så mye gromt!

IMG_3814.jpg

IMG_3816.jpg

IMG_3830.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og så noen skikkelig gromme fra "depoet"

IMG_4151.jpg

IMG_4153.jpg

IMG_4157.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til slutt noen få av de mange på banen

IMG_3651.jpg

IMG_3660.jpg

IMG_3718.jpg

IMG_3720.jpg

IMG_3723.jpg

IMG_3789.jpg

IMG_3808.jpg

IMG_3959.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra at jeg ikke ble særlig lysten på å dra nedover igjen da hvertfall.. :tilber:

Sto på fælt han på den MV'n og. Er nok ikke første runden han har kjørt der.

Har man vært på Ringen, blekner det meste ellers av baner. Er allerede under planlegging med en tur nedover siste helga i august igjen. :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åh! Ser ut som den store drømmeturen det der!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig, fin "fight" der. Artig bare å se på disse videoene, hvordan hadde det vært å kjøre der? : rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra at jeg ikke ble særlig lysten på å dra nedover igjen da hvertfall.. :tilber:

Har man vært på Ringen, blekner det meste ellers av baner. Er allerede under planlegging med en tur nedover siste helga i august igjen. :D

Jeg har alt vært inne å sjekket åpningstidene utover høsten igjen jeg også. Vi er en liten gjeng fra fredrikstad/sarp som prøver å få til 2 turer i året nedover:)

Jeg har også satt ring rundt den siste helga i August, men har ikke turt å nevne det hjemme enda:rolleye:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dumpa er skremmende ja, men utrolig morsom. Kompresjonen i bunnen er jo helt vanvittig:)

235 er jo også veldig veldig fort. Tipper jeg har over 200kg mindre å dra på og noe mer effekt. Har du standard RS2?

Min er original ja.. kom over en fin graf som viser høydeforskjellen i meter hele runden.. Skikkelig berg og dalbane :)

altitudeprofileey1.th.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.