#51 Skrevet Juli 17, 2008 Hmm. Computeren min sier 1,02 nå når det er blandet kjøring.. Men er opp på 1,3 på det værste.. Beste resultat på 15 mils langkjøring er 0,71.. Min er da chippet.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#52 Skrevet Juli 17, 2008 wow sier jeg bare.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#53 Skrevet Juli 18, 2008 Da kjørte jeg for første gang på veldig lenge en tur på 2 mil etter fartgrensa med rolig aks, da gikk forbruket ned 0,6 Kom ned på 0.81 på mila da med kaldstart av motoren. Ikke værst:D Så Hans Petter, prøv og kjør rolig, det kan lønne seg, selv om man bruker dobbelt så lang tid. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#54 Skrevet Juli 19, 2008 1,2l/mil er jo fortsatt en god del mer enn normalt om det stemmer at halvparten var langkjøring. Jeg greier ikke å få min til å bruke så mye ved blandet kjøring og fortsatt unngå fartsbøter iallefall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#55 Skrevet Oktober 8, 2008 Bumper denne igjen. Har nettopp bytte lmm og ligger fortsatt høyt på forbruk med snill kjøring. ca 1,7 på mila. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#56 Skrevet Oktober 10, 2008 Siste måling: 1,67 på bykjøring og 0,77 på langkjøring. Tyder på at alt er som det skal. I følge serviceheftet, skal den bruke 1,27 på bykjøring, men store hjul og chip bidrar vel med sitt. Da er det stort annet å gjøre enn å la bilen stå på korte turer og bruke sykkel på korte strekker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#57 Skrevet Oktober 10, 2008 0,77 skal en ikke klage på med denne bilen på langkjøring nei, var vell det jeg og lå på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#58 Skrevet Oktober 10, 2008 0,77 skal en ikke klage på med denne bilen på langkjøring nei, var vell det jeg og lå på. Neida, er bykjøringen som koster ... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#59 Skrevet Oktober 10, 2008 Bykjøring er grusom mot lommeboken.. Reis kollektivt..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#60 Skrevet Oktober 10, 2008 Eneste måte å måle drivstofforbruket nøyaktig på er som nevnt tidligere i tråden: Beste måten for å regne ut bensinforbruket ditt uten å se på tankmåleren din som du gjorde er å fylle opp tanke peise full og nullstill tripptelleren.. Deretter så kjører du vanlig de neste dagene og når du har fått brukt opp over halve tanken så fyller du opp tanken like full igjen.. Deretter så leser du av hvor mange liter du fylte på siste gangen og tar dette regnestykket.. : Antall liter du fylte Antall km du har kjørt da får du et svar på hvor mye du har brukt uten å bruke måleren i bilen... For jeg forstod det sånn at du mente at når du har kjørt en kvart tank så har du brukt ca 48l men tripptelleren din sier 23,3 mil. Så ved å regne det ut på min måte så får du et svar på reelt forbruk og om tankmåleren din er kaputt.. Foreksempel; fyllt 55, 32 liter delt på 63,28 kilometer = 0,87 liter pr mil. Jeg forstår ikke vitsen med å fylle full tank og kjøre til det stopper, når det kan gjøres så enkelt som beskrevet over. Dinside oppgir A6 sine tanker til 70 liter.. det får jeg ikke til å stemme.. hvorfor klarer jeg da å presse nedpå 78 liter? Leker tanken min? hehe Selv om det står oppgitt at kapasiteten er 70 liter, vil nesten alltid kapasiteten være noe høyere. Med fare for å virke provoserende, dette har jeg lest at er rett og slett en idiotsikring, nettop for å unngå at man kjører tanken helt tom. De fleste kjører jo som regel til tanken er nesten helt tom før de fyller opp, derfor er det lagt inn litt sikkerhetsmargin. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#61 Skrevet Oktober 10, 2008 Poenget med å fylle full tank og kjøre til det stopper, er for å finne snitt bruk på blandet kjøring skulle'n tro. Hvordan måle er ikke noe emne lenger, men takk for innspill 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#62 Skrevet April 29, 2009 Siste tank: 1,43 liter - kun bykjøring på 18" vinterhjul og moderat kjøring, stort sett i kø. Har byttet til alu resirkeventil. Den original virket OK. Bestilte ny, men feil type lambda, så den har jeg ikke fått byttet. Da er LMM, tempføler og termostat vært i ilden før dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#63 Skrevet April 29, 2009 Tror dette er normalt jeg altså. Min 1,8T med tiptronic men uten quattro bruker 0,70 på langkjøring og 1,05 på blandet, og den er også chippet hos Johan. Ganske nøyaktig halvparten av mine kjørte km på blandet kjøring er langkjøring, og med litt enkel matematikk skulle det bety 1,40 på bykjøring. Kjører med 16" felger og 205 dekk = sparebøsse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...