#26 Skrevet Mai 23, 2008 Jeg har vel ei blekke i bilen som forteller meg hvor stor den faktisk er ... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Mai 23, 2008 Dinside oppgir A6 sine tanker til 70 liter.. det får jeg ikke til å stemme.. hvorfor klarer jeg da å presse nedpå 78 liter? Leker tanken min? hehe Edit: Er tanken min lekk, lekker den, leker den, hmm.. Leker hørest best ut på min dialekt såfall... heh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Mai 23, 2008 4 og 6 sylindret 70 liters tank. 8 synlidret 82 liters tank. Stod fint lite om differanse med quattro eller ei. Leker eller lekker blir vel nesten det samme! Bilen min er Svensk-import faktisk ... Ikke rart den tuller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Mai 29, 2008 Da var tanken tom. Tankmåler fin som snus. Tempen ligger rett under mellom 75 og 80 grader ved kjøring. Står jeg stille i fem ti min, kryper den opp til 90, men detter når jeg kjører noen få meter. På hvilken temp slår blir kaldstarten deaktivert? Ser ut til at jeg må bytte termostat og evt gå videre derfra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Mai 30, 2008 Bare for og si det, jeg kjører ca 36 mil på en tank syns også det er høyt bensin forbruk, fyller da ca 60 liter... Målt på tripteller... Har passat 1.8t med tiptronic så min bruker ca 1.65 på mila (fra 0.8 til 1.4 på kjørecomputer). Temp er alltid perfekt på 90 grader etter en stund, så da er vel temp giver og termostat perfekt? Har kjørt feilsøk med vagcom noen ganger, fikk feil på lmm en gang og renset denne og ikke fått feil siden. Så har ingen fjerneste anelse om hva som kan være galt. Bilen går så bra som en 1.8t skal og er chippet av johan på chipsenter. Så lurer på og kjøpe en S4 biturbo for og få ned forbruket litt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Mai 30, 2008 Hehe, merkelig nok så bruker biturboen til broren min mindre drivstoff på langtur med hardkjøring enn min gjør på langkjøring med bare litt forbikjøringer.. Ligger på 1,3-1,45 på råkjøring, 0,9 på langkjøring med forbikjøringer og 0,77 er vell rekorden for finkjøring.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Mai 31, 2008 Har ikke lest hele tråden, men hadde en Audi A6 1.8T som brukte rimelig mye drivstoff. Viste seg at turboen rett og slett var gåen. Fredrik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Mai 31, 2008 Hmm. Gikk den skikkelig da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Mai 31, 2008 Det kan den umulig ha gjort? Ser ut som det var en diesel også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Mai 31, 2008 ja min oppfatning av en gåen turbo er såfall hyling og mye hvit røyk.. Så den feilen tror jeg vi alle hadde sett om det var det som gjorde bensinforbruket 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet Mai 31, 2008 Selv om min drikker bensin, så er turboen min 0 slark på, kan ikke se antydninger til eksos i det hele tatt.. bilen bruker også endel olje, men alt er 100% bra. Så hvor bensinen og olja tar veien er jo rart... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet Mai 31, 2008 På min 1.8t hadde jeg ikke høyere snitt enn 1.1-2 om jeg ikke husker feil.. uchippet.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet Mai 31, 2008 Draget var rimelig fraværende da turboen røyk ja. Var ikke en diesel nei 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet Juni 4, 2008 Termostaten ble byttet i dag. Tempen står nå på 90 grader, som den skal gjøre. Den gamle var lukket når da den ble byttet, så håper den nye gjør utslag på forbruket. Bør få en indikasjon på dette etter noen mil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#40 Skrevet Juni 10, 2008 ca 34 mil på halv tank nå. Mest langkjøring. Gjenstår en del bykjøring nå, så får vi se hva den ender på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#41 Skrevet Juni 11, 2008 Jeg kjørte tur/retur Vålerbanen fra Hareid i helga og brukte i snitt 0,77 på mila. Bilen min bruker akkurat dobbelt så mye på bykjøring som på langkjøring. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#42 Skrevet Juni 11, 2008 Har klart å få min ned på 0,76 på langkjøring.. Og råning i Fosnavåg ligger på 1,1, men da blir det litt langkjøring inni bildet og, da jeg ikke bare kjører i ring i sentrum. Men når jeg skal kjøre til og fra skole i Elnesvågen, og bor 160 meter over havet så er snittet på 1,6-1,9l/mil. Til sammenligning har jeg denne uken en VW Caddy, som brukte 0,47 på langkjøring (uten å prøve å kjøre fint), og 0,79 til og fra skole Enorm forskjell! Har kjørt 30 mil, og er fortsatt 1120 "km igjen på tanken" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#43 Skrevet Juni 11, 2008 1.8t bruker jaffal mer en S4 biturbo det tror jeg vi alle er enige om.. høres jo rart ut men sant..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#44 Skrevet Juni 11, 2008 Diesel bruker mindre fordi de er sterke på bunn? Biturbo er sterk hele veien, kanskje derfor? På råning bruker s4 2,7T 1,5 liter da, ca.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#45 Skrevet Juli 17, 2008 Ugh! På'n igjen. 42 mil på full tank. Hjalp ikke stort å bytte termostaten. Var en del mer bykjøring nå enn på forrige tank hvor jeg klarte ca 55 mil. Det blir en småkjøring så mulig den faktisk bruker så mye suppe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#46 Skrevet Juli 17, 2008 Skal ikke bruke over en liter på mila nei.. Høres rimelig drøyt ut!Hadde denne bilen før, og den lå på 0.7 - 0.8 om jeg ikke husker feil.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#47 Skrevet Juli 17, 2008 Ja kan nok stemme, det ingenting er galt om bilen bruker 0,7 til 0,9 og det må du dobble på småkjøring. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#48 Skrevet Juli 17, 2008 Min drikker ganske mye bensin på bykjøring, og spesielt mye om jeg kjører hardt. Men på langkjøring er det ikke'no problem å kjøre på 0.7 på mila. Min bedre halvpart kjørte bilen fra Oslo til Kristiansand for en ukes tid siden, og da viste kjørecomputeren 6.5l/100km i snitt. 55 mil på 60(?) liter er ikke så værst det om det er endel småkjøring inne i bildet. Men 42 mil på hvor mange liter og hvor mye av det var småkjøring? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#49 Skrevet Juli 17, 2008 kjører 36 mil jeg på 55-60 liter ca, og da er det bare turer på under 1,5 mil. Har kjørt på 0,61 men da måtta man konse for og kjøre forsiktig og det med automat gir. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#50 Skrevet Juli 17, 2008 Tanken min er på 72 liter. Det blir ca 1,7 på mila ved 42 mil. Forrige tank klarte ca 1,2 på mila. Halve tanken var langkjøring. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...