#1 Skrevet Oktober 9, 2004 Jeg solgte bilen igår og kjøper har nå vist fått problemer med at bilen ikke begrenser turbotrykket av en eller annen grunn! bilen går opp i 2bar+ ved pådrag og skruen på toppen av wastegaten er neste helt oppskuvd samt at org magnetventil er byttet ut med jonus blødeventil! Hva kan forårsake dette? svar haster terje 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 9, 2004 deff. wastgate membran? då åpner jo ikke wastgaten- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 9, 2004 er det eventuelt mye jobb å skifte denne og hva koster den? bilen er også utstyrt med stivere wg fjær fra jonus! har nå helt åpen slange mellom wg og turbo samt at skruen i wg er helt på topp og den lader alikavel 1,8-1,9 bar i trykk! kan det være flere ting? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 9, 2004 Noen som har en sånn membran i hamar området? så vi kunne prøvd og byttet? terje 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 9, 2004 var ikke membran, hva annet kan det være som gjør at trykket blir så høyt? terje 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 9, 2004 Hmm, pussig. Er du sikker på at slangen fra innsuget som går inn i nedre del av wastgate klokka er hel? Har du hatt av membranen og sjekket den?? ikke bestanding så lett og se. Du sier du har "full åpning" på slangen, er det da den øvre du mener? Om du gir likt trykk under og over membranen åpner den jo ikke. Om jeg ikke tar feil skal det være to slanger som går til WG en tykk nedre og en tynnere oppå, plukk av den øvre da skal WG åpne på innstillt trykk uten noe innflydelse fra hjernen. Dumt spørsmål sikkert men du har vel slakket av fjøra mest mulig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 9, 2004 FJæra er slakket helt, samt at det er kun en slange som går inn på wg, den går inn på bunn og går ned til under komp.huset på turboen. den nippelen øverst på wg er det ingen slange på og det har jeg aldri sett det har vært på en 2,2 20v. Men den slangen jeg snakker om er nå med full åpning ja, uten magnetventil og uten blødevbentil for og kunne få så lavt trykk som mulig. den nye eieren av bilen påstår at han har tatt av membranen ja, og den skulle være hel. sjønner ikke noe jeg nå, kjedlig at dette skjer rett etter salget da jeg aldri har hatt noe tull med dette selv! kan det være selve wg som har klikka eller kan det være noe annet? mvh Terje 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 9, 2004 ny eier har byttet wastegate og bilen ble bra! spørs om det var et usynlig sår i gamle membranen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 9, 2004 Ja, syntes det var merkelig om det ikke skulle værte den, godt det ordnet seg da! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 10, 2004 Det er ofte det kan være et lite rift i membranen som man ikke ser, men som åpnes under trykk slik at det blir problemer.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...