Fortsatt klunkelyd etter endeleddsbytte C4 A6 95 mod FWD

Anbefalte innlegg

Hei!

Byttet endeledd på begge sider fremme på bilen min da jeg har hatt en klunkelyd ved pådrag\brems\dumper. Ble bra på venstre side, slet med å få av det gamle. Satt godt! Men på høyresiden var endeleddet løst fra Fjærbeinet, trengte ikke bruke makt for å løsne det. Byttet leddet men klunkelyden derfra ble ikke borte.

Kan hullet som endeleddet går ned i ha blitt ovalt siden det har vært løst? Trenger jeg nyttfjærbein eller går der ann å legge en skive feks mellom mutter og fjærbein for å dra leddet lenger nedi?

Mvh Hans Georg, oppgitt hobbymekaniker :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke om bumping er lov her, men noen må vel vite noe? :)

Litt ukjekt å ha den liggende på side 2.

Mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Usikker, men er det lenkearmer og stabstag på disse bilene? Hadde dette problemet på min A6 98 og lyden kom fra lenkearmene mener jeg å huske.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er kun en nedre bærearm og stabstag på disse. Sjekk foringene på stabstaget, fjærbeinslageret og om demperen sitter skikkelig. Kan også få klunking dersom aksialrullelageret (mener jeg det kalles - ligger mellom øvre fjærskål og toppen på fjærbeinet).

Hvis du har mistanke om at fjerbeinet ikke sitter skikkelig på bærekula er det forsåvidt bare å få jekket opp bilen og prøve å bende ned bærearmen med et jernrør/spett. Viktig at du bruker riktig bolt der fjærbeinet festes til bærekula så det ikke oppstår slakk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.