#1 Skrevet Mai 19, 2008 Hei! Byttet endeledd på begge sider fremme på bilen min da jeg har hatt en klunkelyd ved pådrag\brems\dumper. Ble bra på venstre side, slet med å få av det gamle. Satt godt! Men på høyresiden var endeleddet løst fra Fjærbeinet, trengte ikke bruke makt for å løsne det. Byttet leddet men klunkelyden derfra ble ikke borte. Kan hullet som endeleddet går ned i ha blitt ovalt siden det har vært løst? Trenger jeg nyttfjærbein eller går der ann å legge en skive feks mellom mutter og fjærbein for å dra leddet lenger nedi? Mvh Hans Georg, oppgitt hobbymekaniker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 20, 2008 Vet ikke om bumping er lov her, men noen må vel vite noe? Litt ukjekt å ha den liggende på side 2. Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 21, 2008 Usikker, men er det lenkearmer og stabstag på disse bilene? Hadde dette problemet på min A6 98 og lyden kom fra lenkearmene mener jeg å huske. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 21, 2008 Er kun en nedre bærearm og stabstag på disse. Sjekk foringene på stabstaget, fjærbeinslageret og om demperen sitter skikkelig. Kan også få klunking dersom aksialrullelageret (mener jeg det kalles - ligger mellom øvre fjærskål og toppen på fjærbeinet). Hvis du har mistanke om at fjerbeinet ikke sitter skikkelig på bærekula er det forsåvidt bare å få jekket opp bilen og prøve å bende ned bærearmen med et jernrør/spett. Viktig at du bruker riktig bolt der fjærbeinet festes til bærekula så det ikke oppstår slakk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...