Hva er forskjell på D2S og D2R xenonpærer ??

Anbefalte innlegg

Skal til å bestille meg nye xenon-pærer til Passaten,syns å huske jeg skal ha D2S pærer på bilen min. Men ser enkelte har noen pærer som heter D2R,så da ble jeg litt usikker.......:confused: Er det noe forskjell på de to ?? Skal ha 6000K pærer siden gule xenonpærer kun leveres i 3000k enn så lenge,jeg har iallfall ikke funnet noen i 6000K. Litt skeptisk til lyset fra 3000K kontra 6000K.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

D2R har et lite "skjold" rundt seg, de er laget for reflektor-lykter. D2S er laget for linselykter, og har ikke "skjoldet".

D2S

Hid_Xenon_Lamp_D2s.jpg

D2R

PHLS-D2R.jpg

Skal ha 6000K pærer siden gule xenonpærer kun leveres i 3000k enn så lenge,jeg har iallfall ikke funnet noen i 6000K. Litt skeptisk til lyset fra 3000K kontra 6000K.

Vel, det er fargetallet som også bestemmer fargen på lyset. Det er umulig å lage gule i 6000k, da er du nødt til å ty til 3000k. Jo høyere tallet blir, jo blåere blir de, helt til det bikker over mot lilla ved rundt 8000k. Så, for å få ordentlig gule lys, så må du ned til 3000k eller enda lavere (har jeg aldri sett)

Temperaturskala jeg fant på nettet (hopp over merkenavnene)

colortempscale.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ahhh....da skjønner jeg. Takk for den Per :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har oppdatert innlegget ang. farge og tall ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har oppdatert innlegget ang. farge og tall ;)
Har hatt 6000K pærer å synes det lyser litt bedre enn 4300 som er org. på Passaten. Men jeg søkte litt på Ebay.us nå å fant en som solgte 4300K i gult ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tenkt på å bytte mine 4300k pærer mot et par Philips 6000k pærer. De jeg har nå er litt svake sammenlignet med 50w fjernlysa, som er 6000k.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Handlet nye D2S på egay til A8'n i 6000K. fytti rakkeren så mye bedre lyset ble. det gjelder både på snø, tørt og vått på kveldstid.

Og prisen for 2 pærer er jo 1/10 av det møller tar for 1!

:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håpte på jeg skulle bli først med gule xenon-pærer men Mat-TISS Wang ble før meg. Var skeptisk til 3000K pærer......men idag fant jeg 4300 k i gult ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1/10 for kinapærer ja, men jeg vil ha kvalitet, og derfor kommer jeg til å kjøpe Philips fra http://www.suvlights.com/. Der koster D2S 6000k $110 for stykket. Jeg har prøvd billige kinapærer en gang for mange, de lyste dårligere enn de utslitte Osram-pærene som var der i utgangspunktet.

Forøvrig er de Philips-pærene jeg har nå bare på 4100k. Ikke rart de er gulaktige.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm, hvordan blir 4300K gult lys? Har 4300K i mine xenon og de lyser hvit med et lite blåskjær som fargetemperaturen skulle tilsi. Hva er fordelen med gult? Det som gir best lys er det som ligger nærmest dagslys i fargetemperatur, dvs 4300K gir bedre lys enn 6000K. 10% bedre om ikke hukommelsen min spiller meg et puss.

Edit: Ser den temperaturskalaen du la ut per, men får ikke fargene helt til å stemme:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm, hvordan blir 4300K gult lys?

Tipper det er gult glass på pæra, som denne:

85122yx.jpg

Edit: Ser den temperaturskalaen du la ut per, men får den ikke til å stemme:)

Jeg vet, den går litt for fort over fra gult til blått, litt for lite hvitt i området mellom 4000 og 6000.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1/10 for kinapærer ja, men jeg vil ha kvalitet, og derfor kommer jeg til å kjøpe Philips fra http://www.suvlights.com/. Der koster D2S 6000k $110 for stykket. Jeg har prøvd billige kinapærer en gang for mange, de lyste dårligere enn de utslitte Osram-pærene som var der i utgangspunktet.

Forøvrig er de Philips-pærene jeg har nå bare på 4100k. Ikke rart de er gulaktige.

Veel. er flere som handlet samme sted og alle med samme resultat.. et mye bedre lys enn originale pærer og ingen har meldt om dårlig holdbarhet eller andre ting.:)

"kinapærer" lages vel stort sett samme sted som phillips sine..

Er bare så prippen du:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

, dvs 4300K gir bedre lys enn 6000K. 10% bedre om ikke hukommelsen min spiller meg et puss.

Utifra hva jeg og noen flere har erfart så er det helt motsatt: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håpte på jeg skulle bli først med gule xenon-pærer men Mat-TISS Wang ble før meg. Var skeptisk til 3000K pærer......men idag fant jeg 4300 k i gult ;)

Sorry Mac, du er nok nr 3 med gul Xenon. ;)

Dessuten så blir det å si at du har funnet 4300k i gult det samme som å si at du har funnet en sort lakk som er hvit.

4300k er 4300k.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veel. er flere som handlet samme sted og alle med samme resultat.. et mye bedre lys enn originale pærer og ingen har meldt om dårlig holdbarhet eller andre ting.:)

"kinapærer" lages vel stort sett samme sted som phillips sine..

Er bare så prippen du:p

har du en link ? skulle hatt nye pærer selv..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du en link ? skulle hatt nye pærer selv..

Kjøpte av denne personen.

link

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utifra hva jeg og noen flere har erfart så er det helt motsatt: klø :

Dette er vel subjektive erfaringer og ikke faktiske tester? :)

Her er i alle fall forskjellen på 4300K og 6000K, tallene er litt ca da forskjellige kilder oppgir litt forskjellige tall. Er forskjellen som er interessant.

4300k= 3200 lumens- 3400 lumens

6000k= 2400 lumens- 2800 lumens

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.