Anbefalte innlegg

Heisan!

Håper det er noen som har en løsning til mitt lille problem,

når jeg kjører kan plutselig lampa til startsperra lyse i dersbordet, dette skjer helt plutselig og uten forvarsel. Det har også hen noen ganger når jeg skal starte bilen å lampa lyser med en og bilen vil ikke starte. Noen som veit hvordan jeg ordner dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan være at du må lodde en spole i tenningslåsen, er ikke alle VAG mekanikere som er klar over dette problemet. Men på min bil var ikke det problemet. Jeg hadde en jordingsfeil på alarmen, en ettermontert DEFA.

På min stoppet plutselig bilen i fart.... Ganske spooky.

 

Kan jo være en ide å kjøre diagnose og, men det er ikke sikkert feilen ligger inne akkurat da...

 

Håper du finner ut av det...

 

Lars

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Stig Olafsen

Heisan!

Håper det er noen som har en løsning til mitt lille problem,

når jeg kjører kan plutselig lampa til startsperra lyse i dersbordet, dette skjer helt plutselig og uten forvarsel. Det har også hen noen ganger når jeg skal starte bilen å lampa lyser med en og bilen vil ikke starte. Noen som veit hvordan jeg ordner dette?

 

kan også være at nøkkelen din er dårlig..

viss du har en reserve nøkkel anbefaler jeg der å prøve den i noen dager å se om det samme skjer med den ..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tipsene.....

Ble tipset fra en mekaniker på et lokalt audi verksted, å isolere kablene til startssperra, med vanelig sølvfolie. p.g.a andre støy\signaler som kunne virke inn på disse kablene.

 

Tenkte jeg skulle prøve meg på dette i går, men jeg ga opp ganske fort. Fjernet instrumentene i ders bordet, dette var det enkleste. når dette var gjort var det å begynne å leite etter noen kabler som jeg ikke viste hvordan så ut eller hvor gikk henne å det var jo bare ca 100 kabler eller mer.

 

Prøvde å skifte nøkkel men problemet var der fordet. :(

 

Hadde bilen inne for å lese av feil registeret en gang å da var det vist en spole feil. men bilen har alderig stoppet i fart, har bare vært litt køddete å starte til tider, må prøve kansje 2- 5 ganger før den vil starte.

 

Hvor sitter denne spolen henne? Er det mye arbeid å fikse den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var en kar fra Haugesund som informerte meg om lodding av en spole på tenningslåsen. Det hadde hjelpt for han... akkurat samme problemene som du.

Hør med et VAG verksted, ville ikke begynnt å lodde selv osv inni der :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.