Anbefalte innlegg

Hei, trenger noen råd, jeg har en S4 2.2t 93 mod. aut. med chip. den fungerer som den skal den første timen, men etter det så er det akkurat som om den ikke vil dra, den sdlutter og dra på rundt 4000 omdr, og plutselig så kommer den som den skal. alle metere er normale, olje trykk og motor temp er normalt. noen tips? takker for svar;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du skriver at den første timen virker en bra. Mener du da en time, eller til den blir varm? Når motoren er kald så er det verdier som ligger i hjernen som styrer bensinmengden inntil motoren er varm og lambda og vanntemp føler bak på toppen tar over og styrer bensinmengde. Kan også være lufttemp føleren på innsugest som trøbler litt.

 

Ta en kikk her: http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/ecu20v.html

 

Johan

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja den fungerer bra opp til et par timers tid, eller om den bruker så lang tid på og bli skikkelgi varm, kjører som regel ikke så gris, hvor er det den lufttemp måleren sitter hen da? sitter den i lmm?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja den fungerer bra opp til et par timers tid, eller om den bruker så lang tid på og bli skikkelgi varm, kjører som regel ikke så gris, hvor er det den lufttemp måleren sitter hen da? sitter den i lmm?

 

Sitter på innsuget ditt.Du ha jo ett annerledes innsug en S2 som jeg har, men regner med den sitter der alikevel.

Tar nok ikke så lang tid å bli varm nei, så dette er litt merkelig for å si det mildt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har en urquattro med s2 motor i så veit det er forskjell;) hehe jeg kan kanskje prøve tempføleren fra den hvis den er lik?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke skade å prøve. Pass på o-ringen som tetter mot innsuget at den er ok.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for svar;)

skal prøve noår jeg kommer hjem;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt sykt, men: Sjekk om du får nok bensin, bytt f.eks bensinfilter og kjør med tanklokket løst på (eller sjekk om det er fryktelig trykk/vakuum hvis du lukker opp bensinlokket når bilen går dårlig.)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg skal bytte bensintank , var rusta hull i den jeg har der så må finne ut om det har no og si, har kjøpt nytt bensinfilter så skal prøve det også. skal hente ny bensintanketterpå

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

heisann, prøver igjen , bilen fusker fortsatt, men når jeg kom hjem i dag og sto på tomgang så hørtes det ut som om den skullen komme ut av tanken... hørte den når jeg sto utafor bilen, skikkelig godt, pleier jo ikke og høre den egentlig. bilen går til den får turbotrykk og så slutter den og dra, men en sjelden gang i blandt går den som den skal, men siste 2 dagene har den blitt helt jævlig. forslag?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med det er bensinpumpa du hører. Holder en knapp på at den er på vei til å ta kvelden. Min pumpe lagde en del hylelyder før den stoppa helt, men den leverte nok bensin til den stoppa.

 

Fikk du sjekka det som Bjørn tipset om?

 

Har du målt bensintrykk ved tomgang og pådrag? Ved tomgang skal du ha 4 bar og ved pådrag skal det være proporsjonalt 4 bar + turbotrykket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei, men skal sjekke det nå;) bestilt ny pumpe nå, kom på 1570 kr;) billig syns nå jeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå har jeg byttet bensinpumpe og plugger, har også kjørt med bensinlokket løst, men drar fortsatt ikke etter 4000 omdr, hater og plundre med sånn drit, æsj gammel bil. (vandt med og kjøre ny bil, aldri no tull) men må ha den i orden, hvor får man kjøpt vag com man kan bruke på denne?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ved fusking på AAN er det nesten alltid tenningssystemet eller lekkasje i slangene fra turbo til manifold.

Kan være fukt rundt tennpluggen (olje ved dårlig toppdekselpakning eller vann etter motorvask), sprukne plugghetter (den fra coil til tennplugg), defekt coil eller POS. Også ledningene fra POS til coilene blir dårlige med tiden. Spesielt dårlig blir dem som ligger inne i coildekselet.

Bensintilførsel er det siste jeg ville sjekket når en AAN fusker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.