HJELP! Hvor skal dette henn ( A4 AEB Nybygd motor )

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nettopp bygget en AEB motor og fått montert den i bilen og når jeg var ferdig så var det 3 deler til overs... :P

Derfor lurte jeg på om noen kjente igjen de to boltene ( M10x90, samme farge som motorfesteboltene ) og den sorte braketten.

Er boltene til Girkasse-motor fester en plass? :-S

Husker det søren ikke..

På forhånd takk folkens! :D

Morten

DSC00789_2.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Har nettopp bygget en AEB motor og fått montert den i bilen og når jeg var ferdig så var det 3 deler til overs... :P

Derfor lurte jeg på om noen kjente igjen de to boltene ( M10x90, samme farge som motorfesteboltene ) og den sorte braketten.

Er boltene til Girkasse-motor fester en plass? :-S

Husker det søren ikke..

På forhånd takk folkens! :D

Morten

Støttestag til enten Innsug eller turbo.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Både turbo og innsug har støttestag montert. :-S

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk tegningene på vagcat.com og se om du finner den braketten der noe sted

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sjekket både vagcat og ETKA uten hell.. :-S Klarer ikke huske hvor den braketten skal stå :-S

Det som forundrer meg mest er hvor de to boltene skal stå :-P

De ser egentlig litt viktige ut....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikker på at det ikke har fulgt med nye bolter til noen deler da? Hvis du f.eks har montert ny vannpumpe eller lignende?

Jeg hadde masse bolter til overs da jeg overhalte motoren til datsunen min. Fulgte nye bolter med det meste av ting jeg byttet.

Den braketten kjenner jeg ikke igjen, og jeg har AEB selv. Men hvilken bil skal motoren stå i? A4 for min del, og har ikke sett den braketten. Nå har ikke jeg plukket min AEB i deler enda da, så har ikke den store oversikten enda.... Men har byttet turbo før, og hatt av både eksos og innsugsmanifold, samt byttet girkassefester og motorfester. Den braketten så jeg aldri noe sted da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en A4 den skal i ja :-)

Jeg skjønner ikke helt denne braketten jeg heller... Har sett den en plass, men fatter ikke hvor :-S Og er 100% sikker på at den skal på motoren en plass :-) Skal ta med meg bilde til Møller og høre der.. Hehe :-)

Men de boltene er jeg skeptisk til.. For de ser viktig ut.. Og jeg har ikke byttet noen deler som har hatt med nye bolter.. :-)

Lurer på om det er til en brakett en plass, men usikker på hvor :-P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De kan ikke være til braketten du har liggende da? Virker jo logisk siden den ikke er montert enda. Har du klima? Det har ikke jeg. Kan jo være en brakett til den?

BTW, jeg skal overhale min AEB til sommeren. Hva gjorde du med din, og hvor kjøpte du deler fra? Har du evt noen tips? Send gjerne på PM, eller se på tråden min jeg har liggende om det her på denne delen av forumet. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De er ikke til braketten nei :-)

Boltene er nesten 10cm lange og i samme farge som motor/gir fester.. Derfor jeg er litt skeptisk..

Har ikke klima heller :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får evt gå over alle motorfester og girkassefester da? Sjekke at det er riktige bolter som står i. Men hvis det ikke er det, så vil du jo plutselig sitte igjen med to nye bolter til overs, og hvor skal da de?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må nesten ta en runde til.. Men i følge ETKA så skal det ikke i noen bolter som er så lange.. Det som er litt rart :-P Hehe :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ligner felt på det staget som er festa på siden av dynamoen (inn mot blokka) og den andre enden er festa ved innsuget...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var innom Møller i dag :) Braketten skulle vist stå fra vannpumpa til blokka.

Og de to boltene skulle mest sannsynlig stå vertikalt opp i braketten som fester motor til girkasse :)

Skal sjekke dette etterpå :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ligner felt på det staget som er festa på siden av dynamoen (inn mot blokka) og den andre enden er festa ved innsuget...

Riktig

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.