#1 Skrevet Mai 20, 2008 Bakre bærebruforing? I tilfelle, skal hele dritten ut? Og til slutt, må jeg demontere hele ytre endeleddet bak for og få det av, dvs innfestinga til venstre også? Bilen er en 89 Audi 90 Quattro 20V 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 20, 2008 Det er riktig foring du ser på. Du må løsne den forann og bærekula fra spindelen også, for å få ut bærearmen med foringene. Disse må presses ut/inn. Endeleddet sitter på kon, så det kan du få ut fra spindelen uten å demontere indre. er det leddet du skal bytte må du skru av inne og. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 20, 2008 Takk for bra svar, er ganske blank på sånn! Men: På bærebrua bør jeg da løsne de to justeringsskruene som sitter på selve armen eller den som sitter under navet? Har skrudd opp justeringsskruene, men klarer ikke og presse de ut. Skal jeg bare bruke slegga på skruen på endeleddet? Klarer ikke og nappe den opp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 20, 2008 De to justeringsskruene er de enkleste da opp mot spindelen sitter med kon på lik måte med endeleddet, men da er det fare for å stille bort hjulvinklene. Du bør isåfall merke godt slik at ting kommer på samme plass igjen. Er endeleddet kast er det bare å slå den ut, skal du bruke den opp igjen derimot så må du være mer forsiktig. Slag ødelegger og bøyer gjengepartiet. Det finnes billige verktøy på f.eks biltema for å løsne disse. Som en slags avdrager. Et hendig tips kan være å bruke to hammere, hold den ene på baksiden av stykket som konen står i (spindelen altså) som mothold, mens du slår på andre siden. (ikke slå på leddet) Dette kan få kon'en til å løsne. Står det litt press på den i tillegg så popper den ganske lett ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 20, 2008 Tusen takk!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...