Anbefalte innlegg

I forbindelse med ny bil (første gang jeg får oppleve fordelene med klimaanlegg) tenkte jeg litt på hvordan man vedlikeholder dette. Er det nok å bytte pollenfilter/kupéfilter en gang i blant? Eller må det renses på annen måte for å unngå at det danner seg mugg og sånt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beste råd for å unngå "mugg" i fordamperboksen og slangene inn til kupe er å alltid slå av A/C (kompressoren) (ECO innstilling) noen minutter før kjøreturen er over. Da får fordamperen tid til å bli tørr.

Kan også være greit å bytte kupefilter litt oftere enn det som står i serviceboken (en gang hvert år).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk også klimaanleggets funksjoner innimellom, slik at det ikke står på auto og f.eks 22 grader hele tiden. reguler luft opp og ned osv...slik at el-motorer og lignende i anlegget får beveget seg litt innimellom.

Ellers ingen type vedlikehold jeg kan komme på før det evt. oppstår problemer med anlegget.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.