#1 Skrevet Mai 20, 2008 I forbindelse med ny bil (første gang jeg får oppleve fordelene med klimaanlegg) tenkte jeg litt på hvordan man vedlikeholder dette. Er det nok å bytte pollenfilter/kupéfilter en gang i blant? Eller må det renses på annen måte for å unngå at det danner seg mugg og sånt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 21, 2008 Beste råd for å unngå "mugg" i fordamperboksen og slangene inn til kupe er å alltid slå av A/C (kompressoren) (ECO innstilling) noen minutter før kjøreturen er over. Da får fordamperen tid til å bli tørr. Kan også være greit å bytte kupefilter litt oftere enn det som står i serviceboken (en gang hvert år). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 21, 2008 Bruk også klimaanleggets funksjoner innimellom, slik at det ikke står på auto og f.eks 22 grader hele tiden. reguler luft opp og ned osv...slik at el-motorer og lignende i anlegget får beveget seg litt innimellom. Ellers ingen type vedlikehold jeg kan komme på før det evt. oppstår problemer med anlegget. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...