#1 Skrevet Mai 20, 2008 Mange her har brukt VAG-COM i mange år. Lurer litt på om kanskje det er lurt å skaffe seg, men hva brukder dere vag-com'n til? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 20, 2008 Spørs jo litt hvilken bil du har, og hva som kan gjøres. På min gamle TDi har jeg bl.a. brukt VAG-COM til å sjekke timing på dieselpumpa slik at jeg har fått stillt inn denne korrekt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 21, 2008 Utonom å lese av feilkoder, kan du kjøre tester på diverse. f.eks instrumentet og motoren. Du kan også justere hastigheten på el.vinduer. -Hvis den er tilkoblet bilen mens du kjører kan du få opp hastighet på hvert enkelt hjul, motortemp etc. som petter over her nevner kommer det ann på hvilken bil det er snakk om.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 21, 2008 Er snakk om en 2003 Audi A6 2,5 TDI Quattro. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 21, 2008 Er snakk om en 2003 Audi A6 2,5 TDI Quattro. Da kan en vel gjøre enda mer, hvis det er xenon kan en grunninnstille de f.eks..... kommer ann på utstyr:) Men en kan gjøre masse om en har all kunnskapen om dette:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 21, 2008 Du kan justere ned EGR ventil funksjonen, som igjen gjør at du slipper å fylle innsugsmanifoil og ventiler med sot. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 21, 2008 Hvordan lærer man seg dette og hvor lang tid tar det å lære seg det meste? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 21, 2008 mener det står endel på audiworld.com (tror jeg det var) om hva du kan gjøre på de forskjellige bilene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 11, 2008 Kan man bruke dette på de fleste Audier fra 2000 samt på alle VW bilene, eller mp man ha forskjellig stikk til hver bil eller program til hver bil? Klarer jeg å finne ut om jeg har noen defekte sensorer i ryggesensoren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 11, 2008 Kan man bruke dette på de fleste Audier fra 2000 samt på alle VW bilene, eller mp man ha forskjellig stikk til hver bil eller program til hver bil? Klarer jeg å finne ut om jeg har noen defekte sensorer i ryggesensoren? Ja, kjøper du f.eks key usb(som jeg har gjort) som er en benevning av en type Ross-Tech VagCom kabel kan denne brukes på vw og audi fra 1997-2004. Den kan også brukes på eldre biler, men da må du kjøpe en overgangskabel. Du vil nok kjapt finne ut hvilken av ryggesensorene som er gåen og du leser av feilkodene. Stikken er standarisert:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 11, 2008 Er det denne jeg bør skaffe meg for å bruke i fremtiden også? http://www.ross-tech.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=VCHUC&Category_Code=VAGCOM Laster man ned program og oppdatering gratis? Er litt intressert i å vite hvor lett/ vanskelig det er å lære seg dette programmet? Noen som har erfaringer og kan gi noen råd? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 12, 2008 Er det denne jeg bør skaffe meg for å bruke i fremtiden også? http://www.ross-tech.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=VCHUC&Category_Code=VAGCOMLaster man ned program og oppdatering gratis? Er litt intressert i å vite hvor lett/ vanskelig det er å lære seg dette programmet? Noen som har erfaringer og kan gi noen råd? Ja, den kan man bruke på alt:) Vi har en kar her på forumet som selger Ross-Tech Vagcom kabler til reusert pris til VACN medlemmer: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=102247 Jeg kjøpte min av han, kan anbefales. Ja, programmet er enkelt og oversiktlig og det lærer man lett selv. F.eks: Hvis du leser av feilkoder på Motoren, så får du opp en meny på motoren hvor du kan lese av verdier LIVE eller programere f.eks startsperre. Disse ligger under hver sin kategori. LIVE avlesningen ligger under"these are SAFE" så her ødelegger du ikke noe, startsperre opplegget ligger under kategorien "refer to service manual " så i den kat. kan du potensielt rote til noe. Håper det hjalp noe dette her, ikke alltid like lett å forklare noe:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 12, 2008 Ross-Tech har vel et bra brukerforum også, så vidt jeg husker? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 15, 2008 Kan man kjøpe ekstra nøkler og kode de inn i bilen på en 98 mod passat? Skulle gjerne hatt en nøkkel til.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 16, 2008 Tror du må ha en spes modul til vagcom og koble opp mot fabrikken med chassisnummer og forhandlerkode, var i hvertfall litt styr når jeg var innom på Møller og fikk gjort det. Kostet ikke stort, 2-300 eller deromkring. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...