#1 Skrevet Mai 21, 2008 Heisan! hadde bilen på service forrige uke. Har merket at klimaanlegget ikke blåser kaldluft lenger og ba de ta en diagnose på anlegget. Fikk frem 2 feil og da lurer jeg på hvordan jeg kommer til for å sjekke kontakter mm. Feil 1:00710 041 reguleringsmotoren til defrosterspjeldet - V71 blokkert eller spenningsløs,sporadisk Feil 2:01274 041 Reguleringsmotoren til trykkspjeldet - V71 blokkert eller spenningsløs,sporadisk. Er det noen på forumet som vet hvordan jeg kommer til og sjekker ut dette? Hvor ligger selve klimaanlegget? er det bak hanskerommet? Finner ikke haynes bok til 2002 mod A4B6 så en beskrivelse hadde vært fint. På forhånd takk Atle 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 21, 2008 Aller først ville jeg fått tatt en trykktest på klimaanlegget for å sjekke om det i det hele tatt er gass på det. Hvis ikke, fyll ny klimagass, slett feilkodene og sjekk om alt tilsynelatende funker. At feilene er sporadiske vil jo si at de kommer og går. Kanskje har de bare vært der EN enkelt gang. skal du komme til de motorene er det sinnsykt trangt, da alt er under og innimellom dashboard og midtkonsoll. Altså: Sjekk om det er gass på anlegget aller først. Sansynligvis er det ikke det. Ikke sikkert verkstedet testet akkurat det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 21, 2008 Fikk beskjed om at det var gass på anlegget da begge rørene i motorrommet ved kupefilteret var dugget/iskald.Det var også trykk på anlegget ved påfyllingsventilene. trodde det var muligt å komme til spjeldene uten å demontere hele dashbordet. Er det muligt å slette feilkodene uten vag com og se om det hjelper? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 21, 2008 Er enig med Bent Owe. Jeg ville fått sjekka anlegget for korrekt gassfylling, da det er meget viktig for funksjonen at det er innenfor toleransene med hensyn til mengde. Rørene vil dugge og bli kalde ved for lite gassfyllingsgrad, men det vil allikevel ikke fungere som det skal. Få dem til å koble på Tømme-fyllestasjonen slik at det blir kontrollert på en skikkkelig måte. Det holder ikke å sjekke at det er trykk i anlegget, man må vite at det er riktig trykk!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 22, 2008 Hei! Takker for alle svar! skal sjekke om det er nok gass på anlegget så tar jeg det derfra. Atle 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...