#1 Skrevet Mai 21, 2008 hei, i går så byttet jeg en vakumslage fra innsuget (satt en hageslange der før) og bilen gikk endel bedre etterpå. skulle dra på litt ved en forbi kjøring i går og kommer opp på 4500 rpm så detter turbotrykket til rundt 0,5 gireren gir ned eller opp så kommer turbotrykket igjen (1,4) og kommer opp i 4500 rpm så detter den ned igjen på 0,5 noen som har vært borti dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 21, 2008 Høres ut som om den går i nødprogram ( et setup i motorstyreenheten som senker ladetrykk, tenning osv. for å unngå skader på motoren ) av en eller annen grunn. Antakelig pga. for høyt turbotrykk ved høyt turtall/belastning. Kan ha årsak i: lekasje/feil påsatte vakumslanger eller defekt N-75 magnetventil ( turbotrykksreguleringsventil ). Diagnose med vag-com eller VAS kan være en fin ting her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 21, 2008 tusen takk Bent Owe. jeg satt faktisk å håpet på at du svarte. skal en tur til møller etterpå så da skal vi se om vi finner en løsning gitt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 21, 2008 Om den ikke går i nød kan det være catta som er tett og...men da burde du merke det sperrer på et vis og. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...