Nytt luftfilter til Audi A3

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte å kjøpe nytt luftfilter til 2.0 TDI A3en min med det samme den står på verksted for å bytte turbo. Hvilket filter bør jeg gå for? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Søk litt på forumet! Skal du ha nytt filter uten den originale filterboksen, må du sørge for tilstrekkelig kaldlufttilførsel til filteret, samt skjerming fra motorvarme. Hvis ikke virker "sports"luftfilteret bare mot sin hensikt og forer motoren med varmere luft enn hva originalluftfilteret og luftfilterboksen gjør.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tenkte mer på noe som passer i den orginale boksen, eller vil ikke det ha noe hensikt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, det er jo ikke dumt! Du kan enten bruke et K&N (eller annen performance-produsent) panelfilter som passer rett i boksen, ellers så kan du modifisere boksen inni, slik at du får plass til et konfilter inni boksen. Det gjorde jeg på den forrige a4'en min, klippet av litt ting og tang inni boksen, og fikk plass til et oljefritt Apexi-konfilter inni boksen. Både bedre luftgjennomstrømming, og like god luftkjøling som originalt! Ikke en dum tanke å gjøre det nei! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.knfilters.com/search/appsearch.aspx prøv den å se om du finner noe. Har selv K&N innsats filter i golfen min å det funker strålende. Har heller ikke kjent et fnugg av problem med LMM som det sies det kan bli problemer med, å jeg har kjørt noen hundre mil nå med det filteret :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke hatt noe problem med K&N innsatsfilteret mitt jeg heller. Har kjørt noen tusen km med det oppsettet. Problemene oppstår hvis man tar for mye olje på etter rens av filteret, og i tillegg monterer filteret igjen før filteret har tørket HELT.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke hatt noe problem med K&N innsatsfilteret mitt jeg heller. Har kjørt noen tusen km med det oppsettet. Problemene oppstår hvis man tar for mye olje på etter rens av filteret, og i tillegg monterer filteret igjen før filteret har tørket HELT.

Akkurat...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fant bare til 2.0 T, er det samme filter på 2.0 TDI? :) Hvor er beste plassen å kjøpe da? Kollevoll Rally Import? (som knfilters.com fant som forhandler i norge)..

:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fant bare til 2.0 T, er det samme filter på 2.0 TDI? :) Hvor er beste plassen å kjøpe da? Kollevoll Rally Import? (som knfilters.com fant som forhandler i norge)..

:)

Hør evt med kollevold hvilket filter altså artikkelnr som passer din bil. Så kan du høre på pris der. Jeg fant til min bil ved hjelp av den søkemotoren. Søkte opp prisen på kollevold og det var så og si dobbelt så dyrt som på ebay. Så mye penger å spare der :) Var det ikke et filter det sto "fits all" ellerno? Da er det sikkert det. Men hør med kollevold du!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte på ebay jeg, venter spent på at det skal komme i posten :) Hvilke fordeler er det med K&N i forhold til et orginalt et?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som kan fortelle en liten settning om fordelene? :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vaskbart og gjenbrukbart. :)

Nei, men fordelen skal jo være bedre luftgjennomstrømming (mindre motstand i filteret), samtidig som det skal rense luften bedre. Tviler på at det renser luften bedre iom at luften slipper lettere gjennom... Men det gjør at turboen lettere suger luft gjennom filteret, så da skal det bli litt mer power da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.