Tig sveising, for varm wolfram.

Anbefalte innlegg

Har prøvd med Mison 18 på rustfritt, og da brenner Wolframen seg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kun Argon, men bruker gul wolfram fra chlas olson, den er vist universal, jeg kan sveise en del, men ikke uendelig, den brenner opp etter hverdt, skal kjøpe rød for rustfritt og hvit for alu på mandag, jeg må på tess å ha gass uansett

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du KAN bruke Mison18 på 316 rustfritt, men ikke på Duplex eller karbon (svart).

 

Edit: når jeg fyller ut på rør på jobb, så ligger jeg fort på 180-200A i en liten time uten å bytte eller slipe Wolframen... Brukte tidligere de røde, men nå har vi fått noen som ikke er radioaktive, lurer på om de er grønne, merker ingen forskjell på de.

 

Hvite er for alu og funker like dårlig til andre metaller som de andre wolframene funker til alu, det går å sveise men du merker noe er galt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det så mye billigere enn Argon?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker kun Argon 4.0 på alt jeg sveiser og Esab sin GOLD wolfram....Fungerer veldig bra...:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Leter etter tilsvarende eller forhandler i Norge, men virker kjekk :)

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir jo alt for rund slik som videoen viser, den skal være HELT spiss som en nål ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det så da utrolig tungvint ut ift sliping.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir jo alt for rund slik som videoen viser, den skal være HELT spiss som en nål ;)

 

Smaksak ;)

 

Det så da utrolig tungvint ut ift sliping.

Tildels enig, men tror man klarer å gjøre en vesentlig raskere rutine ut av det. F.eks.

Dra ut wolframen, åpne boksen, kortslutt mot jord raskt, dypp, dypp og gnukk av med stålull eller lignende.

 

Selvom jeg opp til nå har chucka wolframen i drillen å slipt mot roterende steinsliper med mer en bra nok resultat. Men er åpen til alternativer :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Smaksak ;)

 

 

 

 

Ja, det kommer jo an på hva du sveiser, men sveiser du tynnveggede rør eller legger bunnstreng, så vil jeg absolutt anbefale helt spiss.

 

Hvis du ikke har wolframsliper, så går det rimelig greit å legge vinkelsliperen oppned på bordet og holde den med en hånd, og holde wolframen med den andre, bare snurre den for hånd. Hørtes da veldig tungvindt ut med drill?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken elektrode anbefales til å sveise 0.15mm alu med DC tig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken elektrode anbefales til å sveise 0.15mm alu med DC tig?

 

Alu med DC? Må man ikke ha et AC apperat for å sveise Alu....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alu med DC? Må man ikke ha et AC apperat for å sveise Alu....

 

Jo, i utgangspunktet må du det, men jeg har aldri sveist folie da...

 

Men hvit eller grønn wolfram funker fint på alu, du bør nok gå for 1,6mm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan sveise alu med dc om man bruker omvendt polaritet, men det er ikke mye bra å lett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.