#1 Skrevet Mai 22, 2008 Har en ulyd i forstillinga på passaten min, er en slags dunkelyd, noe lignende lyden som oppstår når jeg gjør krappe svinger høyre/venstre i lav hastighet og når jeg kjører på humplete veier f.eks brostein. virker som om demperen er dårlig dratt til i dempertårnet, men denn bilen har jo ikke vanlige dempertårn, så hv skal jeg se etter? styringen er presis og bilen drar hellerikke til ene siden. kun fjæringen det gjelder virker det som. tips til hva jeg skal se etter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 22, 2008 helt sikkert en av de mange kulene i bærarmene som er slitt.. Helt normalt på disse. Er bare og skifte alt nåe man er i gang. Blir som regel byttet 12 deler. Jekk opp. ta av hjulet og prøv og røske og lirk i alle ledd. må kanskje ha noe og bende med og for det er ikke lett og kjenne alltid. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 22, 2008 helt sikkert en av de mange kulene i bærarmene som er slitt.. Helt normalt på disse. Er bare og skifte alt nåe man er i gang. Blir som regel byttet 12 deler. Jekk opp. ta av hjulet og prøv og røske og lirk i alle ledd. må kanskje ha noe og bende med og for det er ikke lett og kjenne alltid. det samme tenkte jeg også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 22, 2008 Tipper på gåen drivknute.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 22, 2008 Sjekk de 2 boltene/mutterene som holder fjærbeinet fast i innerskjermen også, kommer til dem ved å ta bort ett par plastplugger inni motorrommet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 25, 2008 Fant du ut av dette??? Fikk plutselig dette problemet med min 2000 mod Audi A6 2,5 TDI Quattro også. Det skjedde etter at jeg monterte FK Silverline senkesett på den...Har nå byttet alle delene i forstillinga, såkalt "kit" med 13 deler eller noe...på verksted, samt hatt 4-hjulskontroll. Har kjørt kanskje en mil eller noe nå, og de samme dunkelydene er tilbake, merker de spesielt når jeg kjører over små ujevnheter/kumlokk eller lignende... Bilen skal kjøres til Danmark om et par dager, noen som vet hva det kan være?? I alle fall ikke noe i de "Vanlige" forstillingsdelene... Er det "farlig" å kjøre med? ift om jeg sliter ut noe annet ved å høre denne lyden... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 18, 2009 Fant du ut av dette??? Fikk plutselig dette problemet med min 2000 mod Audi A6 2,5 TDI Quattro også. Det skjedde etter at jeg monterte FK Silverline senkesett på den...Har nå byttet alle delene i forstillinga, såkalt "kit" med 13 deler eller noe...på verksted, samt hatt 4-hjulskontroll. Har kjørt kanskje en mil eller noe nå, og de samme dunkelydene er tilbake, merker de spesielt når jeg kjører over små ujevnheter/kumlokk eller lignende... Bilen skal kjøres til Danmark om et par dager, noen som vet hva det kan være?? I alle fall ikke noe i de "Vanlige" forstillingsdelene... Er det "farlig" å kjøre med? ift om jeg sliter ut noe annet ved å høre denne lyden... Hei, noen av dere som ble kvitt ulydene? Jeg har det samme i min 03-passat, men kun venstre side. Har byttet alle bærearmer/ledd/kuler. Har justerbart kw/cobra sett, moderat senket, tatt firehjulskontroll. Senkesettet ble montert for 2 år siden. Slik jeg ser det må det være demperen eller fjærbeinslageret... noen som har en bedre idè? Tenkte også å ta en runde over bevegelige deler for å se om det kan være en feil på en eller flere.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...