Fikk overlevert Nybil fra Møller med riper i lakken

Anbefalte innlegg

Da fikk endelig muttern sin nye Audi A3 sportback, men gleden var kortvarig. Kikket over bilen med henne i dag og under inspeksjonen av hengerfestet så ser jeg at fangeren bak har en tildels grov ripe (man kjenner den med fingeren og ser den altfor tydelig) Etter å ha sett denne så titter vi overbilen og ser da at det også er ripe i feltet mellom påfyllingslokk og sidevindubak. Som om ikke det er nok så er det jammen meg ripe på venstrebakdør i underkant vindu og riper ca 2-5cm under hver list på fangeren forran.

 

Er det flere som har opplevd lignende situasjon?

Muttern ringer Møller med engang det åpner også får vi se hva de gjør med saken. Håper de gidder å ta på seg skikkelig proffbehandling av bilen, da det blir for dumt å få overlevert en helt ny bil med riper.

 

Skal se om jeg klarer å få tatt bilder av ripene i morgen (om ikke Møller fikser opp med engang)

 

edit: Dette er ikke for å klage eller sverte møller, men lurer på om det er flere som har opplevd det samme og hva man kan forvente seg av Møller i en slik sak?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får det vel helt sikkert fiksa, free of charge.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært borti en liknende sak, da tok Møller fullt ansvar og leverte bilen på lakk og fikk ordnet opp i saken.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært borti en liknende sak, da tok Møller fullt ansvar og leverte bilen på lakk og fikk ordnet opp i saken.. :)

 

Hørtes bra ut.:) De ripene på fangerene så først ut som en slags støpelinje etter en form, men når man så nøye så ser man at det er riper. Lurte litt på om det kanskje var flere som hadde vært borti lignende på sin A3 sportback.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hender desverre at noen biler har fått noen riper underveis fra tyskland og til forhandleren, men som oftest skal klargjørerne se de og prøve å polere de vekk, hvis det ikke går så blir delene lakkert.. Møller dekker selvfølgelig alt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er ikke bra. Men er sant som det blir sagt over her at det hender at bilene for noen transport skader i form av slike riper og i enkelte tilfeller også små bulker! Veldig synd, men vil tro at møller ordner opp i dette ja. Men hold liv i tråden så vi får med oss hva som skjer i denne saken:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde dere visst hvor mange ledd bilene går igjennom:

Korteste vei i utlandet: (som oftest er det flere transportledd)

Kjørt på hjul fra fabrikk til tog

Kjørt fra tog til mellomlagring

Kjørt fra mellomlagring ombord i skip

------> ankomst Norge

Kjørt fra skip til mellomlagring

Kjørt fra mellomlagring til mellomlagring (!) (forskjellige avdelinger vet du)

Kjørt fra mellomlagring til mellomlagring (enda en avdeling, noen slipper dette)

Kjørt fra mellomlagring til trailer

Kjørt fra trailer til forhandler

Kjørt fra forhandler til utlevering

osv osv osv

 

Med tanke på antall biler igjennom alle disse leddene så er det dømt at noe oppstår - som oftest er Møller/sjåfører/selgere flinke til å avdekke feil og rette på dette før kunden får bilen utlevert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde dere visst hvor mange ledd bilene går igjennom:

Korteste vei i utlandet: (som oftest er det flere transportledd)

Kjørt på hjul fra fabrikk til tog

Kjørt fra tog til mellomlagring

Kjørt fra mellomlagring ombord i skip

------> ankomst Norge

Kjørt fra skip til mellomlagring

Kjørt fra mellomlagring til mellomlagring (!) (forskjellige avdelinger vet du)

Kjørt fra mellomlagring til mellomlagring (enda en avdeling, noen slipper dette)

Kjørt fra mellomlagring til trailer

Kjørt fra trailer til forhandler

Kjørt fra forhandler til utlevering

osv osv osv

 

Med tanke på antall biler igjennom alle disse leddene så er det dømt at noe oppstår - som oftest er Møller/sjåfører/selgere flinke til å avdekke feil og rette på dette før kunden får bilen utlevert.

 

Ja det er veldig sant:)

Men det hjelper lite for kunden som har fått en transportskade på nybilen sin og tenke på det:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det er veldig sant:)

Men det hjelper lite for kunden som har fått en transportskade på nybilen sin og tenke på det:o

---

 

Dette var poenget mitt:

Med tanke på antall biler igjennom alle disse leddene så er det dømt at noe oppstår - som oftest er Møller/sjåfører/selgere flinke til å avdekke feil og rette på dette før kunden får bilen utlevert.

 

Selvfølgelig leit å få en skadd nybil, sier seg selv at det ikke skal skje.. Håper dette ordner seg for dere, Henrik.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da fikk endelig muttern sin nye Audi A3 sportback, men gleden var kortvarig. Kikket over bilen med henne i dag og under inspeksjonen av hengerfestet så ser jeg at fangeren bak har en tildels grov ripe (man kjenner den med fingeren og ser den altfor tydelig) Etter å ha sett denne så titter vi overbilen og ser da at det også er ripe i feltet mellom påfyllingslokk og sidevindubak. Som om ikke det er nok så er det jammen meg ripe på venstrebakdør i underkant vindu og riper ca 2-5cm under hver list på fangeren forran.

 

Er det flere som har opplevd lignende situasjon?

Muttern ringer Møller med engang det åpner også får vi se hva de gjør med saken. Håper de gidder å ta på seg skikkelig proffbehandling av bilen, da det blir for dumt å få overlevert en helt ny bil med riper.

 

Skal se om jeg klarer å få tatt bilder av ripene i morgen (om ikke Møller fikser opp med engang)

 

edit: Dette er ikke for å klage eller sverte møller, men lurer på om det er flere som har opplevd det samme og hva man kan forvente seg av Møller i en slik sak?

 

 

Hei!

 

Har du hørt om kjøpsloven?

Den er veldig grei.

Har en bil en mangel du ikke har fått opplyst om, spesielt ved nybilsalg, er det veldig greit.

Selger plikter i såfall å utbedre en skade vedrelagsfritt.

 

Det dumme er at gjennom 10 år på skolebenken i Norge har ikke barn og unge en eneste time med elementær jus.

I steden har de mange trøtte fag.

Noen år etter er de storforbrukere, og kan lite eller ingenting om norsk jus.

Derav blir de lett hakkemat i jusprosesser.

 

Den saken du har fortalt om er udiskutabel, og andre bør kopiere dette innlegget.

Norsk lov er klinkende klar, herunder bl.a. kjøpsloven.

 

PS! Klubben burde jo ha en egen jusspalte med kommentarer av egen fast jurist, slik man også ser i andre media.

Det vil heve klubbportalen noen hakk fra i dag.

 

Mvh.

Sindre

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei har hørt om kjøpsloven. Men lurer på hva andre har erfart med lignende situasjoner. Muttern ringte Møller og fortalte om ripene og da var visst ikke kundebehandleren like grei å ha med å gjøre som når hun snakket om å kjøpe ny bil. Bilen skal inn i morgen, så da får man se hva møller sier og gjør. Men er styggt redd for at kommer til å bli diskusjoner

 

Om man har 10års skolegang eller 15spiller vel liten rolle. Er ikke alle som orker å lese juss og da er det bra at det dukker opp noen som har tatt seg brydderiet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Muttern ringte Møller og fortalte om ripene og da var visst ikke kundebehandleren like grei å ha med å gjøre som når hun snakket om å kjøpe ny bil.

 

Dette er absolutt ikke bra for Møller sitt rykte dersom de ikke rydder opp, hvilket jeg tror de kommer til å gjøre (rydde opp altså). Men dersom selger / kundebehandler / verksted ikke vil rydde opp i saken så ville jeg tatt kontakt direkte med Møller sentralt og blåst saken litt opp. Da tar de nok tak i det og fikser saken. Mange opplevelser rundt om på de forskjellige forhandlerne men når administrasjon i Oslo hører om saken ordner det seg som regel.

 

Lykke til - keep us posted!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Muttern var på Møller i dag og fikk vite at det var lim rester som de hadde klart å overse : rolleyes Så de vasket bilen hennes og polerte den. Om resultatet ble bra og om "lim restene" forsvant, veit jeg ikke. Men håper at de klarte å få fikset opp dette.

 

Bilen er forøvrig svart metallic, så hvordan i huleste de klarte å overse disse "limrestene" er for meg ett mysterium. Jeg oppdaget i alle fall de fleste bare ved å se over raskt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nok en stjerne i boka for møller..: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

syns det er rart at slikt skjer, da jeg trodde alle nye biler skal gjennom en "klargjøring"....er kanskje bare noe dem kaller det for

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klargjøringen hos denne sjappa må ha vært følgende:

 

Fjern beskyttelses plast.

Tireshine.

Ta mest mulig på interiøret med møkkete hender.

Spyl av bilen fort

Trekk over Audi trekket så kunden blir "imponert"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klargjøringen hos denne sjappa må ha vært følgende:

 

Fjern beskyttelses plast.

Tireshine.

Ta mest mulig på interiøret med møkkete hender.

Spyl av bilen fort

Trekk over Audi trekket så kunden blir "imponert"

 

Klargjøringa blir enten tatt hos forhandler eller på Bekkelaget, som forøvrig går over 50-60 biler daglig i snitt (om ikke mer).

 

Henrik - bra det ikke var verre, da, selv om det var litt amatørmessig. Hvorvidt det faktisk var limrester skal jeg la andre avgjøre..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde min til fiks av en liten skramme i støtfanger bak hos et visst bilskadesenter på Ryen. Skaden var fikset på en utmerket måte, men resten av bilen så ikke ut. Jeg regnet ikke med at de vasket hele bilen, så dagen før levering var det full shinings, utvendig og innvendig. Da jeg hentet bilen var hele bilen inni full av pussestøv (type svart litt pulveraktig i hele bilen). Kunne dra fingeren over alulistene i interiøret og fingeren ble helt svart. Møkk i begge forsete og møkk på matter både på fører og passasjer side... Skjønner jo at dem må kjøre inn bilen, men trengs vel ikke 2 personer, og da får dem i det minste vaske etter seg. Innrømmer gjerne at jeg nok er over gjennomsnittet nøye med bilen, men da de fakturerer 8-9.000 for noe som totalt i arbeidstid tar 4-6 timer (snakk om å maskere, pusse en liten ripe, lakkere en støtfanger) så kunne dem i det minste vaske etter seg. Innvendig støvsuging og risting av mattene hadde vel tatt 15-20 minutter....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.