#1 Skrevet Mai 22, 2008 hallo. hva må gjøres for og få en 6trinns kasse fra rs2 til og passe i en type 89 b3 quattro? hvordan blir det med overføring, mellomaksel, og hvilke bakdiffer kan brukes? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 22, 2008 Finnes mye info om dette på forumet , men sånn fort summert så må du korte mellomaksling 2,5cm , bruke komplett giroverføring fra 6T ,tror at du kan bruke orginal Bakdiffen , evnt en fra S2 5T og 6T Kommer litt ann på hvilket svinghjul du har , men noen må du space litt mellom kassa og motor før at kassa får plass Hvilke girkassefester som passer , vet jeg ikke.... men det finnes vel noen som vet det Mvh Bård 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 22, 2008 takker og bukker. hvordan er det med flensene til drivakslene? og er det sperre på bakdiffen fra s4 med 6t?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 22, 2008 S4 Har sperre på bakakselen ja , S6 har ikke Det med flensene er jeg litt usikker , men du må nok bytte drivaksler , 2.3 20V drivakslene passer (tror jeg) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 23, 2008 er 6t kasse fra s4 samme kassa som i rs2??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 23, 2008 For å bruke 6trinns fra rs2 må du korte inn mellomakslingen, modifisere giroverføring og bruke travers fra rs2. Dersom du ikke har travers fra rs2, må du modifisere girkassefestet på ene siden da girkassefeste på rs2kasse og 90/s2 kasse er ulikt. Been there, done that. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 23, 2008 Bare som ett tips kan du bruke mellomaksel fra typ85.. eller s2 med 6-trinns kasse. Jan Brede 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 23, 2008 Bare som ett tips kan du bruke mellomaksel fra typ85.. eller s2 med 6-trinns kasse. Jan Brede takk takk:) bare å slenge ut fler småtips hvis noen kommer på noe.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...