Erfaringer med breie felger på Passat 35i Facelift?

Anbefalte innlegg

Noen som har det, som kan gi meg et svar på hvor breie felger som er mulig på denne bilen? Snakker da altså om 15-16"ere, ikke større eller mindre.

 

Tar også imot bilder av Passater med ålreite, breie felger, sånn at jeg får litt inspirasjon.

 

Mvh

 

Mads Kristian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En bekjent holder på å montere 9x18 men du var jo bare interesert i 15 og 16 så da spiller det vell ingen rolle :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjørte med 9x16 på en jeg hadde engang.. mener det var et25, uten at jeg skal si det 100% sikkert.

 

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser for meg at bredda stålfelger med fin rustfarge sammen med skamsenk hadde vore tøft på disse bilene:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde ikke du et sett med 16" Porsche felger liggende? Disse i sort på hvit bil hadde blitt knall!!

 

Jeg hater Borbet, men her er ihvertfall et bilde..

 

newsig.jpg

 

steel2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakk for deg selv... Borbet

 

Men 9x16 bør kunne klemmes på uten problemer ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser for meg at bredda stålfelger med fin rustfarge sammen med skamsenk hadde vore tøft på disse bilene:o

 

Riktig nok ikke rustfarge, men The Green Dub har jo "passe" senk og bredda ståliser. Skamrått spør du meg : rock :

 

DSC_0038.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser for meg at bredda stålfelger med fin rustfarge sammen med skamsenk hadde vore tøft på disse bilene:o

Nei, kan ikke ha stålfelger siden Rolf alt har det, så det utgår. 9x16 blir en litt for ordinær dim, så utgår dette og, om det ikke skulle dukke opp noen med rette look. Mest lyst på skrudde felger også, ikke helstøpte. Men kommer såklart an på hva slags felger jeg eventuelt får fatt på.

 

Og ikke for å fornærme noen, men Borbet, Brock, AEZ og den slags i 9x16 vil jeg ike ha. Lyst på noe mer "sjeldent";)

 

Hadde D90, ja, men de gikk dessverre med bilen:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan nok få bra plass til 9" i riktig et ja. foran så kan det bli noe trangt men går nok greit. Ser jo hvor mye jeg kan space ut bak hvis jeg får bretta opp buen skikkelig ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, du har mye å gå på bak;)

 

Sånn det ser ut nå, så har jeg 2 sett felger på hånden, det ene 6,5x16 ET19 og det andre er 8x15 ET22. 16"erene er "billige", men det andre settet er dyrere. Begge sett er fine og sjeldne felger her til lands, men klarer uansett ikke helt å bestemme meg. Uansett, poenget var at mye tyder på at bredden ikke kommer til å bli noe problem alikevel.

 

Sånn ser 16"erene ut:

SSRMesh.jpg

 

15"erene forblir hemmelig:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

6,5x16 hørtes egentlig bare dritkjedelig ut og kanten ser helt bedriten ut på bilde. skal gjøre MYE for at de felgene blir seendes rett ut på et facelift karosseri altså

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjedelig dim, ja, men få spacet ut 2cm foran og bak, da ligger felgene bra ut i hjulbuene. Skal heller ikke kjøpe en latterlig dekkdim som 155/50-16 (ja, fullt mulig det ikke finnes, men et eksempel) for å få strekk. Å få strekk på en så smal felg ser i mine øyne ikke bra ut annet enn fra siden når man ikke ser hvor smalt dekket egentlig er.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare et lite spørsmål:Åssen vil det gå med 10" brei felg bak? (ET 20 eller 30?)

Har samme bil. Å lurer litt på om dette vil gå?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, det var ikke min stil, akkurat. Maks 16".

Bare et lite spørsmål:Åssen vil det gå med 10" brei felg bak? (ET 20 eller 30?)

Har samme bil. Å lurer litt på om dette vil gå?

Størrelse og dekkbredde har jo litt å si, så ikke lett å svare på dette for de som eventuelt har erfaringer med dette på disse bilene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

9x16 blir en litt for ordinær dim, så utgår dette og, om det ikke skulle dukke opp noen med rette look.

 

Kan felgbredden bli "oppbrukt" nå liksom. : rolleyes

 

Får skaffe deg 8,75x16 da.. Sikkert ikke like vanlig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Misforså meg rett, men 9x16 er ikke akkurat revolusjonerende og folk har sett det før, og de fleste 9x16 felgene man får tak i er Brock, AEZ, Azev, Borbet osv, noe som også folk har sett før. Og jeg personlig syns det blir for enkle felger, selv om jeg hadde sansen for AEZ Paron X felgene jeg hadde på den svarte 16v'en min (nei, ikke den gråe:o)

 

Med det samme du nevnet 8,75x16, så er 10" felgene mine 9,85 ifølge avbalanseringsmaskinen på Raufoss.

 

Samme det, felgene jeg nok skal ha, er 8x15, noe som også er ganske vanlig, men så har de også den rette looken.

 

Steng tråden. Finner heller ut på den harde måten hvor breie og store felger man kan ha, samt ET.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare dra fram kalkulatoren og regne ut. Du har jo flere felger å gå utifra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, det var ikke min stil, akkurat. Maks 16".

 

Størrelse og dekkbredde har jo litt å si, så ikke lett å svare på dette for de som eventuelt har erfaringer med dette på disse bilene.

 

Åja stemmer. Tenkte da på 17"felg å 10" brei?????? Bak altså, med ET 20ell 30??

Og 17" felg , 8,5"brei foran?? Med ET 35???

Går dette? Det er forresten Brock B2

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare dra fram kalkulatoren og regne ut. Du har jo flere felger å gå utifra.

Tar det heller i hodet og ut ifra andre sine erfaringer. Samma det, felger kommer vel i morra eller Onsdag, så 8x15 ET22 skal jeg banne på at ikke byr på noen nevneverdige problemer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

8 15 syntes jeg kanskje blir litt lite!? :P hehe, personelig så ville jeg gått for 16! 16x8 ,16x9 eller 16x10 :P og mongo strekk

 

men hva felger ble det da ? =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har spacere til overs, jeg, så ut skal de forhåpentligvis om hjulbuene tillater det;) Tenker på 2cm bak og 1cm foran. Strekk blir det ikke masser av, men litt. Skal vel gå for 185/45-15. Smalere dekk enn det blir ikke pent etter min mening, som vi kom fram til i en latterlig tråd for ei stund tilbake:p

 

Ble noen felger med chrome kant og noen eiker. Men såklart husker jeg ikke navnet på felgene nå: rolleyes Hoho.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet om dette vil gå bra???

 

Åja stemmer. Tenkte da på 17"felg å 10" brei?????? Bak altså, med ET 20ell 30??

Og 17" felg , 8,5"brei foran?? Med ET 35???

Går dette? Det er forresten Brock B2

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.