Chippe Audi A6 1.9 TDI 110 hk?

Anbefalte innlegg

Hei

Har lenge gått å lurt på å chippe bilen min (se tittel), men vil først være sikker på at bilen tåler dette. Har fått råd om at TS tuning er de beste på dette, så blir vel dem jeg går til i såfall. Men er det noe direkte fare ved å chippe bilen?

Har snakket litt med en møller-mekaniker om akkurat dette, han sa han hadde samme bilen, og "for all del, chip den" sa han.. Er f.eks gir-kassa sterk nok? Er manuell.

Er det noe annet man kan enkelt gjøre for å få ut noen få hester til? Hadde åpent luftfilter på en golf tdi, syns det ble ett jævla bråk, ikke fint bråk liksom.. :) Men finnes det ikke ett "mer" åpent filter man kan bruke i den orginale luftfilterboksen? Regner med det blir mindre bråk..

Er ikke den som kjører så forbanna hardt, men liker at forbikjøringene kan gjøres på en trygg måte :)

Mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

om du vil komme deg litt kjappere forbi er chipping en fin ting:) Er vel ikke noen faremomenter med chipping nei, jeg har brukt øystein som har bb racing på sortland, veldig fornøyd med jobben og servicen! Han selger også åpent filter til kjerra di til en rimelig penge! Vil anbefale han på det sterkeste.

Så lenge alle servicer og slikt er fulgt å bilen er i god stand er det ikke noe problem å ha 140hk under panstret i forhold til 110! Kjør på:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for gode svar. Ja har sett litt på ES tuning, virker som ei bra sjappe..

Har forøvrig vært i kontakt med Øystein på sortland før. Skulle chippe golfen, men kom liksom aldri så langt.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.